1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
De voorkant vind ik ook heel mooi zo.
De achterkant heeft onder de bumper nog wat plekken en een deukje in de achterklep. Eerst dat maar eens strak maken, dan is de achterkant ook weer mooi.
De remmen, tja. Linksachter heb ik gereviseerd, rechtsachter ook, linksvoor is de rem weer helemaal vrij, alleen rechtsvoor nog niet. Die loopt nog flink aan.
Ik denk dat we illegaal een ritje maken hier op de landweggetjes en vaak en flink in de ankers gaan. De zaak gewoon eens lekker "los remmen".
De auto is verzekerd (ja ok?, geen APK dus mogelijk problemen, maar die gaan we niet opzoeken!!), legaal kenteken, en helemaal in orde op de rem rechtsvoor na. Ohja, die spoorstangkogel moet nog even bekeken worden. Waarschijnlijk is er niks aan de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Niels;102256 schreef : Waarom niet eerst die remklauw rv gangbaar maken, ook al is het een rotklus?
Omdat dat dus niet lukt zoals ik zei.
Met de klauw is niks mis, de zuiger komt niet ver genoeg terug.
De APK haalt 'ie toch niet vandaag, stel ik nog wel twee weken uit. Erg druk op het werk (waarom moet dat weer nou per se zo mooi zijn?).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;102353 schreef : Omdat dat dus niet lukt zoals ik zei.
Sic! :+
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je er moeilijk 'omheen' kan werken door het simpelweg niet te doen: rest is al afdoende uitgelegd door Wouter hiero .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Dan hoef ik niet zo te bateren om hem eruit te halen. Hij remt namelijk wel, maar erg stroef.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
weinig vertraging per pedaaldruk, zwaar aanlopen/slepen, etc.
Loshalen is wat werk, maar al het andere wat je doet (zoals; een paar keer op de rem stampen, tegen beter weten in dat het iets gaat helpen) is ?cht verloren moeite.
Als de blokjes en schijven nu nog goed zijn, kun je die gewoon behouden. Als je blijft rijden met een slepende rem, zullen die onderdelen driedubbel zo hard verslijten bij het rijden. Een remschijf die 'blauw' aangelopen is van de hitte moet je zowieso vervangen.... en dat gebeurt al gauw als je remmen kleven en je toch door blijft rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Schijven en blokken zijn nieuw, dus daar hoef ik gelukkig niks aan te doen.
Alleen die zuiger gangbaar maken. Linksvoor is al "losgeschoten" volgens mij, komt steeds netjes terug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De remslang afklemmen met een tang.
De cilinder kun je eruit halen door met een compressor
in de aansluiting van de remslang te blazen (vingers weg houden).
Dan de rubbers eraf halen en gewoon alles vervangen.
Zo'n revisiesetje kost iets van 25 Euro.
De cilinder op groeven controleren en eventueel met heel
fijn schuurpapier behandelen, en radiaal schuren (cirkels draaien).
Inbouwen en remsysteem ontluchten, bijvoorbeeld met easy-bleed.
Of met je broer, die het rempedaal bedient.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Als die slang er nu eens af kon... maar als ik 'm sloop ben ik n?g verder van huis!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.