De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar meestal is het inderdaad de pakking van je klepdeksel, wat niet goed meer afdicht.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar hoe komt het verdelerkapje dan onder de olie, langs de bovenkant...Volgens mij is het dat ook niet, maar zal dat morgen is nagaan!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Eerst de bougies maar is gedemonteerd en deze zagen er heel erg goed uit, normale slijtage, dus dat is zeer goed! Een teken dat de motor zijn werk goed doet!
Dan de verdelerkap maar is losgehaald en dat was wat minder, daarin lag toch een laagje olie en ook een beschadiging. Het gaat slechts om het plastic schijfje dat erin ligt! De olie heb ik verwijderd en alles mooi en droog gemaakt!
Weet er iemand trouwens of je deze schijfjes opnieuw kan kopen? Want heb het gevoel dat ze ook een beetje fungeren als afdichting en dat er daarom ook overal olie lag! Ik heb nu in de omgeving alles ontvet en schoon gemaakt, dus ik hoop dat als er lekken komen, ik tenminsten kan zien waar ze zitten!
Hierna ben ik maar begonnen met het stellen van de kleppen, een leuk werkje, alleen soms wel moeilijk om te zien of de klep nu helemaal geopend is of niet.
Bij het terugmonteren een paar vacuumslangen losgetrokken en niet opnieuw vast gehangen en dat leid echt to heel rare toerentallen en het lopen van de motor... Begon al te schrikken, maar kwam er gauw achter dat het niets was!
Wel kwam ik erna achter dat ik iets in de carb had laten vallen, een rondel! vloeken natuurlijk, want hij lag echt verschrikkelijk rot om te pakken. Helemaal onderaan onder een van de venturi's... Na veel proberen en falen, gaf mijn ma de tip om een haakje te gebruiken! Van een paperclip dus maar een haakje gemaakt en gaan vissen!
Shot with DSLR-A700 at 2009-04-19
Shot with DSLR-A700 at 2009-04-19
Alsnog eruit gekregen dus, ik was blij, want ik zag het al niet zitten om heel de carb los te halen... had het na een hele dag sleutelen ook wel even gehad en wou de boel gewoon dicht en werkend hebben! Want het is mijn enige auto, dus kan me niet permitteren om hem half uit elkaar te laten staan! Want morgen moet ik toch weer op mijn werk geraken!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat kapje is geen afdichting, nouja geen olie-afdichting. het is een vochtwerend kapje, dat bedoeld is om vocht buiten de ontstekingsdelen te houden. om je gerust te stellen, bij mijn beide auto's is die met een lange worp in de kliko beland, want aan een half vochtwerend kapje heb je niet veel:) die dingen gaan echt zowat altijd kapot.
daaronder en om de verdelaras zelf zit wel een keerring, die kan een beetje lekken, maar dan zit vaak de binnenkant van de verdelerkap ook aardig onder:)
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;100854 schreef : hahaha, knap dat je dat ringetje eruit gekregen hebt:y:
dat kapje is geen afdichting, nouja geen olie-afdichting. het is een vochtwerend kapje, dat bedoeld is om vocht buiten de ontstekingsdelen te houden. om je gerust te stellen, bij mijn beide auto's is die met een lange worp in de kliko beland, want aan een half vochtwerend kapje heb je niet veel:) die dingen gaan echt zowat altijd kapot.
daaronder en om de verdelaras zelf zit wel een keerring, die kan een beetje lekken, maar dan zit vaak de binnenkant van de verdelerkap ook aardig onder:)
De binnenkant van de verdelerkap zat idd wel wat onder de olie, maar nog niet zo om te zeggen, hier is echt iets grondig mis... leek mij ook echt eerder indringende olie! Die onder het kapotte kapje door is gekomen! Nu is het allemaal schoon, dus toch even afwachten wat het doet, mss komt het nog wel goed... En als er iets mis is, dan zien we dat wel duidelijker nu alles schoon is!
Dat ringetje was echt wel vloeken hoor! Heb eerst geprobeerd met magnetische schroevendraaiers, maar die kreeg ik er amper langs... Uiteindelijk werkte het haakje perfect, met tangetje vasthouden, bijlichten met een zaklampje en dan veel geduld... Ben gewoon blij dat ik het op tijd gemerkt had en niet eerst de auto met volgas heb gegeven! Dat had minder geweest.
Al bij al, ik denk dat mijn opa heel erg blij mag zijn dat zijn auto goed terrecht is gekomen, hij had ook opgereden kunnen worden en dan op de sloop zijn beland! Binnenkort toch echt maar is naar daar rijden met de volvo! Dat zal hij prachtig vinden! Is bijna 300 km heen en terug, dus vandaar dat het er nog niet van gekomen is!
- V300 register
- Verbannen
-
Eerste schade:
2 kapotte achterlichten (elke kant een hoekje uit!)
Bumper los en vervormd
Achterbalk die achter bumper zit geplooid en vervormd
een sleepoog dat een klap heeft gehad en wat krom staat
onderrok aan de achterkant wat geplooid
Erik, mss kan je al wat spulletjes opzij leggen, ik reserveer ze bij deze al!
Verder zal ik straks de foto's wel posten! Nu eerst verder de schade in kaart brengen!