show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2010 08:44 #837702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ziet er goed uit Joost! Nu alles nog goed afwerken en dan ben je van de krokante stukjes af!
Ga je trouwens nog iets doen aan je dorpels ook Joost, of laat je die voor wat ze zijn?

Pas bij het lassen in de koffer wel even op met de benzinetank he, die zit er vlak onder en met die krokante vulslangen van een 30 jaar oude 300... Als die wat staan zweten en je zit er met je vonken van het lassen bij... Daar hoef ik geen plaatje bij te maken zeker! BOEM!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 10:57 #837708 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
Ja, dat wordt wel even goed afgeschermd :)

Dorpels ga ik zeker nog wat mee doen, sterker nog ik ben eigenlijk achter de PC gekropen om bij Rustbuster e.e.a. te gaan bestellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2010 11:47 #837710 door V300 register
Even uit nieuwsgierigheid Joost, is dit allemaal gelast met een lasapparaat met elektroden ? Als dit zo is wil ik graag het formaat en het soort laselektroden van je weten, dan ga ik met mn lasapparaat even proeflassen op de sloper die ik heb.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 11:58 #837711 door 16673-dummy
Jep. Gewoon een huis- tuin- en keukenapparaat.
In het begin ging het voor geen meter, maar na wat oefenen lukte het al aardig. Hoe meer er gelast werd, hoe beter het ging.

Mijn broer heeft het apparaat + de elektroden geleend dus ik kan niet "even kijken", maar ik weet nog dat mijn vader zei dat het "de kleinste" elektroden waren. We hebben er een stuk of 15 verbruikt denk ik. Ik zal mijn broer eens vragen of hij het doosje de volgende keer dat 'ie langskomt weer mee neemt.

Ik weet echter niet hoe het zich allemaal houdt, maar dat zie ik na de winter wel...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2010 12:25 #837713 door V300 register

Ben340DL;149715 schreef : Even uit nieuwsgierigheid Joost, is dit allemaal gelast met een lasapparaat met elektroden ? Als dit zo is wil ik graag het formaat en het soort laselektroden van je weten, dan ga ik met mn lasapparaat even proeflassen op de sloper die ik heb.

Ben als je van plan bent met electroden te gaan lassen, ga dan zeker voor voor de kleinste maat! Zeker geen basische electroden gebruiken... Je hebt pech dat mijn collega (van wie ik weet dat hij een hele voortrein van een Mazda 5 (kokerbalken) heeft nagelast uit plaatstaal!) op pensioen is, want hij laste alles met electroden tot zelfs 0.50 mm staal!
Als je wil kan ik wel even navraag doen op de lasdienst voor jou, die zullen mij wel kunnen zeggen welke soort je moet gebruiken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2010 13:14 #837715 door V300 register
Heeel graag Karsten ! Ik heb namelijk een hele goede en dure lastrafo. Ik ben op zoek geweest naar een MIG/Mag lasapparaat, maar eentje die voldoet aan mijn eisen is stervensduur ! De laspennen die ik aan boord gebruik zijn van het formaat sigaar, dus zeer ongeschikt om dunne plaat te lassen.
Wel kan ik allerlei laspennen bestellen, dit is geen probleem. Alleen als ik tegen die gasten zeg dat ik de kleinste laselektroden wil hebben, krijg ik eerst 3 keer de verkeerde, en die tijd heb ik niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2010 13:50 #837719 door V300 register

Ben340DL;149720 schreef : Heeel graag Karsten ! Ik heb namelijk een hele goede en dure lastrafo. Ik ben op zoek geweest naar een MIG/Mag lasapparaat, maar eentje die voldoet aan mijn eisen is stervensduur ! De laspennen die ik aan boord gebruik zijn van het formaat sigaar, dus zeer ongeschikt om dunne plaat te lassen.
Wel kan ik allerlei laspennen bestellen, dit is geen probleem. Alleen als ik tegen die gasten zeg dat ik de kleinste laselektroden wil hebben, krijg ik eerst 3 keer de verkeerde, en die tijd heb ik niet.

Ik ga direct even langs bij de goede vrienden van de lasdienst in dat geval!

Dat je een goeie/ dure lastransfo hebt is een goeie zaak, die houdt tenminste zijn spanning en stroom een beetje op peil en dat zal je wel nodig hebben! Verder denk ik dat je het niet eenvoudig zal hebben met electroden, het zal heel wat oefenen zijn, maar we hebben al gemerkt dat je geen uitdaging schuwt, dus dan komt het wel allemaal goed!

Overigens moet een goed lasapparaat niet echt heel erg duur te zijn, ik heb er via het werk eentje gekocht (welliswaas wat zwart :f), 190A, MIG/mag en was inclusief toorts zo'n 750 euro kwijt, heb dan bij geluk een eigen fles op de kop kunnen tikken voor 30 euro (nieuw trouwens) en 30 euro vulling! Rol van 15kg draad hebben ze hier op het werk gesponsord. Maar Shhhtt, niet tegen de baas zeggen! :D
Foto's van het gevaarte staan trouwens hier op het forum hoor: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5...light=laspost&page=2

Moet hem zelf nog eens uitgebreid gaan testen, maar de mensen van de las- en keuringsdienst hebben hem uitgebreid getest en goed bevonden. Die mannen staat gelijk aan 50+ jaar ervaring, dus denk dat het wel snor zit! :D

En nu ga ik even luisteren wat jij nodig hebt!:+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 18:07 #837741 door 16673-dummy
Zo, bij de dealer even een nieuwe klepdekselpakking besteld. Morgen daar nog even de doos met klepstelplaatjes ophalen (:D) en dan kan er weer gesleuteld worden :)

Trouwens, moet ik als ik de olie ga verversen nu echt die dure kwaliteitsolie gebruiken of kan die goedkope Action-olie er ook in? Zoveel km rij ik er toch niet mee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-07-2010 19:41 #837749 door V300 register
Gewoon normale olie van een goed merk.

Goed als je een doosje plaatjes kan lenen. Mag je van mij het gereedschap lenen! (kleine Timentool)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2010 19:46 #837750 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
of gewoon de olie van de Hema of de Action, als je regelmatig wisselt komt het toch nooit zover dat de smerende eigenschappen verloren gaan... Zeker niet met jouw rustige rijstijl.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC