show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 12:49 #836891 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Inderdaad, ik bedoelde oorspronkelijk de voorportieren om me daarna te realiseren dat het ook op de achterste exemplaren kan slaan.

Demontage zo uit het hoofd:
1) Binnenbekleding verwijderen
2) Folie en de "toegangsluiken" aan de binnenkant verwijderen.
3) Raam losmaken van het windermachanisme en eruit tillen (eerst kantelen)
4) Raammechanisme verwijderen.
5) Spijl langs boven losboren, langs onder los schroeven.
6) Spijl eerst van het ruitje aftrekken, erna uit de deur tillen.
7) Raampje lostrekken (zit in rubbers geklemd)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 12:53 #836892 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Wederom bedankt Robbert-Jan!
Ik ga weer lekker aan de slag vanmiddag :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 14:13 #836897 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Moet het achterraam ook gekanteld worden?
Ik heb de luikjes/dopjes verwijderd, het mechanisme zelf ook. De ruit kan ik nu vrij op en neer bewegen, maar dan ook enkel in de hoogte. In welke positie kan het raam gekanteld worden? Als hij beneden of boven is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2010 21:59 #836934 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Waarom geen plamuur? Als je alles netjes last en haast niets overhoudt om te vullen is een dun laagje plamuur een goede oplossing. Zo lang je maar niet je paravan vol met 1cm dikke tegels legt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2010 22:31 #836938 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tsjah. Als je het kan oplossen met tin is dat bijna nog een mooiere oplossing dan plamuur, en plamuur kan als je het ook maar een beetje niet goed doet uiteindelijk toch heel slecht uitpakken... Ik snap Joost wel.

Dat gezegd hebbende, moet je niet zo heeeel bang voor plamuur zijn. Schadeherstellers gebruiken dat spul ook, mits goed aangewend en verwerkt is er niets mis mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2010 22:56 #836942 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Dat wilde ik eigenlijk ook zeggen. Plamuur heeft altijd een negatieve bijklank omdat het 9/10 keer fout gebruikt wordt. Met plamuur haal je geen deuk weg, met plamuur maak je een uitgedeukte plaat weer strak. Dun laagje mag je dan ook maar gebruiken... Een net dekkend laagje om oneffenheden weg te werken zeg maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2010 23:00 #836945 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik ben 3 jaar schadehersteller geweest..een goed voorbewerkte plek is een uitdaging die veel geduld vergt..ik zou zelf voor de 1e (dunne)laag plamuur glasvezelplamuur gebruiken..goed afschuren en voor de 2e (dunne)laag plamuur 2k plamuur gebruiken..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 23:34 #836951 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
het nadeel van tin is gelijk het voordeel van plamuur (als je beiden op dezelfde manier gebruikt), maak je een foutje met tin dan moet je het opnieuw vloeibaar maken waarbij je kans hebt dat je door het kleine foutje een groter deel opnieuw moet doen, de extra warmteinbreng kan ook nog eens negatief zijn voor het plaatwerk als je er door het verhitten een spanning in creert. het is een schitterend stuk ouderwets vakmanschap (net als ditzelfde maar dan met zuiver lood) maar wel vr?selijk moeilijk; dan heb ik het ook met name over de afwerking, dat duurt gewoon veel langer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 09:39 #836964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
bij Tin is het net als bij plamuur zaak om een laag op overschot aan te brengen.

de bewerking naderhand is afvijlen, schuren. Daarna eventueel alsnog een dun laagje plamuur.

tin is vooral mooi om naden van plaatwerk dicht te maken. bij sommige auto's bijvoorbeeld waar de randen van de paravan en de voorspatborden/A stijlen aan elkaar gelast zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2010 10:16 #836968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik vul het plamuur bij grote deuken altijd aan met grind :)




flauw grapje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD