1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb het een beetje druk, pa en ma zijn op vakantie dus ik mag/moet alles alleen doen :+
En daarnaast moet er ook nog gewerkt worden natuurlijk

De 345 staat inmiddels al weer een week onaangetast in de schuur... pfff als het een beetje afkoelt ga ik z.s.m. verder, hij is onderhand klaar om te worden gespoten.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvo freak;149601 schreef : :pics:
De fotobom van de maand....:
Van dit portier is volgens mij nog nooit de deurbekleding afgehaald; gatverdamme wat een stofnesten zaten daar achter...
afschermen voor 't lassen
Ziehier de prachtige lak. Als nieuw...
wat roest
maar dit baarde me heel wat meer zorgen. Let op de vele kleine blaasjes. Ooit al eens roest weggeplamuurd?
wordt vervolgd!
hier de deur
ooooooooooooooh... dus toch w?l een Volvo! En iedereen maar zeggen dat 't een Dafje is
raampje goed ingespoten met WD40
na veel wrikken en zweten eruit
aha, dus d??rom zat 'ie zo vast!
weg met de roest
nieuw stukje pas maken
en vastgezet
linksachter
het ideale voorbeeld van "ik ben te lui om het raamlijstje eraf te halen dus dan maar zo"
check het verschil in glans, een van de vorige eigenaren heeft er een zooitje van gemaakt. Ik kan de lak er zo af vegen.
hier moet ik nog een nieuwe voor hebben. Iemand die in de buurt van Dentergem woont?
zelfde verhaal voor dit stickertje
rechtsachter
kofferbak
hmmmm wat een mooie bobbel. Daar zit vast iets krokants onder
inderdaad..!
bij de DLS was de rotte plek veel groter, maar als ik hier een winter mee door zou rijden, is de plek volgend jaar hetzelfde als die van de DLS.
van buitenaf
nog meer gaatjes
en nog meer roest! valt nog best tegen
dan links. Wat is hier gebeurd?!!
zie die witte plekken...
toch nog een gaatje gevonden
de vulslang!
linksachter is een plaatje in de wielkast gelast, maar het is niet afgewerkt. Weer een schone taak voor mij, alleen al om erbij te komen

zo. Het portier weer. Bij het schuren kwam een plaatselijke sneeuwbui voor
mislukt
deze ook
en deze
en deze
maar uiteindelijk dan toch...
heee verrek, iemand is me voor geweest! Er is al gelast aan deze deur

er zat alleen weer vocht/lucht onder de plamuur, dus ik heb de plek kaalgeschuurd en even geprimed (tegen vlugroest)
links ook weer een sneeuwbui
verrek, hier is ??k al gelast! :humor:
primen dan maar weer
deze plek ook nog even gauw meepakken
huh..? wat is dit

Dat is er weer uitgeslepen natuurlijk, gelijk ff een nieuw plaatje in gelast. Wel erg moeilijk vanwege het gebogen randje

ook ff geprimed
en nog even een stukje raamrand
vertinnen, da's nog best een vak apart..! We hebben de lasplek vertind, maar strak maken zal toch met plamuur moeten...
schuren schuren schuren
staat inmiddels al in de primer, net als alle andere gelaste plekjes. Ik ben begonnen met het schuren van het paneel linksachter. Zal vanavond nog even foto's maken en als ik tijd heb hier posten.
Morgen naar de schilder voor lak!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Daar had ik het toevallig nog over met Stefan vorige week; eigenlijk heeft het ding hier het eeuwige leven. Alles is te vervangen of te repareren. Zelfs als de motor het zou begeven of de auto een ongeluk mee zou maken is dat voor mij geen reden om hem te (laten) slopen.
Zelfde geldt voor de rode DLS trouwens.
- J. Ruiter
- Verbannen
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat is geloof ik al meerdere malen verteld...volvofiel;149669 schreef : vertinnen, da's nog best een vak apart..!

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

De roest is ruim genoeg uitgeslepen, daar heb ik wel op toegezien

Waar oppervlakkige roest zit hoeft natuurlijk niet gelast te worden, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee. De rot is eruit geslepen, de omliggende roest eraf geslepen en daarna is er donorplaatwerk op maat gemaakt en ingelast. Ik zeg niet dat het nooit meer gaat roesten, maar ik denk dat ik redelijk grondig bezig ben geweest.
Ik heb nog wat fotootjes. Is de server al overbelast?
het laswerk ook hier even geprimed; gaat er straks weer af omdat de rest van de deur ook nog moet
Al zeg ik het zelf; het laswerk aan de paravan en portier rechtsachter is bijzonder goed gelukt!
schuren schuren schuren
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in mijn geval dus wel, anders had ik dergelijk commentaar niet gegeven:)volvofiel;149691 schreef : Ja dat klopt, maar dat was volgens mij niet gebaseerd op ervaring