1981 Volvo 345 2.0 GLS van Joost
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-

- J. Ruiter
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bij de 360 behandel ik elke plek waar ik aan heb gelast, geslepen of ontroest eerst met zinkprimer! Hoewel het nog niet helemaal duidelijk is wat ik met de auto in zijn geheel verder ga doen, wil ik nu gewoon het roesten niet de kans geven op mijn pas gelaste stukken!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Blank metaal moet je altijd eerst behandelen met een ets-primer, een gewone primer heeft gewoon niet de kracht om zich op blank metaal te hechten. Je moet hiervoor minimaal een Epoxy gebaseerde lak hebben!
Een busje zinkprimer van motip kost je 15 euro en hoef je enkel op de lokaal blanke plaatsen te gebruiken. Dat verzekerd in ieder geval een goede hechting van je primer en je lak! Joost, je bent goed bezig, waarom ga je nog net niet dat extra'tje verder, dan weet je gewoon dat het goed is! Het kost je echt de kop niet en ik weet zeker dat je er anders achteraf gewoon echt spijt van gaat hebben dat je het niet gedaan hebt!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Maar ik zal me er nog eens in verdiepen als het serieuze werk komt

Overigens ben ik net met Stefan bij een oud-Volvo dealer geweest die er mee stopt en voordat we weggingen, heb ik hem nog even e.e.a. gevraagd m.b.t. de B19A. Ik heb nog wat informatie/tips gekregen waar ik zeker iets mee ga doen! Weer wat geleerd vandaag

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;146608 schreef : Op advies van de schilder heb ik deze primer (zou niet weten hoe 'ie heet) en ter verificatie heb ik er nog over gemaild met Rustbuster. Ik denk dat 'ie dus prima is
Maar ik zal me er nog eens in verdiepen als het serieuze werk komt
Ok Joost! We willen maar helpen he, want zou zonde zijn als je over een paar jaar opnieuw moet beginnen!
Sowieso is het altijd verstandig om je goed te informeren, hier op het werk een spreuk: "Bezint eer je begint!"
Eerst begrijpen wat je gaat doen alvorens te beginnen! klopt eigenlijk als een bus!:y:
- V300 register
- Verbannen
-
Vermilion;146610 schreef : Er zijn volgens mij meerdere mogelijkheden. De verfboer hier gaf me een grondlaag voor metalen, maar heb toch gewoon een epoxy-primer gebruikt voor m'n nieuwe dorpel. Nog best lastig aan te komen, die hebben ze niet zomaar overal :+ Daar ga ik 'gewone' primer opdoen en dan de goede verfkleur
9 van de 10 was die grondlaag voor metalen een epoxy gebaseerde lak geweest, maar als je toch een echte epoxy gebruikt hebt, is dat des te beter en zal je er langer plezier van hebben!