show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 22:17 #867327 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Vandaag na het werk nog eens gekeken naar die dorpels, het is al te lang geleden dat ik ze heb ge?nspecteerd (bij de laatste wasbeurt, al ergens in november denk ik).
Het valt eigenlijk wel mee met dat "vlak". Nu kijk ik er met heel andere ogen naar dan twee jaar geleden (die ogen hebben inmiddels al flink wat dorpels en laswerk gezien), en ik zag dat die nieuwe "platen" duidelijk met een zetbank bewerkt zijn. De vouw/richel onderaan is zeer duidelijk aangebracht en de plaat is wel degelijk lichtjes gebogen. Ik denk dan ook, dat het geheel al 3x fraaier oogt als de lasnaden netjes zijn weggeslepen. Misschien heb ik wel helemaal geen plamuur nodig.

Afijn, eind van de week zitten we nog maar 5 graden verwijderd van de minimum spuittemperatuur dus ik denk dat dat hoofdstuk binnenkort ??k is afgesloten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2011 18:05 #868591 door 16673-dummy
Vandaag was de APK. Ik had weer een doemscenario voor ogen met speling op diverse kogels, lekke uitlaat, schokbreker etc. maar het valt zowaar mee.
Rechtsachter is de remslang versleten (stond al op een oud, Belgisch keuringsrapport!!) en linksvoor is het hoesje van de fuseekogel gescheurd. Op zoek naar een nieuw hoesje dus :)

Verder is het de gebruikelijke lijst:

-Koplampen afstellen (links te laag, rechts te hoog, ja Niels dat heb jij me ook al eens gezegd)
-CO afstellen
-Linksachter te felle lamp
-Accu vastzetten
-Ruitensproeiers

Adviespunt AC4 rechtsvoor stuurkogel

Weer wat te doen dus, gelukkig niet zoveel werk! Deze week eerst die CO maar wat omlaag, kan ik mijn verbruiksrecord van 1:13,2 misschien breken (komend weekend maak ik dezelfde rit naar Zuid-Limburg als de rit waar ik 1:13,2 heb gehaald)....

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-03-2011 18:11 #868593 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ga je weer naar een vakantiepark in de heuvels hier? :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2011 18:24 #868595 door 16673-dummy
Jep :)

En ik was ontzettend blij dat ik geen last meer had van plakkende remmen o.i.d., was de vorige keren wel zo. Heb ik het toch goed gedaan!
Laatste tankbeurt was krap aan 1:10, maar dat kwam dus door het CO en niet de remmen (gelukkig)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 20:46 #869503 door 16673-dummy
Wouter, je kunt weer rustig slapen. Ik heb vanmiddag na het werk een uur of drie gespendeerd aan het uitgebreid wassen/poetsen van de buitenkant ?n binnenkant. Ik heb me een breuk gepoetst op al het chroomwerk en de binnenkant glimt ook weer. De spuitnevel is eindelijk van de voorruit af dus daar kan ik ook weer door zien.

Next update: schitterende dorpels :)
De voorbereidingen zijn getroffen. Binnenkort gelijk een nieuwe achterbumper erop.
Daarna de startmotor inwendig maar eens schoonmaken (zat vorige week een beetje z'n vertanding op te vreten, asje is vervuild), nieuwe remschijven + -blokken monteren en dan is 'ie wel klaar voor Frankrijk :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2011 20:54 #869509 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
En ik me maar afvragen waarom ik zo slecht sliep de laatste tijd :D

Goed bezig Joost, maar liefst drie uur schoonmaak en poetswerk aan je 345, je mag nog wel gaan oppassen dat het geen verslaving word :+
En ik kan het weten...het doet hele gekke dingen met je :crazy1:

Maar ehm, foto's???

Jij gaat straks vast met een heel stuk geruster gevoel naar Frankrijk dan in 2009!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2011 22:58 #869524 door 16673-dummy

Wouter76;172736 schreef : Jij gaat straks vast met een heel stuk geruster gevoel naar Frankrijk dan in 2009!

Nee, dat denk ik niet. Ik dacht er toen eigenlijk niet echt over na ("Gewoon gaan"). In 2009 wist ik gewoon nog veel te weinig af van die auto en hij had veel te weinig gereden. Het is een wonder dat de motor niet kapot is gelopen toen. Hufterproof is het blok dus zeker.

Als ik vergelijk hoe de technische staat toen was en nu is, red ik het niet met 1 A4'tje.

Nu ik er zelf al aardig wat kilometers mee gemaakt heb en meerdere keren zuinig heb gereden, de wagen eigenlijk altijd de eerste keer start (was toen wel anders) en mooi loopt, heb ik er wel vertrouwen in. Ik kijk alleen met argusogen naar de koelslangen, ik zit er hard over te denken om die preventief te vervangen. Ze zijn toch 30 jaar oud. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik nieuwe vandaan kan halen.

En verder, och, die motor heeft niet veel te lijden, al helemal niet bij mij. Ik schakel 99% bij 2500 tpm op en rijdt dan gewoon met het verkeer mee, ga op de snelweg niet harder dan 90-100 (GPS), haal er geen rare fratsen mee uit etc.
De laatste servicebeurt is nu zo'n 7.500 km geleden en sindsdien heb ik een half litertje olie bijgevuld vanwege lekkage, maar de olie is nog honingkleurig dus intern zit het wel snor. Ik gebruik de auto ook 90% voor lange ritten (50 km of langer) en soms staat hij gewoon drie weken stil in de garage. Als ik met de trein of fiets kan, doe ik dat.

Maar ik raak hier toch niet over uitgepraat, hoe vaak heb ik voorgaande al wel niet gezegd :D
Traagrijdersklets, die houden we erin.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-04-2011 23:08 #869529 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja hahahaha ik dacht al, je CTRL-C en V knoppen blijven hangen :D

Niet boven de 2500 toeren komen, als ik dat zou doen dan gaat een ritje Lelystad zoals morgen ineens 3 uur duren :+

Toen was je je minder bewust van de staat van de auto, nu ben je dat wel maar heb je ook meer technische kennis, gaat vast goedkomen met die vakantie trip!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2011 11:07 #869543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
En dan te bedenken dat je een half jaartje geleden het blok nog wilde verwisselen omdat die niet goed meer zou zijn! Kan nog wel 5 ton mee hoor!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-04-2011 11:23 #869544 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Lucluc;172771 schreef : Kan nog wel 5 ton mee hoor!

Dat zijn nog heel wat vakanties in Frankrijk! :y:

Als BMW rijders je auto nu in de toekomst ook zien staan, dan komt dat helemaal goed :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC