1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wouter76;159631 schreef : Ook bij mij wil het relais van de alarmlichten nog wel eens heel even een soort van ratelend geluid maken voordat de lampen ook werkelijk beginnen te knipperen, tot nu toe ook altijd gedacht van ach, zolang ze het doen...
11.000km sinds de laatste v-snaar wissel, om de hoeveel km is dat normaal gesproken dan? (of is dat voor een 2-liter [B19] anders?)
Bij mij gebeurt er gewoon helemaal niks... tot ze ineens, een seconde of 30 later, beginnen te knipperen. Zelfde geldt voor de mistlamp en achterruitverwarming. Maar die laatste twee gebruik ik bijna nooit.
V.w.b. die riempjes; ik houd gewoon het onderhoudsinterval aan..? Bovendien zijn ze al een aantal keer opnieuw gespannen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Oeps... vergeten. :woops: Donderdagmorgen ga ik ze echt opsturen!volvofiel;159626 schreef : binnenkort arriveert een setje wintermatten; dat interesseert me dan weer w?l. Hoef ik m'n moddersmoksen niet meer af te kloppen aan de dorpel

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Leg de oude in de kofferbak, je kunt ze nog eens nodig hebben.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
het exemplaar voor in de kofferbak mag een nieuw zijn, dan heb je iets bruikbaars bij voor het geval dat.
maar naar mijn idee gaan die dingen echt kei lang mee.... vergelijkbaar met varioriemen zeg maar.
- Mark Smeets
- Moderator
-
De belangrijke zaken zit op de distributieriem

- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;159688 schreef : De V-snaar drijft daarnaast slechts 'accessoires' aan. Zonder dynamo, airco compressor, stuurbekrachtiging, etc kun je nog steeds naar huisrijden, stel dat.
De belangrijke zaken zit op de distributieriem
Bij een 360 zit de waterpomp op de V-snaar samen met de dynamo. De airco en stuurpomp zitten indien aanwezig op een 2de V-snaar.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Maar de mijne heb ik bij aanschaf inmiddels ruim 26.000km geleden vervangen, en toevallig van de week voor weer een keertje gespannen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Toen ik de auto in mei 2009 kocht zaten de V-snaren er vanaf 14-10-1999 op en hadden ze 13.000 km gedraaid. Ze zijn nu, weer 25.000 km en 1,5 jaar verder nog prima.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-