1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Omdat deze lampen behoorlijk fel zijn, heb ik ze niet aan als er tegenliggers/fietsen zijn, die verblind je dan compleet.
Ik heb ze vooral in de donkere tijden aan op de landweggetjes hier. Een beetje een combo van breed- en verstralers.
Ik heb er trouwens wel al meerdere keren commentaar op gehad, toen ze uit stonden. In de zomer heb ik meestal afdekkappen er overheen tegen steenslag. Het zijn overigens geen originele mistlampen maar van Cibie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dus een kopie van de wet? als je de foute agent treft krijg je gewoon een prent en als je die niet betaalt mag je het aan de rechter uit gaan leggen. Die heeft ook zo'n kopie van de wet op zijn bureau liggen... dus die is van jouw kopietje niet echt onder de indruk meestal

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Je kunt er echter donder op zeggen dat ze je met een oude 340 wel aanhouden, omdat die duidelijk g??n dagrijlichten heeft.
Edit: nog even on-topic: Anjo heeft vandaag de compressie gemeten en het blijkt dat die gewoon tiptop in orde is zonder verschillen tussen de cilinders onderling

Dat was toch wel een hele geruststelling

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Waar heb je dat gelezen? Dat is goed nieuws voor de petjes...volvofiel;157143 schreef : Mistlampen mogen tegenwoordig branden i.c.m. het stadslicht,

- J. Ruiter
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvo freak;157146 schreef : echt een plaatje om te zien deze 345..:yesyes:
Euh... ja, maar nu even niet :nono:
Er kan zo een bordje 'Werkverkeer' achterop

- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;157145 schreef : Waar heb je dat gelezen? Dat is goed nieuws voor de petjes...
Artikel 34 van het RVV 1990:
Artikel 34
1.Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
Alleen moet dan wel het zicht ernstig belemmerd zijn.
Al die regels zijn best verwarrend op zich :no:
Voor dagrijverlichting geldt dan weer dat die automatisch moet uitschakelen als je dimlicht aanzet etc.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat zei hij er dan weer niet bij, want zoals het daar staat kende ik de regels al wel...volvofiel 2;157262 schreef : Alleen moet dan wel het zicht ernstig belemmerd zijn.