1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;155080 schreef : Slechte carterontluchting? Volgens mij werkt dat doosje gewoon hoor...
Als het verstopt raakt werkt het wel minder goed. Latere redblocks hebben ook een groter doosje. Kun je ook op je B19 plaatsen. Voor wat extra carterontluchting is er ook een kleppendeksel met aansluiting voor ventilatie.
Waarom een startmotor reviseren? Pak gewoon een gebruikte in goede staat van een ander redblock. Kun je bij een 360 toch vrij makkelijk vervangen.
In zo'n geval is het weer handig dat het blok zo ver naar voren hangt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb wat geoefend en als de motor net gedraaid heeft/nog warm is, volstaat het om de startstand enkel even "aan te tikken". Ik verbaas me er nog elke keer over dat dat ene tikje genoeg is... :wtf2:
Je hoort de startmotor niet eens, enkel een kort kuchje en de zaak draait.
Die carterontluchting zal ik dan eens loshalen. Kan ik er gewoon afhalen en met een doekje even schoonmaken?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Overigens had ik gisteren wat haast en ben binnendoor gereden, met als gevolg veel toerenwisselingen en schakelen, het viel me bij thuiskomst op dat het blok erg rustig liep. Misschien ligt het dan toch aan mij...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ongelooflijk wat heeft dat polijsten een goed resultaat!
De motorkap, dak, achterklep, paneel ra en portier ra hebben we zondag een uitgebreide poetsbeurt gegeven (Meguiars), niet te geloven, die dof geworden en bekraste motorkap glimt als een spiegel.
Het portier rechtsvoor lijkt lichtjes opgeschuurd o.i.d. We hebben daar al een stukje van gepolijst, wat denk je... hij begint gewoon weer te glimmen! :woei:
Ik ga zo snel mogelijk de linker zijkant behandelen en de rechter zijkant afmaken. Het 'nieuwe' neusje en linker voorscherm zijn nu klaar om in kleur gespoten te worden, dus dat hoop ik voor de winter nog te kunnen doen.
Ik ben iig helemaal blij