1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
volvofiel;146608 schreef : Overigens ben ik net met Stefan bij een oud-Volvo dealer geweest die er mee stopt en voordat we weggingen, heb ik hem nog even e.e.a. gevraagd m.b.t. de B19A. Ik heb nog wat informatie/tips gekregen waar ik zeker iets mee ga doen! Weer wat geleerd vandaag
Zeker bij Winkelhorst in Aalten en hij heeft helaas geen opvolger meer en dan is het over met de zaak.
Hij had zeker niks meer liggen aan onderdelen of iets?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Met van alles en nog wat bezig geweest en tussendoor nog even de 345. Jack, bedankt voor de telefonische assistentie!
Ik heb geen zin meer (vroeg naar bed vanavond :hmmz:) om het hele verhaal + foto's hier te parkeren. De kern is dat de ruit eruit ligt en we inmiddels begonnen zijn met laswerk. De roestschade valt nog redelijk mee.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar euhm...:pics:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

En dan te bedenken dat er in die ruit al twee barsten en een sterretje zitten :humor:
Maar ik moet niet te vroeg lachen, die ruit moet ook nog terug!
Foto's zal ik plaatsen als de zaak weer dichtgebakken zit. Verwacht er niet te veel van; dit is de eerste keer voor mij en m'n pa dus we moeten het slijpen e.d. nog leren. Autogeen lassen kan m'n pa als de beste, maar nu moeten we het met een elektrisch lasapparaat doen en dat gaat niet vanzelf

Het lukt allemaal wel, maar het is wel een gevalletje "de aanhouder wint". Het wordt wel weer strak allemaal, maar het duurt even. Maakt niet uit; tijd genoeg en die paravan is straks weer perfect in orde!
Volgende week nog wat oefenen met spuiten en lasnaden slijpen, eerst morgenavond m'n verjaardag maar eens vieren. Verder zit het weekend al vol, dus het wordt wel eind volgende week voor de ruit weer terug erin gaat. Als ik nog tijd over heb (als m'n lijstje af heb) en het budget toereikend is, ga ik nog eens bekijken wat ik allemaal met die motor moet/kan gaan doen. Ik heb nu nog (een lange) vakantie, dus ik wil 'm nu ook goed in orde hebben.
Voor eventuele kwijlers; verwacht niet dat er straks een 345 in nieuwstaat de garage uit rolt; ik wil 'm roestvrij hebben (en houden!) en of de lak glimt als een spiegeltje zal mij worst wezen :+
Neemt niet weg dat ik wel mijn best ga doen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen! Er is in het verleden met deze auto "geknoeid" (NIET door de vorige eigenaar trouwens, die kon hier niets van weten!!) en ik ga proberen het allemaal weer een beetje in orde te krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Ik ontdekte trouwens ook dat de antenne die voor in de grille zit ook uitschuifbaar is! Kom ik na een jaar nog es achter...

Ziet er nog veel vetter uit nu

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Ik ga proberen om het uit te zoeken, ik heb ergens nog wat resten liggen van de originele spatlappen (daarom twijfel ik ook over de uitwisselbaarheid van de spatlappen; de 345 had af-fabriek spatlappen en de geboorde gaten zijn dus zeker weten goed) waarmee ik misschien e.e.a. kan vergelijken.
Daarnaast dient zich toch weer de vraag aan of ik er nu we of niet accessoires op moet maken; de auto wordt daardoor veel opvallender en lokt dan misschien ook vandalen....
ik ben er nog niet helemaal uit, maar h?t voorbeeld van d? auto zoals ik hem wil hebben heb ik allang voor ogen, dus hoe hij eruit gaat zien is al bekend

Wanneer, dat is nog de vraag

Misschien dat ik het maar gewoon moet proberen, en dat als er iets vernield/afgejat wordt ik het er weer af haal.