show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 20:49 #842419 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ligt eraan welke remmen piepen krassen. Er kan voor een een steen tussen hebben gezeten en die beginnen dan te krassen. Anders alles schoonmaken en opnieuw goed invetten.

Is het achter dan zou ik eens naar de remschoenen kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 20:52 #842420 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee het zijn de voorremmen.

Zou het kunnen dat er door het stilstaan stof/spuitnevel op de remschijven zit?
In dat geval zou ik dus met remmenreiniger de schijven en blokken eens moeten schoonmaken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 20:55 #842424 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dat kan het zijn, gewoon een rondje rijden en goed remmen, dan rem je ze ook schoon.

Maar het meest slimme om het spul los te halen en even alles goed te reiningen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2010 22:18 #842443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
wat dacht je van roest?? dat zijn typisch dingen die wat moeten inslijten door gebruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2010 07:59 #842465 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;152121 schreef : Maar het blok is rondom de klepdekselpakking helemaal droog..?

Vooraan is het blok aan de onderzijde moddervet (komt van de d-riem vandaan zeg maar). De rest is kurkdroog. Was dat bij jou ook zo?



Klinkt als een voorste krukaskeerring. Samen met de D-riem even vervangen. Misschien toch maar iets sneller een ander blok van nieuwe pakkingen voorzien om te swappen.


Joost, jouw GLS heeft toch een contactpunten ontsteking? Weet jij wat voor vliegwiel er aan jouw motor hangt?

Antwoord kan ook in onderstaand draadje.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=152185#post152185

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2010 09:57 #842477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je kunt piepende remmen ook voorkomen door de remblokjes een klein beetje af te schuinen aan de zijkanten (dus op de plaatsen waar het remblokje de schijf het eerst en het laatst raakt, om het zo maar te zeggen). Eigenlijk hoef je dat alleen maar te doen bij nieuwe remblokken, want na een tijd rijden zijn de blokjes ingeremd op de schijf. Waarschijnlijk is het dan inderdaad stof en roest en prut wat er tussen zit, en verdwijnt het piepen vanzelf na een x aantal km's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2010 16:36 #842492 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

antiekeradio;152163 schreef : wat dacht je van roest??


Ik dacht vrij weinig, daarom vroeg ik het ook :)

@ Ruben; tja, misschien wel. Maar vanmorgen startte hij binnen een seconde (koude start)...
desondanks zit er nog steeds een pruttel in het blok en de aandrijflijn heeft speling. De lagers van de torque tube zijn de beste niet meer; ze rammelen best.

Ik ga nog ??n keer van voor naar achter alles goed vastzetten, afstellen e.d.
Als er dan nog geen verbetering is....

die olielekkage wordt steeds forser. De D-riem is een jaar en 10.000 km oud, dus het zou zonde zijn om hem al te vervangen.
Maar ik stuur je eens een PB :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2010 18:02 #842494 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
d-riem met bekende stand hoef je ook niet te vervangen. Als er olie op zit, dan w?l....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2010 21:43 #842507 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dan zou ik 'm elke week kunnen vervangen; in de afdekkap zit onderin een laag smurrie waar de riem "doorheen baggert".

Edit: schiet me net te binnen: welk "mechanisme" zorgt ervoor dat de auto afremt op de motor? De ene keer remt hij prima af, de andere keer juist helemaal niet. Uiteraard heb ik het over gelijke condities.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2010 22:12 #842512 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Huh, dan is er iets met je koppeling serieus mis!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD