show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 20:53 #898152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je kunt gewoon die van een 2/7/9 pakken hoor, wel even opletten dat ie geen egr aansluiting heeft;) tenzij jij dat ook hebt natuurlijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 21:00 #898154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
EGR op het spruitstuk is makkelijk af te doppen. De originele nippel steek je een bout in en las je dicht, of op welke andere manier je hem dicht wilt/kunt lassen dan ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 10:36 #898167 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Joris;192482 schreef : Je kunt gewoon die van een 2/7/9 pakken hoor, wel even opletten dat ie geen egr aansluiting heeft;) tenzij jij dat ook hebt natuurlijk


O, is het uitlaatspruitstuk 'universeel' voor de redblocks?

Maakt het zoeken heel wat makkelijker, bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2012 15:19 #898188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik heb er hier nog eentje liggen, doe ik niks meer mee;) alle draden daarin zijn nog goed volgens mij maar dat zou ik even moeten controleren!

met EGR aansluiting, dus wel even dicht lassen dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 20:58 #898288 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Over een maandje of twee is de APK-keuring, ik zal dan eens vragen of ze het redden om binnen een uurtje iets van een helicoil te kunnen plaatsen, die paar tientjes aan uurloon heb ik er wel voor over. Als ik de hele uitlaat moet loshalen ben ik een dag bezig!
Mocht het niet lukken, zal ik je mailen voor dat spruitstuk (als je hem dan nog hebt natuurlijk).

Verder viel me op dat deze 345 aan de achterkant 2cm lager hangt dan de 343. Ik heb gemeten vanaf het middelste punt van de wielkastrand naar de grond. Hoe komt het dat de 345 wat verder is doorgezakt?
De schokbrekers zijn nog goed (een duw op de trekhaak => auto veert in en weer uit, en dat is dat), maar kunnen die deze doorzakking veroorzaken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-01-2012 21:44 #898290 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bladveren... vaker met lading gereden, meer kilometers?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 21:52 #898291 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
neuh valt allemaal wel mee. Ik heb standaard een gevulde gereedschapskist achterin, maar zwaarder dan 10kg is die niet. In de vakanties zit ie wel volgepakt natuurlijk. Banden, waterpompen, radiateurs etc :D

De auto veert achter wel heel makkelijk in. Bij optrekken ligt 'ie meteen op z'n gat, al helemaal als er iemand achterin zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-01-2012 22:29 #898299 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik bedoelde eigenlijk de afgelopen 30 jaar ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2012 12:37 #898328 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
geen flauw idee. Hij heeft vanaf eind jaren '90 stil gestaan (tot 2009), wat er daarvoor mee is gebeurd qua belading weet ik niet.
Ik heb verschillende gaten (boorgaten, geen roestgaten :humor:) ontdekt in de kofferbak, waarschijnlijk heeft er ?f een gastank ?f een hondenrek in gezeten.

Zou het helpen om iets van instelbare koni's of loadadjusters te monteren? Of moeten er andere bladveren onder?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2012 13:16 #898331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Caravanveren!!!! Die zijn makkelijk te monteren en geven een prima wegligging. Ik heb laatst nog een keurig setje op de kop kunnen tikken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD