Volvo 360i 2.3 liter
- V300 register
- Verbannen
-
Het is dus een 3drs Volvo 360i uit 1987. Er ligt een 2.3 liter in met 531 kop en VX3 nokkenas. Uit de paar zeldzame keren dat ik er nu mee gereden heb weet ik dat hij best wel snel is.
Bij de laatste rit die ik gemaakt heb (op de Zandvoortdag van school nog wel) ging de koppeling kapot. Daar ben ik dus de komende tijd weer mee zoet omdat het volgens mij best een flink werk is om de aandrijfas en alles er uit te krijgen.
De foto's zijn niet zo best, maar geven wel ongeveer aan wat de staat van het plaatwerk is (erg slecht dus).
Met roest is het ongeveer net zo erg.
Als dadelijk de koppeling gemaakt is en ik heb een aantal testkilometers kunnen maken ga ik de auto helemaal strakmaken en over laten spuiten. Ik ga eens checken of ik ergens een nieuwe dorpel kan kopen en de rest van de plekken las ik zelf wel netjes. Het plan is om de auto knaloranje te maken.
Van een forummer op V3M heb ik de Duitse "Junior" striping kunnen kopen i.c.m. een sneeuwkap. Ik denk dat dat op een oranje 3drs best strak zal staan! Nu nog een achterraamjaloezie en een bodykit :halo:
Genoeg gelul, foto's:
De Hella grille en de verstralers zijn er inmiddels uit (en eventueel te koop bij een leuk bod). Ik vond het wel erg mooi, maar de 2.3 heeft zijn koeling hard genoeg nodig dus ik heb ze er alleen voor de show opgezet (wel volledig aangesloten natuurlijk). De schakelaars zaten in het originele paneeltje in de middenconsole met een oliedruk en een voltmeter, maar die heb ik er ook uitgehaald. Alleen maar irriterend dat je daar geen opbergruimte hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik heb nog blauw interieur voor een 3drs.
- V300 register
- Verbannen
-

Leuk om eindelijk eens te zien. Valt zeker wat leuks van te maken! Wat is je doelstelling met deze auto? Sporty driver, of een echte racer?
Spoilertje nodig? PB maar...
- V300 register
- Verbannen
-
Er komen wel kuipstoelen e.d. in, maar ik wil er toch gewoon mee de weg op kunnen dadelijk.
Kan iemand niet een 3drs 360 in knaloranje fotoshoppen met de Duitse Junior striping?

- Mark Smeets
- Moderator
-

veel suc6

Deze ga ik zeker volgen!
- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;76229 schreef : Kan iemand niet een 3drs 360 in knaloranje fotoshoppen met de Duitse Junior striping?
Mijn ex-343 Junior, over 1999:
http://tinyurl.com/6zvymt
"Winner", in Nederland?
Tom
- V300 register
- Verbannen
-
Inderdaad, "Winner" in Nederland, maar de striping is hier alleen als accessoire geleverd.
Heb je meer foto's van deze auto?
Indeed, "Winner" in Holland, but this striping was only sold as an accessoire here in Holland.
Do you have more pictures of this car?