1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De zuigertjes heb ik eruit gehaald, rubber is nog uitstekend. De cilinder zelf heb ik lichtjes geschuurd met fijn staalwol. De zuigertjes idem (behalve het rubber natuurlijk).
Daarna heb ik alles ingevet met kogellagervet en weer in elkaar gestoken. Het voelt goed aan allemaal, ik ben benieuwd of hij het morgen doet (nu geen zin/tijd meer).
Sommigen zien me misschien als een beunhaas, anderen als een krent, maar ik vind het gewoon zonde om onderdelen die nog goed (kunnen) zijn zomaar weg te gooien. Een nieuwe halen kan altijd nog...
- V300 register
- Verbannen
-
nu weet je namelijk zeker dat je de hele zooi weg kunt gooien. je mag absoluut g??n mineraal vet gebruiken bij remdelen.
ze verkopen niet voor niets speciale tubes van AT? (blauwe tube) met 'bremszilinder montage paste'. dat is het enige smeermiddel wat je mag gebruiken.
van mineraal vet en olie gaat het rubber zwellen/week worden. Rubber is namelijk ?fwel oliebestendig, ?fwel remvloeistofbestendig.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
met remcilinders kan je nooit voorzichtig genoeg zijn..je speelt met het leven van je eigen en die van een ander..Sommigen zien me misschien als een beunhaas, anderen als een krent, maar ik vind het gewoon zonde om onderdelen die nog goed (kunnen) zijn zomaar weg te gooien. Een nieuwe halen kan altijd nog...
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;100717 schreef : Daarom denk ik dat ik nog het oude remsysteem heb. Ik zie wel wat er vanaf komt.
Vanaf september 1979 is er overgestapt op de remklauwen met 1 zuiger, met MJ 1980 dus, ook wel te zien aan de "opener" velgen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;101332 schreef : Ah , ok?. Dan haal ik 'm uit elkaar en doe ik dat andere erin. Nu kan 't nog.
nope, te laat. z?ker bij 2e hands remmen-meuk, dan is de remvloeistof zelf er ook al redelijk op ingewerkt:)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Afijn, ik weet totaal niet hoe het voor eruit ziet, leer ik morgen of donderdag wel weer.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
97-JDT-9 !!!!
- Mark Smeets
- Moderator
-