show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuw hier met een 360 GLS

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2008 18:38 #745267 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuw hier met een 360 GLS

Frans;81250 schreef : Ik snap het even niet.

Ik wel!

Frans;81250 schreef : Je koopt dus een van de fijnste auto's in de 300 serie.

Goede keuze dus!

Frans;81250 schreef : De auto heeft een van de fijnste en beste blokken.

Klopt, maar het kan altijd beter! 110 pk is natuurlijk niet echt veel!

Frans;81250 schreef : De motor is hartstikke betrouwbaar en zit in een luxe model.

Klopt ook!

Frans;81250 schreef : De rijeigenschappen zijn erg goed.

Behalve dan de ophanging, die is veel te slap!

Frans;81250 schreef : Mooie auto en er zijn er nog maar een enkelen van op de weg.
(Dit jaartal met twee literblok en carburateur)

Motoren met een originele dubbele carburateur zijn er n?g minder!

Frans;81250 schreef : Met autotesten in het verleden als zeer goed bevonden in het luxe segment.

Frans;81250 schreef : Hij zal zo goed blijven en waarschijnlijk n?g beter worden!
Waarom moet je er dan aan gaan zitten? :S

Zie voorgaande antwoord!

Frans;81250 schreef : Koop dan een andere kale 360 injectie en ga die kietelen....

Dat is veel minder leuk als een auto met dubbele carburateurs! Dat aanzuiggeluid van die korte inlaatlijn is geweldig!:w00t:

Pistonpen paultje;81263 schreef : Iedereen is liefhebber, op zijn eigen manier.

D?t bedoel ik!
Als ik het geld en de tijd had dan had ij in mijn 360 ondertussen ook al een B234F+T geknutseld, zaten er vreselijk grote remschijven en klauwen op etc...

Goed bezig Arnoud!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 19:48 #745276 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Zoals je ziet is Arnoud ook lekker met een 360 bezig. En dan nog wel met origineel R-Sport-spul! Liefhebber op zijn eigen manier.

Ik zelf "trap" ook een 343 af. Maar ik doe er alles aan om dan ding rijdende te houden. En da's opzich ook nog eens een sport opzich. Volvo's 300 zijn en blijven leuke wagens voor het circuitgebruik en voor "aftrapwerk". Maar wel met liefde en plezier en een mooie kostprijs.

Ik weet ook zeker dat Arnoud niet iemand is die, als hij zijn auto beu is, hij hem lekker in de vangrail jaagt en hem daarna opstookt. Ik weet zeker dat hij er dan een nieuw baasje voor zal vinden.

Ik zeg dus: goed bezig, en houdt ons op de hoogte!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2008 21:42 #745283 door V300 register
Overtuigt!
Ik kan weer rustig slapen.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 21:58 #745421 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Nieuw hier met een 360 GLS
en rustig geslapen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 23:09 #746905 door V300 register

Ovlov 3.6L;81340 schreef : Zoals je ziet is Arnoud ook lekker met een 360 bezig. En dan nog wel met origineel R-Sport-spul! Liefhebber op zijn eigen manier.

Ik zelf "trap" ook een 343 af. Maar ik doe er alles aan om dan ding rijdende te houden. En da's opzich ook nog eens een sport opzich. Volvo's 300 zijn en blijven leuke wagens voor het circuitgebruik en voor "aftrapwerk". Maar wel met liefde en plezier en een mooie kostprijs.

Ik weet ook zeker dat Arnoud niet iemand is die, als hij zijn auto beu is, hij hem lekker in de vangrail jaagt en hem daarna opstookt. Ik weet zeker dat hij er dan een nieuw baasje voor zal vinden.

Ik zeg dus: goed bezig, en houdt ons op de hoogte!

Maak je allemaal geen zorgen, ik heb al een circuitauto (zie foto, = dus geen Volvo), waar ik helemaal mee los kan gaan in alle opzichten. De 360 GLS is erbij gekomen omdat ik graag een leuke auto erbij wilde hebben (binnenkort belastingvrij) om op een normale manier aan te kunnen klooien. De 360 is ook niet bedoeld als goedkope daily driver maar echt als hobby-project!

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 23:11 #746907 door V300 register
Hahaha... en nu is waarschijnlijk de Sierra Owners Club woest omdat je een eerste serie XR4i naar de filistijnen helpt :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 23:14 #746908 door V300 register

Erik;81256 schreef : Zou leuk zijn als Arnoud lid was, dan konden we zijn auto op evenementen eens bewonderen.

@Frans: Daar heb je wel een punt. Gelukkig veranderd er aan de carrosserie weinig. Wellicht is dit kietelen wel een garantie dat deze auto voor de rest ook nog voor lange tijd vetroeteld word.

Lidmaatschap komt eraan. Ik gebruik nu alleen even alle beschikbare middelen om de GLS aan te passen en in goede technische conditie te krijgen. Mede daarom staat ook de Yamaha te koop, 3 speeltjes is wat teveel van het goede als je ook nog een gezin hebt....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 23:17 #746911 door V300 register

Niels;83007 schreef : Hahaha... en nu is waarschijnlijk de Sierra Owners Club woest omdat je een eerste serie XR4i naar de filistijnen helpt :)

Nog nooit iemand iets negatiefs horen zeggen vanuit die hoek:groovy::yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2009 23:25 #750804 door V300 register

Niels;83007 schreef : Hahaha... en nu is waarschijnlijk de Sierra Owners Club woest omdat je een eerste serie XR4i naar de filistijnen helpt :)

Sierra Owners Club zou het volgens mij wel leuk vinden om te weten dat met de motorische aanpassingen BMW's 325i in standaardspecificatie of matig gemodificeerd op het circuit geen partij meer voor me zijn.
Aanpassingen?
- Volledig instelbaar cup-onderstel (deels cosworth deel eigenbouw uit Engeland)
- 80 mm verlaagd
- Alle rubber ophangingingsdelen zijn vervangen door powerflex (kunststof)
- Volledig doorgelaste rolkooi op alle veerpoten
- Motor upgrade van 2.8 V6 naar Hurricane blok (3.2 V6); geschat vermogen ca. 190 pk op 1050 kg
- En nog veel meer kleine dingen.

Bovenstaande aanpassingen zorgen voor een auto die beter stuurt dan een kart en op het circuit nagenoeg fool-proof is!
Sorry, wel erg off topic / off forum......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2009 23:46 #750806 door V300 register
No problemo: we hebben HIERRR een subforum voor allerlei niet-Volvo-300-gerelateerd moois.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC