Nieuw hier met een 360 GLS
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had al een paar keer gereageerd in het topic waarin Jack aangaf dat hij grote opruiming hield. Ik ben ??n van de mensen die Jack heeft "meegeholpen" met opruimen. Jl. zaterdag hebben we de '84 360 GLS opgehaald. Staat nu bij een goede vriend van me, (Volvo specialist) om 'm zo snel mogelijk APK goedgekeurd te krijgen. APK (b)lijkt niet echt lastig te zijn, maar ik heb in het verleden geleerd dat je hier niet te vroeg over moet juichen..... Eerste doel is om de auto weer in reguliere dienst te nemen, waarna we 'm wel wat willen gaan kietelen. Voor mijn verjaardag kreeg ik van deze vriend (dat zijn de echte vrienden) een setje dubbele carbs (Solex ADDHE 40) met R-sport inlaatspruitstuk samen met een R-Sport snelle nokkenas. Naast bescheiden verlaging wil ik de auto verder origineel houden, daarvoor is ie te mooi / uniek. Enige echte uitdaging is nu nog de bak / koppeling, maar ook dat lossen we wel weer op......!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
850 Estate;79548 schreef : Hallo allemaal.
Ik had al een paar keer gereageerd in het topic waarin Jack aangaf dat hij grote opruiming hield. Ik ben ??n van de mensen die Jack heeft "meegeholpen" met opruimen. Jl. zaterdag hebben we de '84 360 GLS opgehaald. Staat nu bij een goede vriend van me, (Volvo specialist) om 'm zo snel mogelijk APK goedgekeurd te krijgen. APK (b)lijkt niet echt lastig te zijn, maar ik heb in het verleden geleerd dat je hier niet te vroeg over moet juichen..... Eerste doel is om de auto weer in reguliere dienst te nemen, waarna we 'm wel wat willen gaan kietelen. Voor mijn verjaardag kreeg ik van deze vriend (dat zijn de echte vrienden) een setje dubbele carbs (Solex ADDHE 40) met R-sport inlaatspruitstuk samen met een R-Sport snelle nokkenas. Naast bescheiden verlaging wil ik de auto verder origineel houden, daarvoor is ie te mooi / uniek. Enige echte uitdaging is nu nog de bak / koppeling, maar ook dat lossen we wel weer op......!
Dat zijn nog eens kado's!!!
Lucluc;79554 schreef : Hele leuke auto! Ik heb dezelfde auto, maar dan sedan en zonder schuifdak. Heerlijke motor, die B19. Voor een R-sport kitje moet je ook de Renix ombouwen naar contactpuntjes ontsteking en om het luchtfilter passend te krijgen een ander remvloeistofreservoir. En ook een electrische fan monteren ipv die met visco-koppeling. Ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je dat wilt, want een B19A rijd al uitstekend van zichzelf. Misschien kan je een Renix voor een B14 plaatsen, want contactpuntjes wil je toch liever ook niet, lijkt me.
Nope!
Gewoon lekker opvoeren die bak!
360's zijn er al genoeg(ahum); R-sport-kits niet. Combinatie maakt het helemaal prachtig! Ik zeg dus: gewoon aan beginnen! Maak er wat van!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kun je beter van Paul (pistonpenpaultje) zijn B19E kopen, heb je een compleet nieuw blok en hogere compressie. Past beter bij de scherpe as, betere rijdbaarheid en uiteindelijk meer vermogen. Kun je dat blok op een stand mooi opbouwen, als alles klaar is, kun je de swap op 1 dag doen. Zo blijft je auto zo lang mogelijk rijdbaar en een scherpe as met lage compressie is niet de mooiste combinatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een B230 E/A/F/FB is ook allemaal een B230, toch hebben ze een andere nokkenas, cillinderkop en compressie..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Lucluc;79573 schreef : De GLS maakt veel minder toeren. Bij 130 al 400 rpm minder.
FF offtopic: wat draait die GLS dan bij 130? Ik zit dan op iets van 3200 toeren (GLE).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Destijds was "Euro 87 of 93" nog "normale" benzine toch?
B19E met R-sport kitje ombouwen lijkt me prachtig!
Vanaf 1986 hebben alle 360's dezelfde bak waardoor deze allemaal lagere toeren draaien. V??r die tijd hadden de GLT's een andere overbrenging als de GLSsen.
[EDIT: Helemaal vergeten: Mooie auto Arnoud!]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.