show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 18:26 #869576 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik heb de tankstop niet meegerekend..sorry joost voor het vervuilen van je topic..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 18:40 #869578 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nou, je meot toch wel gemiddeld 160 kunnen halen. Dat tuft mijn 360 ook makkelijk hoor..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 19:09 #869586 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dan rijdt 'ie niet lekker meer. Met 120 GPS word ik al zenuwachtig; daar is die wagen toch echt te oud voor. Je kunt merken dat 'ie daar niet voor is ontworpen, hij reageert dan erg licht en wordt zweverig in de voortrein.

Ik vind het wel mooi om, als je met 90 achter een vrachtwagen zit, "even" in te halen. Gewoon in z'n 5, en dan rustig het pedaal steeds dieper intrappen. Ben je er zo voorbij. Niet ineens gaan planken want dan gebeurt er niks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 19:15 #869589 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;172817 schreef : Ik vind het wel mooi om, als je met 90 achter een vrachtwagen zit, "even" in te halen. Gewoon in z'n 5, en dan rustig het pedaal steeds dieper intrappen. Ben je er zo voorbij. Niet ineens gaan planken want dan gebeurt er niks.

90 km/u + Volvo 360 = blasfemie :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 22:04 #869624 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;172817 schreef : Dan rijdt 'ie niet lekker meer. Met 120 GPS word ik al zenuwachtig; daar is die wagen toch echt te oud voor. Je kunt merken dat 'ie daar niet voor is ontworpen, hij reageert dan erg licht en wordt zweverig in de voortrein.

Ik vind het wel mooi om, als je met 90 achter een vrachtwagen zit, "even" in te halen. Gewoon in z'n 5, en dan rustig het pedaal steeds dieper intrappen. Ben je er zo voorbij. Niet ineens gaan planken want dan gebeurt er niks.


Hoezo zenuwachtig? je hebt precies dezelfde motor als ik?! dat moet echt makkelijk kunnen hoor..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2011 22:48 #869634 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Jahaa, maar een heel andere stroomlijn!
Ook de wielophanging is anders (stabilisator e.d.).

Het is echt duidelijk te merken dat deze stroomlijn niet is berekend op zulke snelheden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 23:16 #869638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ohw okee...niet verwacht... heb nog nooit in een 343/345/oud neusje gereden..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2011 18:37 #870245 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo, na de tentamenperiode is het tijd voor ontspanning! Gisteren "even" naar de Autorai geweest om alvast eens te kijken wat ik over een jaar of drie kan aanschaffen (de Mitsubishi Lancer sedan lijkt me wel wat :)), en vandaag druk geweest met de 345 voor de APK.
Koplampen netjes afgesteld; links iets hoger (stond veel te laag) en rechts iets lager (stond veel te hoog). Ik ben benieuwd wat ik er in het donker van merk. Het scheelt iig een hoop gesein van tegenliggers :D
Accu vastgezet, lampje vervangen, claxon weer even tot leven gewekt, ruitensproeiers gesteld en het stofhoesje van de fuseekogel linksvoor vervangen. Dat laatste ging nog vrij makkelijk, ik heb alleen een uur (!) nodig gehad om het klemringetje op z'n plek te krijgen.

Nu het remslangetje rechtsachter nog. Doe ik morgenochtend even, en dan kan de APK erop.

Op de Autorai heb ik trouwens gepraat met een expert op het gebied van "lakrenovatie". Had er nog nooit van gehoord, maar ik ben nu wel heel enthousiast! Waarschijnlijk kunnen de delen van de 345 die er nu voor 90% uitzien (dak, achterklep, motorkap, portier rechtsvoor), weer schitterend opgeknapt worden en dat is veel goedkoper dan opnieuw (laten) spuiten. Ik ben benieuwd of ze er iets mee kunnen, ga wat fotootjes van de auto versturen en dan gaan ze 't eens bekijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2011 19:17 #870248 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
AutoRAI is zegmaar 10 minuten van mij rijden + gratis parkeren! Had het even gezegd, dan had ik ook nog wel een bakje bonensap voro je gehad :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2011 19:33 #870254 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zal ik onthouden voor de volgende keer ;)

Moest net nog even wat halen, kom ik in het dorp, rij over een drempel, valt ineens de snelheidsmeter dood neer. De laatste tijd had 'ie de eerste kilometer al last van een zwabberende snelheidsmeter, dus de kabel zal wel kaduuk zijn.

Ik heb welgeteld een half jaar/4.000km zonder problemen met de auto gereden. Hij haalt de schade nu ruimschoots in. Ach, het was ook te mooi om waar te zijn...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD