1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
het is dus niet perfect, maar ook niet zorgwekkend. met die oude schokbrekers was het een boot.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel 2;177938 schreef : Laat ander Wouter N. nog even de schokbrekercheck doen zoals ie hem deed op het lustrumevenement bij zijn BB, kunnen we lachen :f
Het is maar goed dat ik jouw reactie eerst nog even las, dat was nogal hilarisch ja :woei:, even een grondige voorwielophanging check...spring spring, schud schud, even flink door elkaar rammelen die neus, conclusie, mwah is wel eens beter geweest

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Toen Volvo NL maar gebeld en na veel doorverbinden en lang wachten (ik hoorde ze op de achtergrond overleggen) kreeg ik te horen dat een 345 GLS 4-bak van 1981 echt "maar" 1200 mag trekken. Toen ik vertelde dat er een 5-bak in zat, beweerde hij van niet :wtf2:
Na een minuut zag hij in dat er toch wel een 5-bak in was gelegd, maar zei er meteen achteraan dat de auto volgens hen is afgeleverd met een 4-bak, en dat in beide gevallen (dus zowel 4- als 5-bak, met B19-motor) het maximum trekgewicht echt 1200 kg is, ongeacht het feit of er een versterkte trekhaak onder zit of niet (die is kennelijk leverbaar geweest en die zal dan nu onder de 345 hangen

Helaas dus... maar waarschijnlijk zal er nooit een zware aanhanger achter komen dus het maakt niet uit.
Hoe J-L aan dat aangepaste gewicht komt, wisten ze bij Volvo ook niet. Dat zou niet mogelijk moeten zijn geweest. Maar wees gerust, ik heb geen namen of nummers genoemd

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-