show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuw hier met een 360 GLS

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 11:50 #743574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Mooie auto!!
Ik heb hier hetzelfde setje liggen, zorg wel dat je je remvloeistofreservoir verplaatst/veranderd anders kun je niks met die dubbele carb"s!!
Compressie verhogen mag geen probleem zijn toch? Gewoon de kop laten vlakken. Nouwja, wat je gewoon kunt noemen h?, haha

Mooie auto, veel plezier ermee!

grtsss

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 11:54 #743576 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Volgens moet je om van 8.5 naar 10.5 te komen dan behoorlijk wat materiaal verwijderen...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 12:13 #743580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Kun beter een andere kop erop knalle.

Of aangezien je toch al een lage compressie hebt............uhhhh turbo? yeehaa!




BROAAAAAARRRRR PSSSJJJJTTTTT!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 12:42 #743585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Vanaf 1986 hebben alle 360's dezelfde bak waardoor deze allemaal lagere toeren draaien. V??r die tijd hadden de GLT's een andere overbrenging als de GLSsen.

Volgens mij vanaf 1987?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 12:48 #743587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
De twee liters zijn vrijlopende motoren (dacht ik??), dus kan er ook best wat vanaf, als de kop dat toelaat.
Weet niet precies hoeveel er vanaf kan, maar heb verhalen gehoord van rijders die er 2mm vanaf hebben gehaald, en zonder problemen lopen!

grtsss

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 13:31 #743595 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Driembreuk zal bij een 2 liter voor klepschade zorgen.
Om van 8.5:1 naar 10.5:1 te komen is de klop vlakken niet genoeg. Het compressieverschil komt bij de B19A en B19E door andere zuigers. Daarom waren de Rsport kitjes op B19A ook niet zo bijzonder wat betreft vermogen.

Bij een B200 kun je ongeveer 1-1.5 mm van de kop afhalen zonder distributieriem problematiek. Bij 2mm moet je de driem van een ford pinto gebruiken icm de volvo spanner.
Denk er wel aan dat als je veel van de kop gaat halen de koelvloeistof kanalen opeens niet meer op de plek zitten waar ze zouden moeten zitten (tov het blok). Daarom zijn zuigers zonder kom, voor hogere compressie en het blok laten vlakken mooiere oplossingen dan de kop extreem vlakken.

Ben wel heel erg benieuwd hoe bijvoorbeeld een B230E(+-130pk) onderblok+ 2mm gevlakte 531 kop (B230FB+-130pk) + k nokkenas (B23E 140pk oid)+ goede uitlaat zal lopen. Moet je toch rond de 165-175 PK zitten met gemak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 14:22 #743613 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS

Volvo 740TIC;79607 schreef : Driembreuk zal bij een 2 liter voor klepschade zorgen.


Ik dacht dat het non-interference / vrijlopers zijn. Maar voorkomen is altijd beter dan genezen. :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 14:41 #743614 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
sommige wel, sommige niet meen ik...Ik weet zeker dat sommige het z?k?r overleven, want ik kan me nog een ritje heugen waarin Frits in de auto van een teamgenootje stapte, en na 10 meter de auto niets meer deed... (D-riem) die 360 is terplekke gerepareerd en vervolgens naar huis gereden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 15:23 #743619 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS

Pistonpen paultje;79626 schreef : sommige wel, sommige niet meen ik...Ik weet zeker dat sommige het z?k?r overleven, want ik kan me nog een ritje heugen waarin Frits in de auto van een teamgenootje stapte, en na 10 meter de auto niets meer deed... (D-riem) die 360 is terplekke gerepareerd en vervolgens naar huis gereden!


Misschien hebben ze de kleppen weer terug recht geslagen met een hamer :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 15:34 #743621 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Of, met belachelijk veel geluk, stonden ze net allemaal zo dat er niet 1 geheel geopend was. :D (Met zoveel geluk... direct meedoen met de oudejaarsloterij, dan heb je 2x 25 milj. te pakken :humor: )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD