show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 00:10 #876353 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Het valt me al een poosje op dat de motor stationair een piepje heeft. De V-snaren zijn nieuw, dus die zijn het niet (met de oude snaren was het geluid er ook).
V-snaren eraf gehaald en aan de poelie van de dynamo gedraaid; deze loopt zeer soepel maar wel met het geluid van een trimmende hamster in zo'n ijzeren tredmolentje. Daar komt het piepende geluidje dus vandaan :)

Gaan de lagers het eerdaags begeven? Hij maakt dit geluid toch zeker al sinds afgelopen zomer, misschien zelfs al wel langer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2011 10:25 #876356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dynamo vervangen is gelukkig een eenvoudig klusje.
Leuk dat de auto mogelijk 1500KG mag trekken! Maar wie wil er nou 1500KG achter een 300 hangen. Hang er maar eens 800-1000KG achter, dat is echt al meer dan genoeg. Veel meer wil je er echt niet achter hangen.
Een 300 is niet zo zwaar uitgevoerd als een 200-700 en niet zo stabiel met zware lasten.

Hij begint er wel erg goed uit te zien, netjes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-06-2011 11:20 #876363 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nou een 360 trekt het met gemak :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 16:12 #876391 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Ruben;177371 schreef : Maar wie wil er nou 1500KG achter een 300 hangen. Hang er maar eens 800-1000KG achter, dat is echt al meer dan genoeg. Veel meer wil je er echt niet achter hangen.
Een 300 is niet zo zwaar uitgevoerd als een 200-700 en niet zo stabiel met zware lasten.

Met mijn Daf 66 op een grote ambulance er achter ging het anders prima. Regelmatig onbewust gewoon 120 gereden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 16:50 #876394 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nou, ik was niet van plan om er 1500 kg achter te hangen, maar het staat wel leuk op het kentekenbewijs :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 17:05 #876396 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Heb een keer 1300 kg achter de 360 gehad, en dan laat de aanhanger duidelijk weten wie de baas is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2011 17:46 #876405 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dan heb je hem verkeerd beladen. 1300kg moet makkelijk kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 17:50 #876406 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tandemasser, en prima beladen. Maar de 300 serie is nou eenmaal lichtjes achterop en dat merk je als je de hoek om gaat met dat gewicht er achter. Niks ernstigs en het reed ook prima, maar je voelt duidelijk dat de tandemasser niet met zich liet sollen. Toen de S60 er voor stond om naar het oosten des lands te rijden was er ook niks meer aan de hand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-06-2011 20:41 #876433 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja het lijkt allemaal heel mooi en stoer maar zelfs de combi waar ik ooit mee naar zuid Frankrijk ben geweest ( VW Caddy 1.9TDI van ca 1600 Kg met een caravan van beladen 1300 Kg) is verre van ongevaarlijk als de caravan het niet langer meer eens is met de auto.

Niet dat ik er problemen mee heb ervaren (ging zelfs perfekt en door de turbo diesel geen centje pijn op de diverse heuvels)

Wel kwam ik een paar maanden later een soortgelijke combinatie tegen (VW Caddy met gemiddelde caravan) die op de A1 in de berm lag, auto op de kant en de caravan er ergens naast...

Als een aanhangwagen(met oploop rem) of caravan (stabilisator of niet) een eigen willetje gaat ontwikkelen dan moet je wel met zeer grof trekkend materiaal komen wil je dat de baas blijven naar mijn mening.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2011 21:12 #876440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Van de week werd ik nog ingehaald door een VW passat met caravan. Ik reed 130 op de snelweg en de combinatie ging er vlot langs! Ergens heb je dan wel lef, maar aan de andere kant: in Frankrijk mag dat gewoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD