show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 19:05 #770097 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
ehjaaahooorrrr we hebben er weer een voor de eeuwige quotevelden:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 19:15 #770101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Ik ben blij dat hier toch nog mooie dingen ontspruiten! Het belangrijkste is gewoon bij alles wat je doet, doe het veilig!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2009 19:54 #770110 door V300 register

Dendorssers;99698 schreef : Ik ben blij dat hier toch nog mooie dingen ontspruiten! Het belangrijkste is gewoon bij alles wat je doet, doe het veilig!

yep...

[ATTACH]1547[/ATTACH]

Bijlagen:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 19:54 #770111 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Volvo 340DL van Karsten
:worship:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-04-2009 20:00 #770113 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten

Dendorssers;99698 schreef : Ik ben blij dat hier toch nog mooie dingen ontspuiten! Het belangrijkste is gewoon bij alles wat je doet, doe het veilig!

sorry kon het niet laten na al dat krikken ;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 21:38 #770128 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 340DL van Karsten

Dendorssers;99663 schreef : Nog een vraagje, is het mogelijk om bij de binnenverluchting een filter ofzo te plaatsen! Ben nogal allergisch aan stof en pollen, en die troep vliegt jammer genoeg steeds rechtstreeks naar binnen. Heeft iemand ooit zoiets al geprobeerd te maken? Een soort filter die je in het huis van de aanzuig schuift en zo de inkomende lucht kan filteren...

Volgens mij zit dat er standaard in, maar na 20-30 jaar is dat filter volledig vergaan en ligt als een hoopje stof onderin je kachelhuis.
Er zijn mensen die het met een nylon panty hebben hersteld. Zo'n afzuigkapfilter is ook bruikbaar. In hoeverre dat effectief alle pollen uit de lucht haalt weet ik niet.
Medicijnen zijn ook een optie, werkt bij mij prima.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 00:42 #770162 door V300 register
yep... 1 maal daags 10 mg ebastine, en de gemiddeld allergische beneluxer heeft nergens last van qua hooikoorts :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 17:43 #770229 door V300 register

Bodejodel;99726 schreef : Volgens mij zit dat er standaard in, maar na 20-30 jaar is dat filter volledig vergaan en ligt als een hoopje stof onderin je kachelhuis.
Er zijn mensen die het met een nylon panty hebben hersteld. Zo'n afzuigkapfilter is ook bruikbaar. In hoeverre dat effectief alle pollen uit de lucht haalt weet ik niet.
Medicijnen zijn ook een optie, werkt bij mij prima.

Voor de gemiddelde mens is dat genoeg ja! Maar ik ben een extreem gevalletje! Ik heb echt heel veel last en pillen helpen wel goed, maar ik wil gewoon niet al die zooi nog in mijn auto ook dan!

Heb gisteren de module nog open gehad en er dampkapfilter ingelegd voorlopig, maar dat is echt voorlopig, want heb sinds vandaag een Airco-filter gescoord op het werk! Die monteren ze bij ons in de Airco-units van treinen! Ook niet echt speciaal voor pollen denk ik, maar zal toch veel beter zijn! Zal zo een foto'tje uploaden!

Ik zit trouwens aan de Xyzall! Heel tevreden mee!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 18:15 #770235 door V300 register
Hier de foto'tjes

Shot with DSLR-A700 at 2009-04-14
Hier het gedemonteerde filterhuis, de oude filter was nog niet helemaal tot stof vergaan, maar ertegen tikken was wel teveel! Dit is dus een nieuwe gemaakt uit dampkapfilter

Alles gemonteerd en teruggeplaatst. Denk dat ik iets minder debiet heb dan voorheen, maar dit is maar voorlopig

Dit is de filter die ik op het werk heb gevonden en mocht meenemen! Het is een soort geweven glaswol achtige rommel! Verschrikkelijk vies in de handen en de stukjes die afbreken... BAH! Bij inbouwen zal ik zeker handschoenen aandoen!

Hier zie je close-up van de structuur, volgens mij echt wel goed! Want hoewel het er heel open uitziet, is het toch wel dicht geweven vanwege de dikte! Ook doordat het zo licht is geweven, is er praktisch geen verlies van weerstand! Echt een mooi materiaal, zo lang je het niet in je handen hebt!

Een shotje om een idee te krijgen van de dikte!

En dit is volgens mij de reden waarom mijn motorruim vol olie zit! Bij cilinder 2 lekt het zo lijkt het, want onder de bougie staat een laagje olie! Binnenkort de bougie is loshalen en weer goed vastzetten! Of iemand een idee waarom mijn ruim vol ligt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2009 18:37 #770239 door V300 register
Reden voor lekkage nummer 1 is bij mij altijd: kleppendeksel niet correct dicht na kleppen stellen :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC