show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 21:31 #836600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
In dat geval geef ik je groot gelijk ja, dan zou ik hem er ook afhalen met al die dronken studenten :wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 21:35 #836601 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ik zit net te kijken trouwens, Volvo-dealer Henk Scholten zit bij mij om de hoek! Misschien valt er wel een mooi parkeerplaatsje te regelen... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2010 21:43 #836604 door V300 register
Ik snap je punt mbt. die jalouzie. Het schijnt voor uitgaansvolk in studentensteden een ideale bezigheid te zijn om dronken andermans auto te vernielen.
Ik weet het niet. Ik drink graag een pilsje en dronken zou ook niet de eerste keer zijn, maar dat vernielen heb ik nooit gesnapt, zelfs niet in die staat.

Helaas is zo'n raamjalouzie h?t object dat vandalen graag slopen. Samen met spiegels en andere dingen die uitsteken...

Nouja, dan maar op zolder en bewaren voor betere tijden :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-06-2010 21:58 #836613 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Misschien kun je gewoon beter een (sl)opel kadett kopen voor in nijmegen en de 345 voor thuis :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 10:13 #836630 door 16673-dummy
Nee, want dan wil ik die Kadett ook weer roestvrij hebben en dan ben ik na 34 jaar nog niet klaar :+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2010 22:14 #836754 door 16673-dummy
Zoooo foto's.

M.b.t. het laswerk; de kenners hier kunnen zo zien dat dit allesbehalve professioneel gelast is. Mijn vader heeft een elektrisch lasapparaat gebruikt, het gaat steeds beter.
Ik heb niet na elke "lasronde" foto's genomen. Op de onderstaande foto's zijn er af en toe nog wat gaatjes te zien; inmiddels is die paravan helemaal dicht. Hij moet alleen nog gladgeslepen worden. Uiteindelijk wil ik de lasnaden gaan vertinnen (geen plamuur dus).

Op 8 juni stond 'ie er nog nietsvermoedend bij...

Er zat nog wat in het rubber :humor:

Op de raamrand na is dit deurtje perfect!

Zo. Hopelijk is morgen de rest van het laswerk klaar, dan komen daar ook foto's van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2010 00:40 #836768 door V300 register
Ziet er alles behalve slecht uit! Ik ben benieuwd naar de afwerkfoto's, ik kan het nog niet goed zien nu.

Leuk dat je dit allemaal doet, leer je ongetwijfeld een hoop van!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2010 17:12 #836818 door 16673-dummy
Bedankt Jos, ik zal het doorgeven :)

Op de foto's is het inderdaad slecht zichtbaar, je kunt de randen niet goed zien.
De paravan is bijrijderskant is na vanochtend klaar voor vertinnen. De bovenste rand moest nog op maat geslepen en vastgelast worden, is nu klaar.

Ook is de andere kant gelast. De rot is eruit geslepen en er is plaatwerk ingelast. Da's ook klaar voor vertinnen nu.

Nu bij Rustbuster even e.e.a. bestellen en dan kan ik mooi oefenen met dat vertinnen! Ik wil hoe dan ook geen plamuur aan m'n auto, al helemaal niet op de paravan :)

Komende week worden de raamrandjes van de portieren gelast. Weg met de roest! We komen steeds verder... en het gaat steeds beter, dus het wordt elke keer weer leuker!
Best voor herhaling vatbaar dit :D

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 08:02 #836867 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Je moet van je deuren maar eens de bekleding afhalen. Aan de binnenkant thv het driehoekig raampje kan er ook nog roest zijn.....Succes!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 11:22 #836887 door 16673-dummy
Bedoel je die van de voorportieren?

Ik ga alles er nog afhalen, ik wil geen spatje roest meer. Als de portieren geweest zijn, is de onderkant aan de beurt.

Weet iemand hier trouwens hoe ik de ruiten van de portieren (zowel voor als achter) eruit kan halen? Het spijltje zit gepopnageld, zo lijkt het. Alle ruiten moeten eruit, anders kan er niets gelast worden.

Wat gaat er nu gebeuren: ik ga de paravan afwerken zodat de ruit er weer in kan. Ondertussen wil ik alle portieren vast "lasklaar" maken (ruiten eruit) zodat mijn vader direct kan beginnen als hij even een minuutje over heeft.
Terwijl hij daar mee bezig is, ga ik de wielkasten achter bekijken (bekleding eraf). Ik zit te twijfelen of de wielkastranden misschien gelijk gelast kunnen worden. Het ziet er nog goed uit allemaal, maar op enkele plekken begint de rand (waar die blubber e.d. op blijft liggen) te wijken (dubbel gelast plaatwerk). Misschien dat dat net zo goed maar direct gemaakt kan worden.
Afijn, zodra er weer wat gelast is, ga ik het direct afwerken. Ook in de motorruimte is er door Jack nog e.e.a. gelast dat ik nog niet deugdelijk heb afgewerkt.

Dat was dan de bovenste helft. Hierna worden de dorpels afgewerkt, zit er nog ??n plekje op de bodem (de coating van de chassisbalken laat op ??n "kruising" los) en gaat de voorkant eraf. De voorbalk heeft hier en daar nog wat roest.

Laswerk to do:
- Portieren
- Evt. wielkasten achter
- Chassisbalk lv (niet dorpel)

Overigens gebruik ik als donorplaatwerk een verrot voorscherm van een MY '81. Blijft de auto toch zoveel mogelijk origineel modeljaar 1981!

Nu schiet me nog iets te binnen: is er een of andere anti-steenslagfolie dat je over de koplampen kunt doen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC