1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik vind het wel mooi om, als je met 90 achter een vrachtwagen zit, "even" in te halen. Gewoon in z'n 5, en dan rustig het pedaal steeds dieper intrappen. Ben je er zo voorbij. Niet ineens gaan planken want dan gebeurt er niks.
- V300 register
- Verbannen
-
90 km/u + Volvo 360 = blasfemie :+volvofiel;172817 schreef : Ik vind het wel mooi om, als je met 90 achter een vrachtwagen zit, "even" in te halen. Gewoon in z'n 5, en dan rustig het pedaal steeds dieper intrappen. Ben je er zo voorbij. Niet ineens gaan planken want dan gebeurt er niks.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;172817 schreef : Dan rijdt 'ie niet lekker meer. Met 120 GPS word ik al zenuwachtig; daar is die wagen toch echt te oud voor. Je kunt merken dat 'ie daar niet voor is ontworpen, hij reageert dan erg licht en wordt zweverig in de voortrein.
Ik vind het wel mooi om, als je met 90 achter een vrachtwagen zit, "even" in te halen. Gewoon in z'n 5, en dan rustig het pedaal steeds dieper intrappen. Ben je er zo voorbij. Niet ineens gaan planken want dan gebeurt er niks.
Hoezo zenuwachtig? je hebt precies dezelfde motor als ik?! dat moet echt makkelijk kunnen hoor..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ook de wielophanging is anders (stabilisator e.d.).
Het is echt duidelijk te merken dat deze stroomlijn niet is berekend op zulke snelheden.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Koplampen netjes afgesteld; links iets hoger (stond veel te laag) en rechts iets lager (stond veel te hoog). Ik ben benieuwd wat ik er in het donker van merk. Het scheelt iig een hoop gesein van tegenliggers

Accu vastgezet, lampje vervangen, claxon weer even tot leven gewekt, ruitensproeiers gesteld en het stofhoesje van de fuseekogel linksvoor vervangen. Dat laatste ging nog vrij makkelijk, ik heb alleen een uur (!) nodig gehad om het klemringetje op z'n plek te krijgen.
Nu het remslangetje rechtsachter nog. Doe ik morgenochtend even, en dan kan de APK erop.
Op de Autorai heb ik trouwens gepraat met een expert op het gebied van "lakrenovatie". Had er nog nooit van gehoord, maar ik ben nu wel heel enthousiast! Waarschijnlijk kunnen de delen van de 345 die er nu voor 90% uitzien (dak, achterklep, motorkap, portier rechtsvoor), weer schitterend opgeknapt worden en dat is veel goedkoper dan opnieuw (laten) spuiten. Ik ben benieuwd of ze er iets mee kunnen, ga wat fotootjes van de auto versturen en dan gaan ze 't eens bekijken.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Moest net nog even wat halen, kom ik in het dorp, rij over een drempel, valt ineens de snelheidsmeter dood neer. De laatste tijd had 'ie de eerste kilometer al last van een zwabberende snelheidsmeter, dus de kabel zal wel kaduuk zijn.
Ik heb welgeteld een half jaar/4.000km zonder problemen met de auto gereden. Hij haalt de schade nu ruimschoots in. Ach, het was ook te mooi om waar te zijn...