show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360i 2.3 liter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2009 21:08 #751125
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Ik heb net even het fototoestel gepakt en EINDELIJK een keer wat foto's gemaakt.
Vanwege stoffige omgeving en compleet ingebouwd staan van de auto kan ik er nog niet fatsoenlijk bij, maar het geeft een indruk
Huidige interieur:
Huidige exterieur:
Hoort een uitlaat in de kofferbak te liggen??
Een juweeltje dat splinternieuw en origineel is!
Iets minder juweeltje, de linker voordorpel:
Het differentieel ziet er ook niet meer uit, morgen ga ik bij Erik een nieuwe aandrijving halen:
Alles wat roestig is wordt gezandstraald en gespoten, gisteren de benzinetankafdekplaat (scrabble!), het uitlaatsteuntje van de voorpijp en het subframe van de versnellingsbak gedaan. Vandaag in de grondlak gezet en morgen even zwart spuiten:
Dat was het voor vandaag, meer foto's zullen vast nog wel volgen, maar zoals iedereen door heeft ben ik daar niet zo vlug mee
Vanwege stoffige omgeving en compleet ingebouwd staan van de auto kan ik er nog niet fatsoenlijk bij, maar het geeft een indruk

Huidige interieur:
Huidige exterieur:
Hoort een uitlaat in de kofferbak te liggen??
Een juweeltje dat splinternieuw en origineel is!
Iets minder juweeltje, de linker voordorpel:
Het differentieel ziet er ook niet meer uit, morgen ga ik bij Erik een nieuwe aandrijving halen:
Alles wat roestig is wordt gezandstraald en gespoten, gisteren de benzinetankafdekplaat (scrabble!), het uitlaatsteuntje van de voorpijp en het subframe van de versnellingsbak gedaan. Vandaag in de grondlak gezet en morgen even zwart spuiten:
Dat was het voor vandaag, meer foto's zullen vast nog wel volgen, maar zoals iedereen door heeft ben ik daar niet zo vlug mee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2009 21:41 #751132
door V300 register
Mooie BMW! De Volvo ook:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-01-2009 21:59 #751138
door V300 register
Dit gaat niet over BMW :crazy1:Die is trouwens ook niet van ons
Wel een erg mooie inderdaad!
Edit:
Ik kon het niet laten om nog even de schuur in te duiken. De afdekplaat, balk en steun staan nu mooi in de zwarte lak. Morgenvroeg nog een extra laagje er overheen voor de afwerking. Ziet er erg netjes uit. Dadelijk moet de wielophanging en het voorste subframe er ook aan geloven!
Volvo 740TIC;84931 schreef : Mooie BMW! De Volvo ook:D
Dit gaat niet over BMW :crazy1:Die is trouwens ook niet van ons

Edit:
Ik kon het niet laten om nog even de schuur in te duiken. De afdekplaat, balk en steun staan nu mooi in de zwarte lak. Morgenvroeg nog een extra laagje er overheen voor de afwerking. Ziet er erg netjes uit. Dadelijk moet de wielophanging en het voorste subframe er ook aan geloven!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 16:48 #751240
door V300 register
Zo, vandaag dus de aandrijfas en versnellingsbak bij Erik opgehaald, na 2 uur poetsen ziet het er zo uit:
Zo zag het er uit:
Nu kan er dus een mooie versnellingsbak onder! Alleen de afdekplaat van het diff moet ik nog stralen, maar eerst even nieuwe bakolie en diffolie kopen. Iemand tips voor de juiste olie en de juiste prijs?
Zo zag het er uit:
Nu kan er dus een mooie versnellingsbak onder! Alleen de afdekplaat van het diff moet ik nog stralen, maar eerst even nieuwe bakolie en diffolie kopen. Iemand tips voor de juiste olie en de juiste prijs?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 10:49 #751341
door V300 register
is dat oude diff echt kapot of alleen lek?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:40 #751416
door V300 register
Niet kapot, niet lek.
Ik vertrouw het spul niet meer, omdat het vliegwiel losgezeten heeft, en dus is er een kans dat de lagers veel slijtage hebben. Voor hetzelfde geld is de combinatie nog 100% in orde, maar ik kon voor een zacht prijsje bij Erik dit spul 100% goed krijgen, dus doe ik dat liever.
De oude aandrijving mag voor weinig geld weg trouwens, als iemand interesse heeft mag hij een PB sturen.
Ik vertrouw het spul niet meer, omdat het vliegwiel losgezeten heeft, en dus is er een kans dat de lagers veel slijtage hebben. Voor hetzelfde geld is de combinatie nog 100% in orde, maar ik kon voor een zacht prijsje bij Erik dit spul 100% goed krijgen, dus doe ik dat liever.
De oude aandrijving mag voor weinig geld weg trouwens, als iemand interesse heeft mag hij een PB sturen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:45 #751422
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Was dat een vierbak voor een tweeliter? Met aandrijfas e.d.?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:48 #751424
door V300 register
5bak voor een 2liter, met diff en torque-tube er aan vast.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:52 #751427
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360i 2.3 liter
Dat zou toch helemaal super zijn Joost! Ouderwets uitterlijk, met een moderne 5 bak --> meer rust (en miss ook sneller??)
Ik weet alleen niet zeker of die meteen past op een B19.. Maar aangezien dat de voorloper van de B200 is moet dat geen probleem zijn, toch?
Ik weet alleen niet zeker of die meteen past op een B19.. Maar aangezien dat de voorloper van de B200 is moet dat geen probleem zijn, toch?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:53 #751428
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Nee, helaas, de koppelingsset die er nu in ligt is gloedjenieuw. Die set is voor een vierbak en daar past helaas dus geen vijfbak aan.
Moderators: Mark Smeets