Nieuw hier met een 360 GLS
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb hier hetzelfde setje liggen, zorg wel dat je je remvloeistofreservoir verplaatst/veranderd anders kun je niks met die dubbele carb"s!!
Compressie verhogen mag geen probleem zijn toch? Gewoon de kop laten vlakken. Nouwja, wat je gewoon kunt noemen h?, haha
Mooie auto, veel plezier ermee!
grtsss
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Of aangezien je toch al een lage compressie hebt............uhhhh turbo? yeehaa!
BROAAAAAARRRRR PSSSJJJJTTTTT!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens mij vanaf 1987?
- V300 register
- Verbannen
-
Weet niet precies hoeveel er vanaf kan, maar heb verhalen gehoord van rijders die er 2mm vanaf hebben gehaald, en zonder problemen lopen!
grtsss
- V300 register
- Verbannen
-
Om van 8.5:1 naar 10.5:1 te komen is de klop vlakken niet genoeg. Het compressieverschil komt bij de B19A en B19E door andere zuigers. Daarom waren de Rsport kitjes op B19A ook niet zo bijzonder wat betreft vermogen.
Bij een B200 kun je ongeveer 1-1.5 mm van de kop afhalen zonder distributieriem problematiek. Bij 2mm moet je de driem van een ford pinto gebruiken icm de volvo spanner.
Denk er wel aan dat als je veel van de kop gaat halen de koelvloeistof kanalen opeens niet meer op de plek zitten waar ze zouden moeten zitten (tov het blok). Daarom zijn zuigers zonder kom, voor hogere compressie en het blok laten vlakken mooiere oplossingen dan de kop extreem vlakken.
Ben wel heel erg benieuwd hoe bijvoorbeeld een B230E(+-130pk) onderblok+ 2mm gevlakte 531 kop (B230FB+-130pk) + k nokkenas (B23E 140pk oid)+ goede uitlaat zal lopen. Moet je toch rond de 165-175 PK zitten met gemak.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;79607 schreef : Driembreuk zal bij een 2 liter voor klepschade zorgen.
Ik dacht dat het non-interference / vrijlopers zijn. Maar voorkomen is altijd beter dan genezen. :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;79626 schreef : sommige wel, sommige niet meen ik...Ik weet zeker dat sommige het z?k?r overleven, want ik kan me nog een ritje heugen waarin Frits in de auto van een teamgenootje stapte, en na 10 meter de auto niets meer deed... (D-riem) die 360 is terplekke gerepareerd en vervolgens naar huis gereden!
Misschien hebben ze de kleppen weer terug recht geslagen met een hamer :+
- V300 register
- Verbannen
-