show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuw hier met een 360 GLS

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 15:35 #743622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Dat is simpelweg onmogelijk...Nee, ik weet zeker dat er B200's zijn die gewoon vrij lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 15:51 #743624 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuw hier met een 360 GLS

Rick Manders;79599 schreef : De twee liters zijn vrijlopende motoren (dacht ik??), dus kan er ook best wat vanaf, als de kop dat toelaat.
Weet niet precies hoeveel er vanaf kan, maar heb verhalen gehoord van rijders die er 2mm vanaf hebben gehaald, en zonder problemen lopen!

grtsss


Niet allemaal:nono:

Was het niet zo dat de B19A een vrijloop is?

Anyway; Arnoud, toffe wagen! Zuinig op zijn!:worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 15:52 #743625 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Sterker nog: de kans is juist heel klein dat er een klep maximaal open staat. Met een beetje geluk is de compressie zo laag dat de zuiger hem inderdaad niet raakt. Aangezien dit laatst vaak niet zo is, krijg je kromme klapperkleppe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 16:01 #743631 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Misschien was het wel een B200K met Y nokkenas, dat is een nogal tamme nokkenas, erg weinig lift.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 16:04 #743632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Nagenoeg maximaal dan...:+ Je hebt 4 cilinders, dus er is er altijd 1 die bijna maximaal staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 16:54 #743640 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Ik dacht eigenlijk dat de B200's allemaal vrijlopers waren, maar als ik ff Google lijkt dat niet zo te zijn...

Deze motoren schijnen niet vrij te lopen:
B200 (E, F, FT, G, GT)
B230 (E, HK) HK = Heron kop. (Verbrandingskamers zitten in de zuigers in plaats van in de kop)
B204 (E, F, FT, GT)
B234 (F, G)

Alle andere B230 motoren schijnen wel vrij te lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 17:26 #743646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Dank voor alle reacties! Leuk te zien dat een eenvoudig voorsteltopic binnen 24 uur een complete discussie teweeg brengt! Nokkenas heb ik nog niet in m'n bezit. Wat ik wel weet is dat toen ie jaren geleden in de 360 van deze vriend zat redelijk heftig was. Motor liep het lekkerste tussen 5500 - 7500 tpm.... Bleef allemaal probleemloos heel, maar da's logisch met originele Volvo techniek, toch? Vandaag de mededeling gekregen dat de APK ook geen probleem is. Alleen wat laswerk aan de uitlaat, maar dat doe ik zelf morgen wel ff.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 17:40 #743647 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Kiiiiijjjjjk, da's het betere werk!
7500, is dat niet wat ?rg veel, deze motoren hoeven niet veel te draaien om de power eruit te krijgen h?!
Ik denk dat me dan het zweet spontaan uitbreekt, zo?n lomp blok wat opeens eff 7500 tp-m draait?P hahahaha

keep us posted!
grtsss

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 19:04 #743655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
Rick,
Niet van dat benauwde....! Als je de boel netjes warm rijdt en goede olie gebruikt kan zo'n blok een hoop aan. Daarnaast denk ik dat af en toe een beetje te veel toeren minder schadelijk is dan de druk die een blok te verduren krijgt met een later erop gemonteerde turbo. Overigens, wat ik nog weet van toen is dat het nokkenasje zo scherp was dat de auto beneden de 1500 tpm niet bleef lopen......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 19:37 #743656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier met een 360 GLS
thanks voor de uitleg, wij zijn zelf eigenlijk nooit verder gegaan dan 6.500/7000, maar da's met een standaard motor dan h?:no_comment:
Ergens komend jaar, waarschijnlijk in het voorjaar wil ik de r-sport onderdelen erop zetten gepaard met nog wat motorische upgrades.
Maar da's hier niet aan de orde in dit topic:woops:

Ik denk als je een opgepept blokje heb dat het dus best wel kan als ik het goed begrijp:D

grtssss

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD