show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2010 23:12 #842518 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Kan ik dat op een andere manier ook merken dan?

Op zich koppelt 'ie prima. Alleen de derde versnelling inleggen gaat gepaard met een soort 'klik', maar da's altijd al zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2010 23:20 #842520 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
in dat geval kun je de riem maar beter vervangen als je die keerring ook doet.

koppeling; 40/50 rijden, in z'n hoogste versnelling zetten en vol gas geven.
als hij als een trage diesel accelereert waarbij het toerental evenredig oploopt met de snelheid = ok
als het toerenteller beweegt en de snelheidsmeter niet; dan is het foute boel.

had je het pedaal nu al afgesteld?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2010 23:30 #842521 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ha nee, nog geen tijd voor gehad. Morgen heb ik nog een lege agenda, en die koppeling afstellen staat bovenaan het lijstje. Nu ik er zelf in rij irriteer ik me mateloos aan die waardeloze koppeling. Met zwevende voet op de koppeling wegrijden in z'n 1 is niet geweldig.

Dat testje van je is geen probleem; dan accelereert 'ie gewoon als een trage diesel. Er komt dan een diepe pruttel van het blok vandaan :p
Toevallig dat ik vandaag heuvelop in Heilig Landstichting een fietser wilde inhalen. Ik reed 60 in z'n 4 en toen was er niet echt sprake van versnellen...

Overigens rij ik wel vaker constante snelheden met toerentallen onder 2000 tpm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2010 08:07 #842530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bij lager staionair toerental remt ie ook harder op de motor. Misschien dat je staionair steeds schommelt?

Heuvelop en inhalen.... dan mag je wel een keer terugschakelen! Geef dat motortje maar eens flink op z'n donder.

Tip: riem + spanrol bij Nordicar kost je 25 euro.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2010 09:49 #842534 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Laag toerental in hoge versnelling bij constante snelheid: JA.

Laag toerental in hoge versnelling bij zware belasting: NEEN.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 10:43 #842536 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Lucluc;152254 schreef : Geef dat motortje maar eens flink op z'n donder


Misschien een idee om na het vervangen van de krukaskeerring maar eens te gaan blazen op de Autobahn?

Hij is al maanden niet meer boven de 90 km/h en/of 3500 tpm geweest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 11:13 #842537 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Even meedoen aan vrij rijden op Zandvoort. Loopt ie weer als een tiet. ;)

*...denkt met weemoed terug aan de geweldige clubspecial...*

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2010 16:55 #842558 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;152245 schreef : Ha nee, nog geen tijd voor gehad. Morgen heb ik nog een lege agenda, en die koppeling afstellen staat bovenaan het lijstje. Nu ik er zelf in rij irriteer ik me mateloos aan die waardeloze koppeling. Met zwevende voet op de koppeling wegrijden in z'n 1 is niet geweldig.

Dat testje van je is geen probleem; dan accelereert 'ie gewoon als een trage diesel. Er komt dan een diepe pruttel van het blok vandaan :p
Toevallig dat ik vandaag heuvelop in Heilig Landstichting een fietser wilde inhalen. Ik reed 60 in z'n 4 en toen was er niet echt sprake van versnellen...

Overigens rij ik wel vaker constante snelheden met toerentallen onder 2000 tpm.



Ik doe dat ook wel in meer of mindere mate, maar dat is niet echt goed voor je motor! Vooral niet als hij koud is. Er komen dan zo'n grote krachten op je drijfwerk te staan waardoor de oliefilm tussen lagers uit wordt geperst. Het is geen diesel.

Misschien inderdaad eens goed doortrekken. Dan hopen dat alles goed schoon brandt en je geen drijfstang om de oren vliegt;)

Bokken e.d. misschien door een vacu?mlek?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 17:31 #842561 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja dat vroeg ik me ook af, maar hij is nog nooit afgeslagen, ook niet als je plotseling hard remt o.i.d.

Rondspuiten met remmenreiniger heeft ook totaal geen effect...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 21:49 #842599 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ben ik weer met een vraag :D
Is het normaal dat er zich een zekere afzetting aan de uitlaat vormt? Het viel me op dat aan de uiterste rand van de eindpijp allemaal slijpsel/vijlsel o.i.d. zit.

Heb ik nog nooit aan een uitlaat gezien..?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD