show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 14:24 #852054 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Wouter76;159631 schreef : Ook bij mij wil het relais van de alarmlichten nog wel eens heel even een soort van ratelend geluid maken voordat de lampen ook werkelijk beginnen te knipperen, tot nu toe ook altijd gedacht van ach, zolang ze het doen...

11.000km sinds de laatste v-snaar wissel, om de hoeveel km is dat normaal gesproken dan? (of is dat voor een 2-liter [B19] anders?)


Bij mij gebeurt er gewoon helemaal niks... tot ze ineens, een seconde of 30 later, beginnen te knipperen. Zelfde geldt voor de mistlamp en achterruitverwarming. Maar die laatste twee gebruik ik bijna nooit.

V.w.b. die riempjes; ik houd gewoon het onderhoudsinterval aan..? Bovendien zijn ze al een aantal keer opnieuw gespannen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 16:29 #852062 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;159626 schreef : binnenkort arriveert een setje wintermatten; dat interesseert me dan weer w?l. Hoef ik m'n moddersmoksen niet meer af te kloppen aan de dorpel :p

Oeps... vergeten. :woops: Donderdagmorgen ga ik ze echt opsturen! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 18:53 #852077 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De v-snaren kennen geen onderhoudsinterval. Maar om te gaan beknibbelen op een riempje dat moet je ook niet doen. Dus gewoon vervangen.

Leg de oude in de kofferbak, je kunt ze nog eens nodig hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 19:36 #852083 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Haha Joost! Nee is juist goed om ze te vervangen. Af en toe stellen kan ook geen kwaad. Maar ze moeten zonder moeite toch wel een 25.000km mee kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2010 21:23 #852102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
25.000? ik dacht eerlijk waar dat je v-snaren gewoon 1 keer per jaar op spanning zet en dan gewoon blijven,blijven,blijven,blijven rijden.

het exemplaar voor in de kofferbak mag een nieuw zijn, dan heb je iets bruikbaars bij voor het geval dat.

maar naar mijn idee gaan die dingen echt kei lang mee.... vergelijkbaar met varioriemen zeg maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-11-2010 21:28 #852103 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De V-snaar drijft daarnaast slechts 'accessoires' aan. Zonder dynamo, airco compressor, stuurbekrachtiging, etc kun je nog steeds naar huisrijden, stel dat.
De belangrijke zaken zit op de distributieriem :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2010 21:29 #852104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

v0lv0freak;159688 schreef : De V-snaar drijft daarnaast slechts 'accessoires' aan. Zonder dynamo, airco compressor, stuurbekrachtiging, etc kun je nog steeds naar huisrijden, stel dat.
De belangrijke zaken zit op de distributieriem :)


Bij een 360 zit de waterpomp op de V-snaar samen met de dynamo. De airco en stuurpomp zitten indien aanwezig op een 2de V-snaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 21:43 #852107 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
dynamo is tot daar aan toe bij een goede accu. Waterpomp maakt het wel wat spannender met een gebroken V-snaar :)

Maar de mijne heb ik bij aanschaf inmiddels ruim 26.000km geleden vervangen, en toevallig van de week voor weer een keertje gespannen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 21:50 #852110 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die vervang ik ook alleen maar als het echt nodig is. Er zitten er toch 2 op, dus als er 1 breekt of sporen van slijtage vertoont rij ik naar huis en vervang ik ze beide...
Toen ik de auto in mei 2009 kocht zaten de V-snaren er vanaf 14-10-1999 op en hadden ze 13.000 km gedraaid. Ze zijn nu, weer 25.000 km en 1,5 jaar verder nog prima.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 22:17 #852122 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
De 360 heeft 3 v-snaren. 2 v-snaren voor de waterpomp en dynamo en 1 v-snaar voor de accessoires airco en stuurbekrachtiging

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD