show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 17:07 #836351 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja.

Dat is ook de reden waarom ik me afvraag hoe goed die motor nog is :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-06-2010 17:11 #836352 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
ik doelde daarmee op het feit dat het doosje van de carterontluchting kurkdroog was ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 17:30 #836356 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ooo zo :)
Nouja, dat doosje was brandschoon terwijl alles er omheen vrij stoffig was, dus of dat zo'n goede graadmeter was... de tijd zal het leren ;)
(Ben momenteel te druk om ook nog eens de kop eraf te halen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 18:28 #836364 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Kop eraf? Joost, is dat weer een van jouw flauwe grapjes?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2010 23:30 #836412 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Nee, ik vrees dat dat toch een keer zal moeten :)
Ik heb sowieso een "afspraak" met een Volvo-monteur van de oude stempel die 'm eens helemaal naloopt en/of afstelt, maar ik vrees dat de cilinderkop aan revisie toe is (koolaanslag).
Dit heb ik overigens niet zelf bedacht hoor :)
Daarom wil ik 'm eerst goed afgesteld hebben, mocht er dan nog geen verbetering zijn moet ik even kijken wat ik ga doen. Ik wil dan eerst weten WAAR het probleem zit, als het echt de kop is, gaat er gewoon een andere op (van een B21 ofzo, kosten geen drol).

In principe vind ik het een groot pluspunt dat zowel de olie als de koelvloeistof nog altijd schoon zijn en niet/nauwelijks verbrand worden. Maar goed, die motordiscussie slinger ik een andere keer wel weer aan de gang, nu eerst het plaatwerk. Ik heb alle foto's reeds op de PC staan, ik ga ze nog een keer uploaden naar een webalbum (deze week). Verwacht geen profi laswerk..! Het blijft "beunwerk", maar het zit dicht en het is gratis en dat is wat telt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 13:27 #836436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Koolaanslag? Ga eens 170 blazen 5 minuten lang dan. Je woont vlakbij Duitsland. Na een paar ritjes (niet volgas, maar wel veel gas) moet dat weg zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-06-2010 13:32 #836437 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
haha Stefan, je weet toch dat Joost nooit boven de 4000 toeren komt! Dat is met een GLS diff ongeveer 155... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2010 13:50 #836438 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
In de 4 dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-06-2010 16:27 #836442 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
nee 5...

80 = 2000
120 = net iets meer dan 3000 (120 op de navi)
150 / 155 = 4000
183 op de navi = 5000 :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2010 17:16 #836446 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
120 is n?t 3000 tpm bij mij...

nee ik ga niet "blazen". Daar mol ik de zaak alleen maar mee, omdat je dan ?cht het uiterste van de motor vraagt. Ik zie al een scenario voor me waar de drijfstang dwars door het carter heen ligt....
ik ga voor een duurzame oplossing. Hij hoeft niet perfect te zijn, maar de huidige situatie is verre van wenselijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD