show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 17:57 #836447 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Naja als de motor warm is en je rijdt ff een stukje in zn 4 over de snelweg kan dat echt geen kwaad. De motor altijd ' lui' rijden heeft koolaanslag tot gevolg. Daarom adviseren wij klanten ook af en toe een oprit goed door te trekken in de versnellingen. Tegenwoordig ook belangrijk tijdens de 'inrijperiode' .. (als de motor warm is ofcourse)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 18:25 #836451 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

volvofiel;148416 schreef : 120 is n?t 3000 tpm bij mij...

nee ik ga niet "blazen". Daar mol ik de zaak alleen maar mee, omdat je dan ?cht het uiterste van de motor vraagt. Ik zie al een scenario voor me waar de drijfstang dwars door het carter heen ligt....
ik ga voor een duurzame oplossing. Hij hoeft niet perfect te zijn, maar de huidige situatie is verre van wenselijk.

Als je motor van een paar minuten volgas al het loodje legt was er al iets dusdanig mis dat je een paar honderd kilometer verder met gewone snelheid die zelfde drijfstang toch wel door je carter blaft... :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 18:44 #836456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Rood gebied zit toch bij 5.500 toeren ofzo... nou dan.

Gaspedaal kan toch helemaal naar de vloer en niet hooguit halverwege... nou dan.

Ding heeft toch 95 pk en geen 30... nou dan.

:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 19:02 #836457 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Die van Joost heeft er nu wel maar 30 hoor... :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-06-2010 19:49 #836461 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

Niels;148426 schreef : Rood gebied zit toch bij 5.500 toeren ofzo... nou dan.

Gaspedaal kan toch helemaal naar de vloer en niet hooguit halverwege... nou dan.

Ding heeft toch 95 pk en geen 30... nou dan.

:+


Haha dit doet me aan de Limburgrit denken.

'aah *** dat tachorelaise blijft weer hangen...'
'achja als hij niet wil luisteren moet hij maar voelen'

brrrrrrrBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

:humor:

80 met 5000 toeren ofzo :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 21:16 #836467 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Tja dat hoor ik wel vaker :crazy2:
Ik merk het nu al in de lesauto dat ik het liefst bij 2500 tpm al opschakel; het is te danken aan de instructeur dat ik nog wel eens "doortrek" tot hooguit 3500 tpm. Maar dat maakt zo'n pokkeherrie dat ik dan liever al lang en breed heb opgeschakeld. Dan gaat het maar wat langzamer, nou en.

Voordat ik het blok ga testen, wordt 'ie echt eerst goed afgesteld. D.w.z. "volgens het boekje" alle afstellingen op "nul" zetten en van daaruit opnieuw beginnen. Te beginnen met de afstelling van de carburateur (smoorklep i.v.m. doorlopen bij lostrekken stationairsproeier). Daarna het ontstekingstijdstip, mocht er dan nog iets overblijven komt dat dan wel naar voren.

Over de foto's; ik heb alles nu keurig in een albumpje gezet (had nog wat oude voorraad, ook van de winter), morgen zal ik e.e.a. gaan uploaden.

Komt er nog wel een discussie: ik heb een spuitset die ik kan aansluiten op de compressor. Nu vraag ik me af welke lak ik moet gebruiken. Ik kan bij de schilder kwaliteits(auto)lak halen op kleurnummer, iets goedkoper, of bij de Volvo-dealer (of een schadebedrijf, maakt niet uit natuurlijk) de lak laten "scannen" en op basis hiervan een hoeveelheid lak laten aanmaken. Is wel duurder. Voordeel: lak is de goede kleur. Nadeel: duurder. Discussiepunt: ik ga zelf spuiten, dus zie je het (kwaliteits)verschil tussen de lak van de schilder en die van het schadebedrijf wel terug achteraf..?
Ik ga morgen iig even bellen voor een prijsopgave. Ik verwacht een spuitbus van 400 ml nodig te hebben voor een plaatdeel, dus met 1 liter moet ik zeker twee portieren kunnen spuiten. Ik verwacht twee ? twee?nhalf liter nodig te hebben.

De portieren hebben namelijk al de goede kleur; alleen de blanke lak laat los. Ik hoef dus niet drie keer in kleur te spuiten om het dekkend te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 21:28 #836470 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
kwaliteits verschil zal wel mee vallen, het zal meer het kleurverschil zijn! Kleur meten, lijkt me sterk dat de dealer dat kan. Dat is behoorlijk dure apparatuur, daarvoor zal je naar een schadehersteller moeten.

Dus ik zeg naar de schadehersteller, dan is het kleur verschil veel kleiner. Denk er wel aan dat als de schadehersteller het voor je doet dat je wel losse verharder moet meenemen en later bijmengen! En dat hij je even goed uitlegt hoeveel verharder je moet mengen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 21:32 #836475 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Bedankt Kevin!
Met "de dealer" bedoel ik de schadeherstelafdeling van de dealer. Focwa-erkend nog wel :+

Wat ik in ieder geval NIET wil doen is een deur in de hand nemen en even met een spuitbusje er overheen gaan. Dan kan ik het net zo goed niet doen. Ik wil in een hoek van de schuur een soort van "cabine" maken zodat ik daar rustig kan spuiten. Dat moet te doen zijn.

Gelijk een vraagje er achteraan; hoe lang moet de lak uitharden voordat ik kan gaan polijsten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 21:37 #836477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
dat is helemaal afhankelijk van welk laksysteem en/of verwerkingmethode je gebruikt.

en dan had ik het nog niet eens over de laagdikte! :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 21:38 #836478 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Afhankelijk van de hoeveelheid lak/harder natuurlijk... maar gemiddeld toch wel zo'n 24 uur zeker als je geen warmgestookte droog cabine hebt. Maar dat kan de schadehersteller je beter vertellen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD