show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-02-2011 23:51 #866318 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dat is een goede Joost; ga ik even uitzoeken voor je, kom ik nog op terug.

Nu je het zegt Jean-Luc, staat er in de regelgeving rondom de verlichting op/aan een auto niet dat de verlichting achter rood of amber kleurig moet zijn?

EDIT: Tectyl ML verwijderen: Benzine, Petroleum

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2011 11:22 #866873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost, hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je knippers feller gaan branden als ze moeten knipperen? ik vind zo'n dergelijke installatie ook wel leuk namelijk, maar dan voor op een andere auto :)

en dat achterlichten ook oranje mogen zijn klopt niet helemaal, r?mlichten mogen oranje zijn of rood. Kijk ook maar naar de oude MB200 lijnbussen. Die hadden oranje remlichten.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 14:55 #866905 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
O, da's heel simpel. Ik heb de knipperlichtfittingen vervangen door remlichtfittingen (in de unit zelf). Vervolgens ook een remlichtpeertje erin gedraaid (5/21W), en op de 21W aansluiting de oorspronkelijke knipperlichtdraad aangesloten en op de 5W aansluiting een doorgeluste draad vanaf een andere lamp (de gewone verlichting, die ook 5W is).

Zoals ik al zei dus heel simpel, en binnen een halve minuut weer ongedaan gemaakt (gewoon een draadje per zijde lostrekken).

Edit: vandaag weer een pakketje mogen ontvangen met leuk spul voor de 345, en we gaan gewoon door natuurlijk :)
Ik krijg er echt plezier in nu en ik word er steeds zuiniger op nu hij met de week mooier wordt :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-03-2011 15:21 #866906 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Pakketje met leuk spul, ik durf het bijna niet te vragen maar ehhh; Foto's? :D

Zeker te weten dat hij steeds mooier word, al je het eens vergelijkt mee pak 'm beet een jaar geleden, wat een verschil is dat zeg!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 16:19 #866907 door 16673-dummy
Ja dat is een enorm verschil! Dank voor het compliment ;)
Maar, voor niets gaat de zon op! Ik heb er hard voor moeten werken, zowel direct als indirect :)
Ik en mijn vader hebben er al heeeeel wat uren in zitten... zo heb ik afgelopen weekend bijvoorbeeld nog het kleppendeksel in hittebestendige, rode lak gespoten (zelfde als onderblok). Die aluminiumoxidatie van het deksel werd wel ?rg lelijk....

Er komen de laatste tijd regelmatig pakketjes binnen. Ik loop achter met monteren onderhand :D
Vandaag waren het twee NOS-grille emblemen (GLS-emblemen zoals die op de vroege GLS-modellen zaten) en een NOS GLS-stuurkapje. Binnenkort een nieuwe achterbumper en dan mag 'ie op voor de taxatie. Daarna de dorpels nog eens netjes afwerken en dan eerst maar eens op vakantie.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 20:34 #867117 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Het wordt echt een prachtige auto Joost, als ik dat zo zie. Dat van die knippers snap ik niet echt, past m.i. ook niet echt bij je. Zo'n mooie auto die je in originele staat wil herstellen, en dan zo'n geintje met de achterlichten... nee, ik begrijp het niet! Origineel is mooier! Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening...

Succes!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 21:02 #867119 door 16673-dummy
Dankje, Doeke!
Over die knipperlichten; mijn moeder vindt het ook niks, maar ik vind het wel grappig eigenlijk :)
Zo 100% origineel is de auto nu ook weer niet (dorpels!)... maar ik probeer het iig op 99% te houden. De laatste tijd maak ik er een sport van om zoveel mogelijk (slijtage)onderdelen te vervangen door origineel Volvo exemplaren. Van lampje tot luchtfilter en van ruitenwisserslang tot V-snaren (die ik dan ook synchroon laat lopen zodat de letters "Volvo" ook synchroon lopen) :+

Alleen de dorpels zijn me echt een doorn in het oog. Die ga ik, zodra de temperatuur boven de 15 graden komt, direct aanpakken. Ze zijn 100% hard, maar niet (goed) afgewerkt en dat doet echt afbreuk aan het aanzicht van de auto.

Edit: ik word de laatste tijd wel steeds vaker herkend. Kennissen en buren die de auto kennen, klasgenoten, zelfs de garagehouder en Brezan-lui herkennen me :humor:
Eerder (of als ik in de auto van mijn vader rijd) was/ben ik meestal de eerste die anderen herkent aan hun auto (kenteken), maar als ik in m'n eigen rijd is dat altijd andersom :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 21:13 #867120 door V300 register
Over die dorpels Joost, als je een paar overzetdorpels koopt kun je ze heeeel makkelijk en snel in orde maken. Ze zijn al perfect hard gemaakt maar hebben wat esthetische zorg nodig. Met overzetplaat is dat zo geregeld. En die kosten maar 2 tientjes per stuk ofzo.

Disclaimer: ik kan me niet 100% meer herinneren hoe het er uit ziet dus ik kan er iets naast zitten. ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2011 22:05 #867123 door 16673-dummy
De oorspronkelijke dorpels zijn uitgeslepen vanwege schade volgens mij, maar dat moet ik nog altijd even navragen. Zodoende ziijn alle randen dus nog origineel, maar in het middenvlak is er een vlakke i.p.v. bolle plaat ingelast. De binnendorpels zijn ook nog gaaf, en op het oude Belgische keuringsrapport (2001) is ook niets over roestschade te vinden. De bodem is 100% (op de sleuteldag in september ben ik -samen met Anjo- met een kritisch oog onder de 345 doorgelopen die toen even op de brug stond), ik heb de vloermat al eens opgetild. Ik maak me over roest dus weinig tot geen zorgen.
Die lasnaad wegslijpen is zo gedaan, maar de uiterste twee/drie cm's (aan de voorkant en de achterkant) zijn wel bol maar de rest van de dorpel niet. Daarom moet ik iets plamuur gebruiken om voor een vloeiende overgang te zorgen. Een overzetkoker hoeft dus niet (al heb ik die wel NOS liggen :D).

Ik moet gewoon de slijper ter hand nemen om de lasnaden netjes weg te slijpen en dan is het al 10x beter. Vervolgens een paar gram plamuur voor de overgang (zoals normaal) en daarna primer, anti-steenslag en lak.
De platen zijn al gecoat van zichzelf dus de binnenzijde heeft alleen wat ML nodig (wat ik overigens tot nu toe netjes elke zomer heb gedaan).

Ofwel, ik moet hier gewoon een zaterdag aan besteden. Alle materialen heb ik al, dus het is alleen nog wachten op mooi weer. Ik heb ook al NOS-steenslagstrips voor de achterste wielkasten liggen, die gaan er dan ook op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2011 22:18 #867127 door V300 register
Mwah, de dorpel is vlak en zover ik me kan herinneren heb je een aardige bult plamuur nodig om dat mooi te krijgen. Uit een overzetdorpel kun je precies de bolling die je nodig hebt aftekenen en uitslijpen en vastlassen. Kost je een goede middag tijd en daarna spuiten. Zie je er niets meer van.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC