1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ach, elk jaar in de zomervakantie werden we steevast ingehaald door allerhande combinaties en steevast zagen we onderweg geschaarde caravans e.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Klopt helemaal! Ik raad het ook niet aan, maar een 360 heeft in ieder geval geen moeite met dat gewicht.Wouter76;177451 schreef : Ja het lijkt allemaal heel mooi en stoer maar zelfs de combi waar ik ooit mee naar zuid Frankrijk ben geweest ( VW Caddy 1.9TDI van ca 1600 Kg met een caravan van beladen 1300 Kg) is verre van ongevaarlijk als de caravan het niet langer meer eens is met de auto.
Ik zou het ook niet meer doen, liever een dikke trekauto ervoor...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Afgelopen weekend de 345 mooi gepoetst, nog wat kleine dingetjes gedaan en de kofferbak uitgeruimd. Nu alle papierzooi nog bij elkaar zoeken...

Volgende week haal ik voor alle zekerheid toch even de dynamo eraf en laat ik hem helemaal nakijken. Ik vertrouw die pieptoon niet helemaal en ik wil geen risico nemen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvofiel;177614 schreef :
Volgende week haal ik voor alle zekerheid toch even de dynamo eraf en laat ik hem helemaal nakijken. Ik vertrouw die pieptoon niet helemaal en ik wil geen risico nemen.
Toch maar gisteravond al gedaan en weggebracht, zodat 'ie de 18e weer klaar is.
Waarschijnlijk is het gewoon vervuiling, maar het ding wordt uit elkaar geschroefd om te zien of er iets aan de hand is en zoja, wat er dan aan de hand is om dit vervolgens te verhelpen. Het is nog de originele dynamo met het originele Volvo-stickertje erop, dus die dynamo moet koste wat kost bij de auto blijven en mag niet in de kliko belanden.
Morgen de pakking van het diff vervangen en de olie daarvan verversen, er is alweer heel wat uit, volgens mij staat hij op het punt om droog te lopen.
... en zo wordt het 'to-do-lijstje' voor de vakantiereis steeds korter!

Na de vakantie nog even de dorpels aanpakken en daarna is de voorwielophanging aan de beurt. Misschien gelijk maar iets verlagen aan de voorkant, hij hangt nu namelijk achterover terwijl de achterkant een goede hoogte lijkt te hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
*duikt weg*
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wat betreft de schokbrekers heb ik dezelfde mening, ze zijn naast het comfort ook heel belangrijk voor de wegligging en dus de veiligheid van je auto
(is vast helemaal bekend voor je maar toch...)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Nieuwe schokbrekers zou geen kwaad kunnen (maar dan wel gasgevulde), maar zoals het nu is vind ik het ook prima rijden. Het heeft niet echt prioriteit dus. Enige nadeel is dat 'ie nogal diep inveert bij drempels en vervolgens zowat gelanceerd wordt als 'ie weer uitveert :+
Het lijkt erop dat de schokdempers nog wel werken, maar de veren niet meer zo goed.
De achterkant is prima, al wordt die wel zwaar belast (veel zwaar materiaal in de kofferbak + de tank altijd tussen halfvol en vol).
Nog over die trekhaak; ze komen er nog niet echt uit bij de RDW. Mijn mail is onderhand al tig keer doorgestuurd. Kennelijk raken ze nogal in de war door het gekeurde RDW-nummer van de trekhaak en het praktijkvoorbeeld van de 360GLS van J-L.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;177884 schreef : Enige nadeel is dat 'ie nogal diep inveert bij drempels en vervolgens zowat gelanceerd wordt als 'ie weer uitveert :+
Het lijkt erop dat de schokdempers nog wel werken, maar de veren niet meer zo goed.
Net andersom dus: veren nog goed, schokbrekers versleten. Rij anders een keer met mij mee, dan voel je wat ik bedoel!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Ik ben wel benieuwd.
Op zich ligt 'ie nog best vast op de weg. Die drempels bij mij kan ik net in z'n 2 nemen, motor draait dan wel bijna stationair (1000 tpm ofzo).