show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-07-2010 12:50 #837327
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Inderdaad! GRRR
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2010 17:13 #837345
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ah sorry, ik ben wat druk geweest de laatste paar dagen 
Anjo heeft zaterdag iig "even" de contactpunten goed afgesteld (toch?) en nog even e.e.a. nagelopen. Krijgt nog een staartje
Ik heb bougiekabels bij Dafhobby gekocht vorig jaar, maar die zijn dus niet goed. Dan de dealer maar weer eens proberen
Portier la is gelast, de gaten in de wielkasten moeten nog gedaan worden. Dit gebeurt in augustus, m'n ouders gaan morgen op vakantie en helaas heeft pa geen tijd meer gehad voor de wielkasten.
Het portier rechtsvoor heb ik (de raamrand) kaalgeschuurd en ontdekt dat hier al eens gelast is. Voor het portier linksvoor hetzelfde.
Helaas zit er een klein gaatje in het portier linksvoor. Daarom heb ik besloten dat volgende zomer nog wat gelast mag worden, namelijk het portier linksvoor (is nu nog te weinig om te lassen) en de wielkastranden aan de achterzijde, die worden ook iets minder. De gaten in de wielkasten zelf worden voor die tijd (in augustus dus) al gedaan.
Afijn, de jacht op autolak is inmiddels geopend. Eerst nog even de vertinde delen strak maken met plamuur en dan kan het echte werk beginnen
Ik heb nog een week of drie, dan hoop ik er mee te kunnen gaan rijden. Moet lukken.

Anjo heeft zaterdag iig "even" de contactpunten goed afgesteld (toch?) en nog even e.e.a. nagelopen. Krijgt nog een staartje

Ik heb bougiekabels bij Dafhobby gekocht vorig jaar, maar die zijn dus niet goed. Dan de dealer maar weer eens proberen

Portier la is gelast, de gaten in de wielkasten moeten nog gedaan worden. Dit gebeurt in augustus, m'n ouders gaan morgen op vakantie en helaas heeft pa geen tijd meer gehad voor de wielkasten.
Het portier rechtsvoor heb ik (de raamrand) kaalgeschuurd en ontdekt dat hier al eens gelast is. Voor het portier linksvoor hetzelfde.
Helaas zit er een klein gaatje in het portier linksvoor. Daarom heb ik besloten dat volgende zomer nog wat gelast mag worden, namelijk het portier linksvoor (is nu nog te weinig om te lassen) en de wielkastranden aan de achterzijde, die worden ook iets minder. De gaten in de wielkasten zelf worden voor die tijd (in augustus dus) al gedaan.
Afijn, de jacht op autolak is inmiddels geopend. Eerst nog even de vertinde delen strak maken met plamuur en dan kan het echte werk beginnen

Ik heb nog een week of drie, dan hoop ik er mee te kunnen gaan rijden. Moet lukken.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2010 22:14 #837373
door 16673-dummy
Zoo, even de schuur uit gerold, hij moest weer even warmdraaien (vond ik). Mocht ook wel bleek achteraf, er vloog aardig wat vocht uit de uitlaat.
Het kan zijn dat het tussen m'n oren zit, maar na een maand stilstaan vind ik aanslaan na 4 seconden toch zeker niet slecht
Hij kwam ook veel sneller "op toeren" dan eerst.
Misschien toeval, maar toen de motor warm was en ik het stekkertje van de stationairsproeier lostrok begon hij ineens zeeer slecht te lopen, was voorheen nog niet. Hij zou natuurlijk moeten afslaan. Ik denk dat het met een simpele ingreep (basisafstelling van stationair toerental) verholpen is.
Bedankt Anjo, er was dus al iets te merken!
Edit: het is toch normaal dat het koelvloeistofniveau bij warme motor hoger is dan bij koude motor?
Het kan zijn dat het tussen m'n oren zit, maar na een maand stilstaan vind ik aanslaan na 4 seconden toch zeker niet slecht

Hij kwam ook veel sneller "op toeren" dan eerst.
Misschien toeval, maar toen de motor warm was en ik het stekkertje van de stationairsproeier lostrok begon hij ineens zeeer slecht te lopen, was voorheen nog niet. Hij zou natuurlijk moeten afslaan. Ik denk dat het met een simpele ingreep (basisafstelling van stationair toerental) verholpen is.
Bedankt Anjo, er was dus al iets te merken!
Edit: het is toch normaal dat het koelvloeistofniveau bij warme motor hoger is dan bij koude motor?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2010 22:35 #837376
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je bouwt druk op he
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-07-2010 22:38 #837378
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Koelvloeistof expandeert naarmate het warmer word dus dat is volkomen normaal ( vandaar ook het expansievat
)

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2010 22:40 #837381
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je kunt het ook merken om bij warme motor de dop los te draaien, de koelvloeistof gaat er over heen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2010 22:43 #837382
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
jep, verdeler stond precies goed (maar was wel zichtbaar ruim een cm verdraaid); contactpunten stonden veel te krap.
ben benieuwd wat eruitkomt als de klepspeling gemeten wordt.
ben benieuwd wat eruitkomt als de klepspeling gemeten wordt.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
07-07-2010 12:45 #837406
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Joost, maak je inbox eens leeg

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2010 19:25 #837443
door 16673-dummy
Nuniemeer
Ik had er een hele hoop verwijderd, maar het is wat hard gegaan de laatste tijd.
v0lv0freak;149409 schreef : Joost, maak je inbox eens leeg
Nuniemeer

Ik had er een hele hoop verwijderd, maar het is wat hard gegaan de laatste tijd.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-07-2010 20:19 #837450
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Waar blijven de foto's!!!
Moderators: Mark Smeets