show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuw hier met een 360 GLS

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2009 23:22 #761282 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS

volvofiel;92932 schreef : Ik was al aan het zoeken naar die koe die op het dak zou moeten liggen, maar hij is verlaagd lees ik net.

Hmmm... ziet er apart uit. Voor hangt 'ie even laag als m'n DLS.

Het lijkt of hij achter lager is dan voor, maar dat komt door het gewicht (ca. 150 kg) aan spullen dat ten tijde van het maken van de foto in de kofferbak lag. Als we zo de motorische aanpassingen gedaan hebben, moet ik niet aan denken met de oude hoge vering en het weke onderstel de weg op te moeten. Met de standaard 92 pk van de GLS vond ik het allemaal al erg vaag en zoekerig....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2009 23:38 #761289 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Kan ook door de schokbrekers komen.

Mijn 343 1.4 had slagzij-neigingen in bochten. Een bocht betekende onherroepelijk terugschakelen en remmen:D

Afijn, gezien jouw kennis lijkt me dat je daar al wel aan gedacht hebt ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2009 19:26 #761339 door V300 register
Joost,
Wel aan gedacht, nog geen oplossing bedacht. Hoewel stuggere dempers aan de voorkant het meest "easy-fix" zijn/lijken, denk ik aan een combinatie van andere dempers en een stuggere stabi aan de voorkant......

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2009 19:54 #761346 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Na vandaag weet ik zeker dat de DLS verlaagd is aan de voorkant. Volgens mij hebben ze een of twee windingen van de veer afgeslepen ofzo.

Drempel op gaat prima, drempel af = klap.

Het is sowieso een feit dat je met goede originele dempers n?g overhelt. Je moet flink wat aanpassen aan de vering om zo strak als een 850 de bocht door te gaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2009 21:20 #761374 door V300 register
Zonde, de veerkarakteristiek van een originele veer is niet gemaakt op het afslijpen van windingen. Behalve dat het voor je veerschotel slecht is, is het ook voor je rijervaring niet goed. Beter kun je originele veren terugplaatsen of verlagingsveren (Intrax bijvoorbeeld).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2009 22:04 #761389 door V300 register

Jos360;93077 schreef : Zonde, de veerkarakteristiek van een originele veer is niet gemaakt op het afslijpen van windingen. Behalve dat het voor je veerschotel slecht is, is het ook voor je rijervaring niet goed. Beter kun je originele veren terugplaatsen of verlagingsveren (Intrax bijvoorbeeld).

Helemaal mee eens!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2009 22:09 #761392 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuw hier met een 360 GLS
amen voor bovenstaande 2 heren, eindelijk lees ik hier op het forum eens de waarheid over het verkloten van je originele veren:worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2009 22:11 #761393 door V300 register

850 Estate;93092 schreef : Helemaal mee eens!

Ik heb al een aantal auto's gezien/gereden/aan gesleuteld waar "verlagings"veren onder zaten, en elke keer is de veerschotel gesleten of de auto "knakt" bij het inveren, of de veerweg is raar.
De progressiviteit van de veer haal je er uit. De meeste veren zijn ingericht om bij een laag drempeltje zachtjes in te veren en bij een stevige drempel ook flink te dempen. Als je de "zachte" windingen wegslijpt houd je alleen een stugge veer over en als je de "harde" windingen wegslijpt houd je een zachte veer over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2009 22:12 #761394 door V300 register

AvdAkker;93095 schreef : amen voor bovenstaande 2 heren, eindelijk lees ik hier op het forum eens de waarheid over het verkloten van je originele veren:worship:

Achja, ik blijf bij mijn standpunt:
Goed spul kost geld, maar het is goed spul, dus goed :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2009 18:24 #761550 door V300 register

Jos360;93096 schreef : Ik heb al een aantal auto's gezien/gereden/aan gesleuteld waar "verlagings"veren onder zaten, en elke keer is de veerschotel gesleten of de auto "knakt" bij het inveren, of de veerweg is raar.
De progressiviteit van de veer haal je er uit. De meeste veren zijn ingericht om bij een laag drempeltje zachtjes in te veren en bij een stevige drempel ook flink te dempen. Als je de "zachte" windingen wegslijpt houd je alleen een stugge veer over en als je de "harde" windingen wegslijpt houd je een zachte veer over.

Van mijn veren weet ik zeker dat het originele verlagingsveren zijn; op de windingen staat namelijk Intrax.... Toch ben ik het wel met je eens, het is pas echt goed als ik er straks ook andere dempers onder heb

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC