show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2011 20:11 #870404 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Kijk dat je er in de winter neit mee rijdt, dat is niet zo gek (hoewel, als hij roest vrij is, en je spuit hem af, kan er niks gebeuren)

Maar in de zomer? omdat je er dan meer onderhoud aan hebt? Dat vind ik echt raar, dan staat hij op een gegeven moment alleen nog maar in de garage?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2011 20:23 #870407 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee, ik had het vooral over de winter ;) beetje ongelukkig gezegd

Maar het klopt wel dat hij veel staat, misschien dat er daarom zo vaak iets aan stuk gaat. Zitten perioden tussen dat hij twee, drie weken aaneengesloten in de garage staat zonder te rijden. Afgelopen winter heb ik er nog wel regelmatig mee gereden, maar dat gaat dus niet meer gebeuren. De bodem en wielkasten zijn, op de dorpels na, nog helemaal intact (origineel!) en dat wil ik koste wat het kost zo houden. Ik gooi er ook regelmatig een bus ML in leeg.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2011 21:59 #870569 door 16673-dummy

volvofiel;173502 schreef : Moest net nog even wat halen, kom ik in het dorp, rij over een drempel, valt ineens de snelheidsmeter dood neer. De laatste tijd had 'ie de eerste kilometer al last van een zwabberende snelheidsmeter, dus de kabel zal wel kaduuk zijn.

Moest net nog even gauw weg, toch maar de 345 meegenomen, en rara de snelheidsmeter deed het ineens weer. Hij geeft de snelheid zelfs soepeler aan dan ooit tevoren.

Alleen maar mooi dat 'ie het weer doet, want ik heb voorlopig even andere prioriteiten :)
Zelfs zo hoog, dat ik besloten heb het vervangen van de remslang over te laten aan de garage, en ik besteed haast nooit klussen uit aan garages.

Tjonge jonge :woops:

Edit 22-4-2011: APK goedgekeurd! Gelijk maar een stukje remleiding vervangen en nu is het remsysteem weer top in orde :D
Gisteren nog even de koolborstels van de dynamo gecheckt, en dat ziet er allemaal uitstekend uit dus ik heb er alle vertrouwen in.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 20:40 #873990 door 16673-dummy
Sinds kort ruikt de 345 naar benzine na een rit. Korte of lange rit maakt niet uit. Ongeveer een uur nadat de motor is afgezet, is de benzinelucht "weg".
Je zou denken aan verrotte brandstofslangen, maar de auto start met deze temperaturen direct na het omdraaien van de sleutel, ook na een week stilstand. Ik kan er ook nog "gewoon" 1:14 mee halen. De brandstofslangen blijven droog en ik kan geen benzinesporen op de tank ontdekken.

Rara hoe kan dit? Is het mogelijk dat er via de vlotterkamerontluchting of andere kanalen/openingen benzinedampen uit de carburateur vrijkomen?

Edit: ik kan trouwens niet exact achterhalen waar de lucht vandaan komt. Overal om de auto heen kun je een vlaag van benzine ruiken, of als de wind mee staat op een aantal meter afstand al. Als ik 'm direct bij thuiskomst in de garage zet, hangen daar kort erna flinke benzinedampen. Maar alleen kort nadat de motor is afgezet (dus na verloop van tijd is de lucht in de garage weer als vanouds). Na het uitrijden van de garage (koude motor) en het elders parkeren, waarbij de motor dan een minuutje o.i.d. loopt, is er niets te ruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2011 11:46 #874022 door V300 register
Onder de motorkap ook niet? Aansluitingen van slangen daar? Of onder de auto, de lange leidingen vanaf de tank naar pomp en verder naar voren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2011 13:46 #874032 door V300 register
Ooit al eerder met warm weer gereden?

Mijn 340 stonk altijd naar benzine, kan ook wat in de uitlaat terechtkomen natuurlijk?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2011 13:47 #874033 door V300 register
Zou kunnen zijn door de warmte dat de restjes benzine in de carb. verdampen? En dat je dat in de winter niet/minder hebt? En dat je dat ruikt?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 12:19 #874333 door 16673-dummy
Net even een stuk gereden en daarna geroken. Eerst bij de slangen bij de carb; niets.
Daarna de kofferbak in gedoken, waar de vulslang en ontluchtingsslangen lopen; niets. Daarna onder de auto gekeken en de tank bekeken; geen leksporen o.i.d. en geen luchtjes
Bij het voorbijlopen van de auto rook ik t?ch benzine :crazy1:

De vuldop. De rubber ring die erin zit, is half vergaan waardoor die dus niet meer afdicht. Bovendien zag ik dat de ontluchtingsslangen uitkomen op twee openingetjes achter de vuldop, net boven de gang/slang/pijp waar de benzine in gestort wordt bij het tanken. Ik denk dus ook dat ik met het vernieuwen van die ring, een stuk opschiet!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2011 15:27 #874342 door V300 register
ik denk het ook... maar zie er maar eens aan te komen.

volgens mij moet dat een ring zijn die in doorsnede rechthoekig is. Dus eigenlijk een zeer smalle platte ring. Doordat die tegen de opstaande rand van de vulopening geklemd wordt krijgt ie een soort hoekig C- vormig profiel.

bij de BB is de betreffende ring ondertussen ook al half weg. als de tank vol zit loopt de benzine na een scherpe bocht naar links zo over het lakwerk heen....

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 15:47 #874345 door 16673-dummy
Jahaa daar sla je de spijker op zijn kop... ik zoek al tijden naar een originele, NOS tankdop "oude stijl" (afsluitbaar) met sleutel, tot op heden nog bot gevangen. Wel ??n keer een NOS niet-afsluitbare gezien.

Maar wat je zegt; in de zomer in Frankrijk is er altijd een "zweetplek" onder de dop te zien omdat er daar meer stof is/de auto niet gewassen wordt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC