show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2009 10:41 #774820 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Stoer neusje, met die bobbel in de motorkap :) Vind het aan de achterkant ook mooier zo, die NL-plaat ipv de Belgisch-Amerikaanse lapjeskatconstructie ;) Toffe auto hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2009 18:59 #775030 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dank!

De voorkant vind ik ook heel mooi zo.
De achterkant heeft onder de bumper nog wat plekken en een deukje in de achterklep. Eerst dat maar eens strak maken, dan is de achterkant ook weer mooi.

De remmen, tja. Linksachter heb ik gereviseerd, rechtsachter ook, linksvoor is de rem weer helemaal vrij, alleen rechtsvoor nog niet. Die loopt nog flink aan.

Ik denk dat we illegaal een ritje maken hier op de landweggetjes en vaak en flink in de ankers gaan. De zaak gewoon eens lekker "los remmen".

De auto is verzekerd (ja ok?, geen APK dus mogelijk problemen, maar die gaan we niet opzoeken!!), legaal kenteken, en helemaal in orde op de rem rechtsvoor na. Ohja, die spoorstangkogel moet nog even bekeken worden. Waarschijnlijk is er niks aan de hand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2009 19:20 #775044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Waarom niet eerst die remklauw rv gangbaar maken, ook al is het een rotklus? Waarschijnlijk moet het remsysteem ook nog flink ontlucht worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 12:45 #775134 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Niels;102256 schreef : Waarom niet eerst die remklauw rv gangbaar maken, ook al is het een rotklus?


Omdat dat dus niet lukt zoals ik zei.

Met de klauw is niks mis, de zuiger komt niet ver genoeg terug.

De APK haalt 'ie toch niet vandaag, stel ik nog wel twee weken uit. Erg druk op het werk (waarom moet dat weer nou per se zo mooi zijn?).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 17:18 #775166 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;102353 schreef : Omdat dat dus niet lukt zoals ik zei.


Sic! :+

Wat ik bedoelde te zeggen is dat je er moeilijk 'omheen' kan werken door het simpelweg niet te doen: rest is al afdoende uitgelegd door Wouter hiero .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 17:20 #775167 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Wat ik bedoel is een paar keer op de rem stampen waardoor die cilinder wat beweegt.

Dan hoef ik niet zo te bateren om hem eruit te halen. Hij remt namelijk wel, maar erg stroef.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 19:50 #775187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dat was dus bij mij exact hetzelfde 'hij remt wel, maar....'
weinig vertraging per pedaaldruk, zwaar aanlopen/slepen, etc.

Loshalen is wat werk, maar al het andere wat je doet (zoals; een paar keer op de rem stampen, tegen beter weten in dat het iets gaat helpen) is ?cht verloren moeite.

Als de blokjes en schijven nu nog goed zijn, kun je die gewoon behouden. Als je blijft rijden met een slepende rem, zullen die onderdelen driedubbel zo hard verslijten bij het rijden. Een remschijf die 'blauw' aangelopen is van de hitte moet je zowieso vervangen.... en dat gebeurt al gauw als je remmen kleven en je toch door blijft rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 22:35 #775228 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee, ik ga er zo zeker geen ritten mee maken. Hij komt niet eens door de APK zo.

Schijven en blokken zijn nieuw, dus daar hoef ik gelukkig niks aan te doen.

Alleen die zuiger gangbaar maken. Linksvoor is al "losgeschoten" volgens mij, komt steeds netjes terug.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2009 19:08 #775285 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je kunt de klauw er toch vrij eenvoudig af halen?
De remslang afklemmen met een tang.
De cilinder kun je eruit halen door met een compressor
in de aansluiting van de remslang te blazen (vingers weg houden).
Dan de rubbers eraf halen en gewoon alles vervangen.
Zo'n revisiesetje kost iets van 25 Euro.
De cilinder op groeven controleren en eventueel met heel
fijn schuurpapier behandelen, en radiaal schuren (cirkels draaien).
Inbouwen en remsysteem ontluchten, bijvoorbeeld met easy-bleed.
Of met je broer, die het rempedaal bedient.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 21:36 #775318 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die klauw kan er wel af, maar ik krijg de remleiding/-slang er niet af zonder de zaak te slopen.

Als die slang er nu eens af kon... maar als ik 'm sloop ben ik n?g verder van huis!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD