show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 09:49 #876469 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Hangt er vanaf, het totaalgewicht van de combinatie mag niet boven de 3500 kg komen.

Ach, elk jaar in de zomervakantie werden we steevast ingehaald door allerhande combinaties en steevast zagen we onderweg geschaarde caravans e.d.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2011 20:01 #876516 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Wouter76;177451 schreef : Ja het lijkt allemaal heel mooi en stoer maar zelfs de combi waar ik ooit mee naar zuid Frankrijk ben geweest ( VW Caddy 1.9TDI van ca 1600 Kg met een caravan van beladen 1300 Kg) is verre van ongevaarlijk als de caravan het niet langer meer eens is met de auto.

Klopt helemaal! Ik raad het ook niet aan, maar een 360 heeft in ieder geval geen moeite met dat gewicht.
Ik zou het ook niet meer doen, liever een dikke trekauto ervoor...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2011 21:38 #876594 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Morgenochtend is de taxatie :)

Afgelopen weekend de 345 mooi gepoetst, nog wat kleine dingetjes gedaan en de kofferbak uitgeruimd. Nu alle papierzooi nog bij elkaar zoeken... :D

Volgende week haal ik voor alle zekerheid toch even de dynamo eraf en laat ik hem helemaal nakijken. Ik vertrouw die pieptoon niet helemaal en ik wil geen risico nemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 13:40 #876834 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;177614 schreef :
Volgende week haal ik voor alle zekerheid toch even de dynamo eraf en laat ik hem helemaal nakijken. Ik vertrouw die pieptoon niet helemaal en ik wil geen risico nemen.


Toch maar gisteravond al gedaan en weggebracht, zodat 'ie de 18e weer klaar is.

Waarschijnlijk is het gewoon vervuiling, maar het ding wordt uit elkaar geschroefd om te zien of er iets aan de hand is en zoja, wat er dan aan de hand is om dit vervolgens te verhelpen. Het is nog de originele dynamo met het originele Volvo-stickertje erop, dus die dynamo moet koste wat kost bij de auto blijven en mag niet in de kliko belanden.

Morgen de pakking van het diff vervangen en de olie daarvan verversen, er is alweer heel wat uit, volgens mij staat hij op het punt om droog te lopen.

... en zo wordt het 'to-do-lijstje' voor de vakantiereis steeds korter! :)

Na de vakantie nog even de dorpels aanpakken en daarna is de voorwielophanging aan de beurt. Misschien gelijk maar iets verlagen aan de voorkant, hij hangt nu namelijk achterover terwijl de achterkant een goede hoogte lijkt te hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2011 14:53 #876849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Gewoon nieuwe schokbrekers plaatsen! Ik zit ook te denken aan een setje intraxveren, want met de nieuwe veren staat ie wel erg hoog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2011 14:55 #876850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Misschien zitten er op die schokbrekers ook nog wel matching numbers :+

*duikt weg*

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-06-2011 15:03 #876854 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja zo vertelde de taxateur me dat iemand een motorblok wat eigenlijk ten dode opgeschreven was toch helemaal heeft laten reviseren i.v.m matching numbers etc.

Wat betreft de schokbrekers heb ik dezelfde mening, ze zijn naast het comfort ook heel belangrijk voor de wegligging en dus de veiligheid van je auto
(is vast helemaal bekend voor je maar toch...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 15:23 #876855 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Matching numbers? Mis ik iets?

Nieuwe schokbrekers zou geen kwaad kunnen (maar dan wel gasgevulde), maar zoals het nu is vind ik het ook prima rijden. Het heeft niet echt prioriteit dus. Enige nadeel is dat 'ie nogal diep inveert bij drempels en vervolgens zowat gelanceerd wordt als 'ie weer uitveert :+
Het lijkt erop dat de schokdempers nog wel werken, maar de veren niet meer zo goed.

De achterkant is prima, al wordt die wel zwaar belast (veel zwaar materiaal in de kofferbak + de tank altijd tussen halfvol en vol).

Nog over die trekhaak; ze komen er nog niet echt uit bij de RDW. Mijn mail is onderhand al tig keer doorgestuurd. Kennelijk raken ze nogal in de war door het gekeurde RDW-nummer van de trekhaak en het praktijkvoorbeeld van de 360GLS van J-L.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2011 15:36 #876856 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;177884 schreef : Enige nadeel is dat 'ie nogal diep inveert bij drempels en vervolgens zowat gelanceerd wordt als 'ie weer uitveert :+
Het lijkt erop dat de schokdempers nog wel werken, maar de veren niet meer zo goed.


Net andersom dus: veren nog goed, schokbrekers versleten. Rij anders een keer met mij mee, dan voel je wat ik bedoel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2011 16:08 #876857 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Deal :)
Ik ben wel benieuwd.

Op zich ligt 'ie nog best vast op de weg. Die drempels bij mij kan ik net in z'n 2 nemen, motor draait dan wel bijna stationair (1000 tpm ofzo).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD