show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2010 19:12 #835887
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Zo, vanavond even verder gegaan met de achterportieren. Omdat ik wilde weten "hoe rot" ze waren heb ik de lijstjes + panelen er even afgehaald. De raamrand van het rechter deurtje is nog prima te redden (stripje erin lassen), die van het linker is toch wat verder heen (had ik al gedacht; de bobbels kwamen ver onder het chroom uit).
Ik ga eens kijken of ik een beter deurtje kan vinden op zolder, temeer de huidige onderaan ook een lelijke roestplek heeft (geen laswerk, maar er moet wel plamuur op om 'm strak te maken).
In beide gevallen zijn zowel de boven- als onderkant 100% goed (ook van binnen!).
Al met al ben ik niet ontevreden over wat ik tegenkwam, het valt nog wel mee. Dit laat ik nu even zo zitten tot de volgende "slijpronde"; eerst de panelen in de kofferbak weghalen om te kijken hoe de wielbakken er aan toe zijn.
Foto's volgen, ook die van de paravan nog.
Ik ga eens kijken of ik een beter deurtje kan vinden op zolder, temeer de huidige onderaan ook een lelijke roestplek heeft (geen laswerk, maar er moet wel plamuur op om 'm strak te maken).
In beide gevallen zijn zowel de boven- als onderkant 100% goed (ook van binnen!).
Al met al ben ik niet ontevreden over wat ik tegenkwam, het valt nog wel mee. Dit laat ik nu even zo zitten tot de volgende "slijpronde"; eerst de panelen in de kofferbak weghalen om te kijken hoe de wielbakken er aan toe zijn.
Foto's volgen, ook die van de paravan nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 22:12 #836228
door 16673-dummy
Zoooo... de binnenhuid van de paravan is weer op en top, nu de buitenmantel nog er overheen. Gaat z.s.m. gebeuren, maar ondanks dat ik vakantie heb zit ik nog steeds krap qua tijd... :crazy2:
Ik moet alleen nog zo'n antenne voor op het achterscherm hebben.
Ik moet alleen nog zo'n antenne voor op het achterscherm hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2010 22:16 #836231
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Pics or it didn't happen!

- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2010 22:27 #836238
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
:pics:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 14:58 #836326
door 16673-dummy
Ja, volgt 
Er is alleen nog een nieuw "probleem" bij gekomen; olielekkage. Als ik ergens streng op controleer is het dat wel. Vooral in/na Frankrijk heb ik er op gelet.
Er lag nooit iets onder de auto, zelfs geen drupje, dat van de motor af kwam (alleen de bak/diff lekt af en toe een drupje). Ook na een periode van stalling lag er nooit wat onder de auto.
Nu hij echter net een week of twee in de garage staat; liggen er ineens drie kleine plasjes onder :wtf2:
De voorste komt van olie die van de stabilisatorstang afdrupt, de middelste komt van een bevestigingspunt voor de carterbeschermingsplaat (is eraf helaas), de achterste van het subframe. Daarnaast is de onderkant van het blok vettig.
Moet ik nu vrezen dat de carterdruk te hoog oploopt o.i.d. waardoor er olie uitsijpelt? De carterpakking zweette al wel wat, maar dat gaat toch niet van de ??n op de andere dag over in lekkage..?

Er is alleen nog een nieuw "probleem" bij gekomen; olielekkage. Als ik ergens streng op controleer is het dat wel. Vooral in/na Frankrijk heb ik er op gelet.
Er lag nooit iets onder de auto, zelfs geen drupje, dat van de motor af kwam (alleen de bak/diff lekt af en toe een drupje). Ook na een periode van stalling lag er nooit wat onder de auto.
Nu hij echter net een week of twee in de garage staat; liggen er ineens drie kleine plasjes onder :wtf2:
De voorste komt van olie die van de stabilisatorstang afdrupt, de middelste komt van een bevestigingspunt voor de carterbeschermingsplaat (is eraf helaas), de achterste van het subframe. Daarnaast is de onderkant van het blok vettig.
Moet ik nu vrezen dat de carterdruk te hoog oploopt o.i.d. waardoor er olie uitsijpelt? De carterpakking zweette al wel wat, maar dat gaat toch niet van de ??n op de andere dag over in lekkage..?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2010 15:25 #836331
door V300 register
heb je de laatste verversing andere olie gebruikt?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 15:54 #836337
door 16673-dummy
Laatste verversing?
Vorig jaar juni heb ik de olie ververst, sindsdien is er zo'n 8000 km mee gereden.
De keer d??rvoor dat de olie is ververst... geen idee, dat kan maar zo eind jaren negentig geweest zijn
Ik zou niet weten wat erin zat, maar ik heb er 15W40 ingedaan na een poosje met dat Wynn's reiniger de motor te hebben laten draaien.
De olie is nog steeds vrij helder trouwens.
Is die 15W40 verkeerd dan?
Vorig jaar juni heb ik de olie ververst, sindsdien is er zo'n 8000 km mee gereden.
De keer d??rvoor dat de olie is ververst... geen idee, dat kan maar zo eind jaren negentig geweest zijn

Ik zou niet weten wat erin zat, maar ik heb er 15W40 ingedaan na een poosje met dat Wynn's reiniger de motor te hebben laten draaien.
De olie is nog steeds vrij helder trouwens.
Is die 15W40 verkeerd dan?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2010 16:01 #836339
door V300 register
Misschien lekt ie bij de kleppendekselpakking?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 16:04 #836340
door 16673-dummy
Nee hoor 
Blok is "van boven" helemaal droog, zelfs de carterontluchting is maar heel licht vettig (1 keer vegen en het is weg).
Toen ik de auto kocht was het doosje van de carterontluchting wel echt kurkdroog, nu dus niet meer. Misschien toch een hogere carterdruk dan normaal...?

Blok is "van boven" helemaal droog, zelfs de carterontluchting is maar heel licht vettig (1 keer vegen en het is weg).
Toen ik de auto kocht was het doosje van de carterontluchting wel echt kurkdroog, nu dus niet meer. Misschien toch een hogere carterdruk dan normaal...?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
22-06-2010 16:37 #836345
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Toen stond de auto toch ook al jaren zonder gelopen te hebben?
Moderators: Mark Smeets