show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360i 2.3 liter
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2008 14:45 #738140
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 360i 2.3 liter
[Teaching mode:]cilinderkopdichting = koppakking[/teaching mode]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2008 14:48 #738141
door V300 register
betweter
en hij maar zijn best doen!:lol:
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter

en hij maar zijn best doen!:lol:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2008 14:51 #738143
door V300 register
LOL! Ik heb nog veel "Teaching mode" nodig ... 
Tom

Tom
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-11-2008 19:51 #738359
door V300 register
Zo, vandaag de hele dag aan het sleutelen geweest:
Koppeling is nu bijna klaar om er uit te komen, alleen de versnellingsbak hangt nog in de rubbers en het diff zit nog vol olie want de aftapplug zit muur en muur vast. Ik heb bedacht dat ik, nu ik toch bezig ben, het hele diff en de hele versnellingsbak er maar uit ga halen, want dan kan ik alles even schoonmaken, verse olie, verse pakkingen en dergelijke.
Het is zonder brug echt een klotekarwei om die koppeling er uit te krijgen zeg... Alle bouten en moeren zitten volledig vastgerot. Ik ben in ieder geval allang blij dat je overal goed bij kan.
Morgen ga ik verder, ik hoop dan de koppeling er helemaal uit te hebben.
Heeft iemand toevallig nog een tip over het er uit halen van de versnellingsbak en diff, hoe dat het makkelijkst gaat? Ik heb namelijk ook geen assteunen ofzo, alleen wat houtblokken...
Koppeling is nu bijna klaar om er uit te komen, alleen de versnellingsbak hangt nog in de rubbers en het diff zit nog vol olie want de aftapplug zit muur en muur vast. Ik heb bedacht dat ik, nu ik toch bezig ben, het hele diff en de hele versnellingsbak er maar uit ga halen, want dan kan ik alles even schoonmaken, verse olie, verse pakkingen en dergelijke.
Het is zonder brug echt een klotekarwei om die koppeling er uit te krijgen zeg... Alle bouten en moeren zitten volledig vastgerot. Ik ben in ieder geval allang blij dat je overal goed bij kan.
Morgen ga ik verder, ik hoop dan de koppeling er helemaal uit te hebben.
Heeft iemand toevallig nog een tip over het er uit halen van de versnellingsbak en diff, hoe dat het makkelijkst gaat? Ik heb namelijk ook geen assteunen ofzo, alleen wat houtblokken...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2008 23:42 #738973
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360i 2.3 liter
ik sluit me bij paul aan, een wolf in schaapskleren!! je zou het ook totaal niet verwachten, dat een dergelijke combinatie in deze auto zou liggen:+
inmiddels nog wat vooruitgang kunnen boeken met de aandrijflijn?
inmiddels nog wat vooruitgang kunnen boeken met de aandrijflijn?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-11-2008 23:51 #738976
door V300 register
Nog niet echt, ik kan alleen in het weekend sleutelen omdat ik, zoals je weet, doordeweeks in Wijk bij Duurstede woon.
Ik heb nu alles los ongeveer, maar ik ben nog aan het bedenken hoe het er uit moet komen... Ik denk dat ik de auto rondom een halve meter omhoog zet met steuntjes, en dan met een krik onder de versnellingsbak het hele zaakje naar achter haal, dan kantel en dan eruit pak. Het probleem is dat er zon ontzettend weinig ruimte is, en dat ook de brandstofleidingen in de weg zitten.
Ik hoop dat als de hele aandrijflijn een stukje naar achter is, ik het koppelingshuis weg kan pakken en dan de torquetube weer naar voren kan schuiven. Volgens mij zit hier alleen de drukgroep voor in de weg.. Ik heb ookn iet echt de ruimte om de versnellingsbak onder de auto los te halen, omdat ik niet bij de bovenste bouten kan.
Heeft iemand dit ooit al gedaan, die mij de beste manier kan vertellen?
Ik heb nu alles los ongeveer, maar ik ben nog aan het bedenken hoe het er uit moet komen... Ik denk dat ik de auto rondom een halve meter omhoog zet met steuntjes, en dan met een krik onder de versnellingsbak het hele zaakje naar achter haal, dan kantel en dan eruit pak. Het probleem is dat er zon ontzettend weinig ruimte is, en dat ook de brandstofleidingen in de weg zitten.
Ik hoop dat als de hele aandrijflijn een stukje naar achter is, ik het koppelingshuis weg kan pakken en dan de torquetube weer naar voren kan schuiven. Volgens mij zit hier alleen de drukgroep voor in de weg.. Ik heb ookn iet echt de ruimte om de versnellingsbak onder de auto los te halen, omdat ik niet bij de bovenste bouten kan.
Heeft iemand dit ooit al gedaan, die mij de beste manier kan vertellen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2008 00:09 #738979
door V300 register
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...ighlight=torque+tube
Dit topic beschrijft exact wat mijn problemen waren. Waarschijnlijk moet ik dus de complete torque-tube vervangen, ipv de koppeling dat ik dacht (hoopte?) dat het zou zijn.
edit:
www.xs4all.nl/~chdrost/models/360/360tube.html
Nog meer ellende... wel duidelijk gelukkig
Dit topic beschrijft exact wat mijn problemen waren. Waarschijnlijk moet ik dus de complete torque-tube vervangen, ipv de koppeling dat ik dacht (hoopte?) dat het zou zijn.
edit:
www.xs4all.nl/~chdrost/models/360/360tube.html
Nog meer ellende... wel duidelijk gelukkig
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2008 22:41 #739144
door V300 register
Zo, vandaag een leuk aantal onderdeeltjes opgehaald:
-Setje koni's (rood)
-Sneeuwkap
-Duitse "Junior" striping, zoals op de foto van Trabitom te zien is op de vorige pagina.
-Setje koni's (rood)
-Sneeuwkap
-Duitse "Junior" striping, zoals op de foto van Trabitom te zien is op de vorige pagina.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2008 00:21 #739179
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 360i 2.3 liter
Leuke aanwinsten!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2008 09:32 #739194
door V300 register
?n 343 special of GT-striping pour moi! Jeej!
Moderators: Mark Smeets