De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;96625 schreef : eventueel even de scherpe randjes van de chroomlaag wegslijpen met de dremel.
het zijn de 'schilfers' van de chroomlaag die een beetje gaan snijden in het loopvlak van de riem, en dus extra slijtage geven.
Vlakgeschuurde roestplekken (dus zonder scherpe randjes) kan over t algemeen geen kwaad.
Dat had ik gelukkig al gedaan, wist niet of het mocht, maar wist dat die scherpe kantjes niet goed waren, dus heb met kleine korrel schuurpapier, natgemaakt met olie, die braampjes weggeschuurd totdat het loopvlak weer mooi glad was... Zal het bij de volgende afstelling nog is in het oog houden en zo nodig weer wat bijschuren.
Ben vandaag trouwens gaan bedelen om een brug hier in de buurt, had geluk, want er woonde een oudere man die vroeger in zijn vrije tijd corvettes restaureerde. Die had alle middelen die een normale garage ook heeft in een kleine garage gestopt. echt prachtig en een nog betere man! Ben altijd welkom! :w00t:
De afstelling van de schijven was echter hopeloos, ik kreeg het dus echt niet goed he! De schijfafstand stond dus zoals ik al had aangegeven permanent groter dan die 1,8 mm die Anjo zei. Wat ik ook deed, ze wouden niet dichter bij elkaar! Die riemen zullen dus echt gewoon eerst wat moeten oprekken, want nu kan ik er niets mee doen! Ik heb echter wel een foto gemaakt zodat je kan zien wat ik bedoel!
Shot with W380i at 2009-03-28
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik ben bang dat als je nu wat sneller gaat rijden, je finaal de riemen naar de knoppen trekt.
- V300 register
- Verbannen
-
[piep]ver de [piiiep]!
[piep]zooi!
Wat nu?
Wat moet er op de riemen staan anjo! Ik kan het mss wel herinneren als jij het even kan zeggen! dan weet ik of het hetzelfde is of niet!
Bestaan er dan trouwens ook verschillende maten?
[mod]
OK dit was iets t? qua vloeken etc. We zijn niet heel strikt hierop, maar dit was niet nodig. aangepast.[/mod]
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
span eens een draadje over de riemen heen, en vergelijk die lengte met de lengte van je originele riemen door het draadje daaromheen te spannen?
daarnaast uiteraard nog even de typenummers hier neerpleuren, ik weet ze niet uit m'n hoofd, allicht iemand anders wel.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb net weer even onder de auto gelegen, snel snel dat service-luik los gehad en hetvolgende aangetroffen:
Shot with DSLR-A700 at 2009-03-28
Shot with DSLR-A700 at 2009-03-28
Als ze bij dafhobby gemist hebben, dan zorgen zij maar dat ik een nieuwe set krijg trouwens, want ik ga niet dubbel betalen hoor!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als de ervaring was dat deze riemen klappen met zo'n schijfafstand zou wouter dat niet zo getypt hebben:)
- V300 register
- Verbannen
-
Die V-riem, daar had ik ook al een verkeerd maat voor gekregen!
Pfff, wat een zooi!
Ik neem toch even contact op met danny, want eerlijk gezegd wil ik een auto hebben waar ik niet elke keer onder moet kruipen als ik 2000 km heb gereden! Heb ook niet veel zin om het primair en secundair aan gort te rijden, of een paar riemen te verslijten die normaal dubbel zolang zouden moeten meegaan! Ik zal wel zien of hij een voorstel heeft!
- V300 register
- Verbannen
-
(ik ga er gemakshalve vanuit dat je 4 bouten van de secundaire los geweest zijn en gangbaar, zodat de secundaire daadwerkelijk heeft kunnen schuiven)
dan moet het zo maar he....
Lijkt inderdaad wel erg veel schijfafstand. maar je krijgt hem dus echt enkel groter gesteld dan dit? (door de stelbout in te draaien)