show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-11-2011 22:18 #890691 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

flyhart;187239 schreef : Ik zou het sowieso niet op m'n auto plakken. Maarja bijnan niemand zou ook gele lampen onder z'n bumper hangen. gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak :D

Ik zou ook geen V6 logo op een 4 cylinder plakken :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2011 22:23 #890694 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

v0lv0freak;187245 schreef : Ik zou ook geen V6 logo op een 4 cylinder plakken :D

Wel W16 :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2011 22:55 #890703 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ach er staat hier in de buurt ook een Daihatsu Cuore met een V6 16klepper :p

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 00:15 #890709 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo'n stickerset maakt de auto alleen maar verder af :) Lekkere foute jaren 80 opties :p
Als er zoiets bestond voor de 360, dan had ik het er ook opgeplakt.
Ga je deze striping ook nog aanpassen zodat die met je R-Sport sticker matcht?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 09:03 #890712 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

ZwerverRoodbaard;187263 schreef : Zo'n stickerset maakt de auto alleen maar verder af :) Lekkere foute jaren 80 opties :p
Als er zoiets bestond voor de 360, dan had ik het er ook opgeplakt.
Ga je deze striping ook nog aanpassen zodat die met je R-Sport sticker matcht?

Ja, een foute jaren '80 bak ervan maken was bij aanschaf al het plan en het begint nu best vorm te krijgen ;D

De striping aanpassen, tja, misschien wel. Zou eigenlijk wel moeten. Maar in twee kleuren is niet te doen, dus misschien dat 'ie dan egaal donkergroen wordt o.i.d.
Maar ik vrees dat dat behoorlijk prijzig gaat worden, die motorkapstriping was qua prijs al niet mis :crazy1:

Ik ga er nog even over nadenken, ook hoe ik het met de achterklep ga oplossen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2011 10:56 #890715 door V300 register
MKII GLT's hadden ook zo'n foute kofferklep striping. Die zal vast foeilelijk zijn icm met een louvre, dus wellicht ook iets voor jou?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2012 15:52 #894718 door 16673-dummy
Een half jaar heb ik al niets meer aan de auto gedaan, bedacht ik me vanmorgen. Zou het dan eindelijk gedaan zijn met al die vage problemen?

Toch ga ik weer een lijstje maken:

1) Voorpijp gasdicht maken (mist een tapeind, dus er is een luide ratel)
2) Contactpunten bijstellen. Misschien niet nodig want de motor start koud direct.
3) Warme start wordt steeds slechter. 3 jaar geleden sloeg een warme motor direct aan, nu moet ik iets gas bijgeven. Ik denk dat de temperatuurcompensator blijft kleven. Ook ga ik een stukje benzineslang vervangen, kan het ook aan liggen.
4) Links en rechtsvoor stuurkogel en fuseekogel vervangen, hopelijk is de lichte trilling in het stuur en het "loskomen van de grond" op de snelweg dan eindelijk verholpen.

Maarrrr.... ik heb er al een halfjaar niks aan gedaan en eigenlijk is er nog steeds niets nodig. Olie is nog steeds mooi helder en op hetzelfde peil als v??r de Frankrijkreis.

Het wordt nog eens wat met die auto :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2012 17:18 #898137 door 16673-dummy
Nummer 1 is vandaag mislukt :)
Naar alle waarschijnlijkheid miste tapeind nummer 3 al jaaaaren, vorig jaar heb ik er een (opzettelijk) iets te kleine bout (zodat het schroefdraad van het spruitstuk niet beschadigt) met moer in gedraaid. Moest voor de apk want alle lucht blies eruit op die plek. Het was ook een pokkeherrie in de auto.

Nu blijkt dat het draad van het spruitstuk verrot gedraaid is (en dus niet door mij, want dat boutje heeft het draad niet geraakt). Dus ik kon er ook geen nieuw tapeind in zetten....

Weet iemand een oplossing? Of moet ik op de eerstvolgende sleuteldag een ander uitlaatspruitstuk monteren?

Iig heb ik tijdelijk even een wat sterkere bout met moer teruggedraaid. De "ratel" uit het vooronder is er tijdens gas geven nog steeds, echter niet meer zo luid als v??r vandaag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 17:38 #898138 door V300 register

volvofiel;192466 schreef : Nummer 1 is vandaag mislukt :)
Naar alle waarschijnlijkheid miste tapeind nummer 3 al jaaaaren, vorig jaar heb ik er een (opzettelijk) iets te kleine bout (zodat het schroefdraad van het spruitstuk niet beschadigt) met moer in gedraaid. Moest voor de apk want alle lucht blies eruit op die plek. Het was ook een pokkeherrie in de auto.

Nu blijkt dat het draad van het spruitstuk verrot gedraaid is (en dus niet door mij, want dat boutje heeft het draad niet geraakt). Dus ik kon er ook geen nieuw tapeind in zetten....

Weet iemand een oplossing? Of moet ik op de eerstvolgende sleuteldag een ander uitlaatspruitstuk monteren?

Iig heb ik tijdelijk even een wat sterkere bout met moer teruggedraaid. De "ratel" uit het vooronder is er tijdens gas geven nog steeds, echter niet meer zo luid als v??r vandaag.

2 goede/gemakkelijke mogelijkheden:
- gat opboren, overmaat tappen en korte helicoil erin draaien
- Gat niet opboren en bout-moer verbinding mits daar ruimte voor is.

Ik weet niet of het spruitstuk lasbaar is anders kun je er ook nog een moer oplassen of een draadbusje inlassen na het opboren.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2012 18:11 #898143 door 16673-dummy
een bout-moer verbinding is eigenlijk geen plek voor, vanwege de kromming naar de uitlaatpoort van de 1e cilinder (vliegwielzijde). Je trekt de bout dan krom.

Verder heb ik het vermoeden dat de flens van de voorpijp ook niet helemaal recht meer is. Omdat de voorpijp behoorlijk roestig is, denk ik dat ik marktplaats maar eens in de gaten ga houden voor een NOS voorpijp en een goed uitlaatspruitstuk. Dat zal wel specifiek 300-serie zijn neem ik aan? Die van de 240 B19A zal niet passen..?

Bedankt trouwens voor je antwoord Jos!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC