show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360i 2.3 liter
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
03-04-2009 16:34 #768419
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360i 2.3 liter
Altijd leuk om te zien hoe iemand zijn auto weer helemaal in orde maakt!
Succes Jos.
Gr; Wouter.
Succes Jos.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2009 16:39 #768420
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Bedankt Wouter, dat heb ik hard nodig. Ik heb net het linker binnenscherm staan schuren en ik heb de blaren op mijn hand staan. Ik ben nog niet eens op de helft...
Gelukkig is het rechterscherm een stuk beter. Daar hoef ik maar een paar plekjes weg te schuren voordat de tectyl er over kan.
Gelukkig is het rechterscherm een stuk beter. Daar hoef ik maar een paar plekjes weg te schuren voordat de tectyl er over kan.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2009 21:20 #768458
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Gebruik een boormachine met staalborstel 
Als het toch maar voor het binnenscherm is, maakt dat niet uit.

Als het toch maar voor het binnenscherm is, maakt dat niet uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2009 21:27 #768462
door V300 register
Dat wilde ik doen, maar die heb ik geen in huis. Ik ga dus eerst nog even naar de winkel daarvoor...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2009 21:28 #768463
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
In dat geval kan ik me voorstellen dat je je de blaren op de handen hebt geschuurd :+
Zondag geen last van de blaren? Hoe lang duurt die klus eigenlijk trouwens?
Zondag geen last van de blaren? Hoe lang duurt die klus eigenlijk trouwens?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2009 21:34 #768465
door V300 register
Ik hoop dat ik er geen last van ga hebben, maargoed, dan toch maar doorsleutelen... Stil zitten is niks voor mij.
Ik weet niet hoe lang het duurt. Ik heb het pas 1x eerder gedaan... We zien wel dacht ik zelf
Ik weet niet hoe lang het duurt. Ik heb het pas 1x eerder gedaan... We zien wel dacht ik zelf

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2009 21:59 #768470
door V300 register
Succes heer van Genugten!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2009 20:43 #769737
door V300 register
Fotootje van vandaag!
Hij loopt nu slechts op 1 cilinder... Aangezien ik precies om etenstijd klaar was en gestart heb ben ik niet meer gaan kijken wat het probleem precies is. Ik heb alleen de 4 bougies er uit gedraaid en die waren allemaal pikzwart (ik heb ze schoongemaakt voor de motor er in ging) en ook waren ze vettig.
Waarschijnlijk is dus de motor bij de eerste start al een beetje verzopen en heeft 1 cilinder dat overleefd. De vliegwielsensor (BDP) zat ook een beetje los, dat kan er ook wat mee te maken hebben. het linkse boutje was niet vastgedraaid dus hij zat er scheef in.
Morgen maar even de bougies schoonmaken en opnieuw proberen. Vandaag heb ik geen zin meer, ik ben al vanaf 6 uur vanochtend aan het werk...

Hij loopt nu slechts op 1 cilinder... Aangezien ik precies om etenstijd klaar was en gestart heb ben ik niet meer gaan kijken wat het probleem precies is. Ik heb alleen de 4 bougies er uit gedraaid en die waren allemaal pikzwart (ik heb ze schoongemaakt voor de motor er in ging) en ook waren ze vettig.
Waarschijnlijk is dus de motor bij de eerste start al een beetje verzopen en heeft 1 cilinder dat overleefd. De vliegwielsensor (BDP) zat ook een beetje los, dat kan er ook wat mee te maken hebben. het linkse boutje was niet vastgedraaid dus hij zat er scheef in.
Morgen maar even de bougies schoonmaken en opnieuw proberen. Vandaag heb ik geen zin meer, ik ben al vanaf 6 uur vanochtend aan het werk...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2009 22:00 #769766
door V300 register
Even een lijstje maken voor werkzaamheden. Ik moet even APK hebben zodat ik er snel mee kan rijden dus dat gaat voor:
-Koppeling afstellen, handrem vastmaken, uitlaat gasdicht maken
-Binnenschermen lassen, schuren, tectyleren
-Voorplaat schuren en spuiten (matzwart, zoals de uitgeslepen balk boven de radiateur)
-Bumpertrompetjes en steunen spuiten (ook matzwart)
-Voorbalk lassen, nieuwe voorschermen plaatsen (voorlopig de voorbalk ook matzwart, misschien laat ik dat later meespuiten in kleur, anders blijft het zwart)
-Dorpel inspecteren en lassen.
Daarna naar de APK-boer, hopelijk is dat over een paar weekjes. Binnenkort een week vakantie dus dan kan ik een hoop doen.
Daarna:
-Uitlaat van voor tot achter lassen incl. spruitstuk
-Achterwielophanging aanpassen naar multilink+panhardstang
-Gehele auto schuren+uitdeuken en spuiten
-Interieur aanpassen naar wens (goede stoelen, mooi stuurtje, klokjes in dashboard, kofferruimte netjes maken)
-Motorruimte leeghalen (accu naar achter, luchtfilterhuis weg, ruitensproeierreservoir anders etc...)
De volgorde van al deze werkzaamheden is niet bepaald. Iemand suggesties? Ik denk dat ik na de APK het beste eerst de uitlaat en daarna de wielophanging kan doen...
-Koppeling afstellen, handrem vastmaken, uitlaat gasdicht maken
-Binnenschermen lassen, schuren, tectyleren
-Voorplaat schuren en spuiten (matzwart, zoals de uitgeslepen balk boven de radiateur)
-Bumpertrompetjes en steunen spuiten (ook matzwart)
-Voorbalk lassen, nieuwe voorschermen plaatsen (voorlopig de voorbalk ook matzwart, misschien laat ik dat later meespuiten in kleur, anders blijft het zwart)
-Dorpel inspecteren en lassen.
Daarna naar de APK-boer, hopelijk is dat over een paar weekjes. Binnenkort een week vakantie dus dan kan ik een hoop doen.
Daarna:
-Uitlaat van voor tot achter lassen incl. spruitstuk
-Achterwielophanging aanpassen naar multilink+panhardstang
-Gehele auto schuren+uitdeuken en spuiten
-Interieur aanpassen naar wens (goede stoelen, mooi stuurtje, klokjes in dashboard, kofferruimte netjes maken)
-Motorruimte leeghalen (accu naar achter, luchtfilterhuis weg, ruitensproeierreservoir anders etc...)
De volgorde van al deze werkzaamheden is niet bepaald. Iemand suggesties? Ik denk dat ik na de APK het beste eerst de uitlaat en daarna de wielophanging kan doen...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2009 22:07 #769770
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360i 2.3 liter
Ik zou de ophanging v??r de uitlaat doen. Straks heb je net een mooie uitlaat en dan blijkt dat er een bocht ruzie krijgt met je multilink ophanging...
Moderators: Mark Smeets