1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Mark Smeets
- Moderator
-
flyhart;187239 schreef : Ik zou het sowieso niet op m'n auto plakken. Maarja bijnan niemand zou ook gele lampen onder z'n bumper hangen. gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak
Ik zou ook geen V6 logo op een 4 cylinder plakken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;187245 schreef : Ik zou ook geen V6 logo op een 4 cylinder plakken
Wel W16

- V300 register
- Verbannen
-

- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

Als er zoiets bestond voor de 360, dan had ik het er ook opgeplakt.
Ga je deze striping ook nog aanpassen zodat die met je R-Sport sticker matcht?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
ZwerverRoodbaard;187263 schreef : Zo'n stickerset maakt de auto alleen maar verder af
Lekkere foute jaren 80 opties
Als er zoiets bestond voor de 360, dan had ik het er ook opgeplakt.
Ga je deze striping ook nog aanpassen zodat die met je R-Sport sticker matcht?
Ja, een foute jaren '80 bak ervan maken was bij aanschaf al het plan en het begint nu best vorm te krijgen

De striping aanpassen, tja, misschien wel. Zou eigenlijk wel moeten. Maar in twee kleuren is niet te doen, dus misschien dat 'ie dan egaal donkergroen wordt o.i.d.
Maar ik vrees dat dat behoorlijk prijzig gaat worden, die motorkapstriping was qua prijs al niet mis :crazy1:
Ik ga er nog even over nadenken, ook hoe ik het met de achterklep ga oplossen.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Toch ga ik weer een lijstje maken:
1) Voorpijp gasdicht maken (mist een tapeind, dus er is een luide ratel)
2) Contactpunten bijstellen. Misschien niet nodig want de motor start koud direct.
3) Warme start wordt steeds slechter. 3 jaar geleden sloeg een warme motor direct aan, nu moet ik iets gas bijgeven. Ik denk dat de temperatuurcompensator blijft kleven. Ook ga ik een stukje benzineslang vervangen, kan het ook aan liggen.
4) Links en rechtsvoor stuurkogel en fuseekogel vervangen, hopelijk is de lichte trilling in het stuur en het "loskomen van de grond" op de snelweg dan eindelijk verholpen.
Maarrrr.... ik heb er al een halfjaar niks aan gedaan en eigenlijk is er nog steeds niets nodig. Olie is nog steeds mooi helder en op hetzelfde peil als v??r de Frankrijkreis.
Het wordt nog eens wat met die auto

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Naar alle waarschijnlijkheid miste tapeind nummer 3 al jaaaaren, vorig jaar heb ik er een (opzettelijk) iets te kleine bout (zodat het schroefdraad van het spruitstuk niet beschadigt) met moer in gedraaid. Moest voor de apk want alle lucht blies eruit op die plek. Het was ook een pokkeherrie in de auto.
Nu blijkt dat het draad van het spruitstuk verrot gedraaid is (en dus niet door mij, want dat boutje heeft het draad niet geraakt). Dus ik kon er ook geen nieuw tapeind in zetten....
Weet iemand een oplossing? Of moet ik op de eerstvolgende sleuteldag een ander uitlaatspruitstuk monteren?
Iig heb ik tijdelijk even een wat sterkere bout met moer teruggedraaid. De "ratel" uit het vooronder is er tijdens gas geven nog steeds, echter niet meer zo luid als v??r vandaag.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;192466 schreef : Nummer 1 is vandaag mislukt
Naar alle waarschijnlijkheid miste tapeind nummer 3 al jaaaaren, vorig jaar heb ik er een (opzettelijk) iets te kleine bout (zodat het schroefdraad van het spruitstuk niet beschadigt) met moer in gedraaid. Moest voor de apk want alle lucht blies eruit op die plek. Het was ook een pokkeherrie in de auto.
Nu blijkt dat het draad van het spruitstuk verrot gedraaid is (en dus niet door mij, want dat boutje heeft het draad niet geraakt). Dus ik kon er ook geen nieuw tapeind in zetten....
Weet iemand een oplossing? Of moet ik op de eerstvolgende sleuteldag een ander uitlaatspruitstuk monteren?
Iig heb ik tijdelijk even een wat sterkere bout met moer teruggedraaid. De "ratel" uit het vooronder is er tijdens gas geven nog steeds, echter niet meer zo luid als v??r vandaag.
2 goede/gemakkelijke mogelijkheden:
- gat opboren, overmaat tappen en korte helicoil erin draaien
- Gat niet opboren en bout-moer verbinding mits daar ruimte voor is.
Ik weet niet of het spruitstuk lasbaar is anders kun je er ook nog een moer oplassen of een draadbusje inlassen na het opboren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Verder heb ik het vermoeden dat de flens van de voorpijp ook niet helemaal recht meer is. Omdat de voorpijp behoorlijk roestig is, denk ik dat ik marktplaats maar eens in de gaten ga houden voor een NOS voorpijp en een goed uitlaatspruitstuk. Dat zal wel specifiek 300-serie zijn neem ik aan? Die van de 240 B19A zal niet passen..?
Bedankt trouwens voor je antwoord Jos!