Volvo 360i 2.3 liter
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar het wordt goed opgelost zie ik, netjes hoor
- V300 register
- Verbannen
-
Tevens vandaag mijn originele Volvo 300-serie alarmsysteem binnengekregen

Echt mooi. Wel erg jammer dat de deurstickers er niet meer bij zitten. Voor de rest compleet en splinternieuw in de originele verpakking.
Sensors voor in 4 deuren + kofferklep, sleutelbediening in de kofferklep om het alarm aan en uit te zetten (ga ik waarschijnlijk wijzigen...) etc. Omdat mijn dashboard nu uit de auto ligt kan ik mooi het alarm volledig netjes inbouwen nu.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb Fertan gehaald en alle oppervlakkige roest ingespoten. Alles is nu netjes weg dus de rotte plekken kan ik gaan lassen. Daarna kan de auto naar de spuiter als ik niets raars meer tegenkom.
Aanblik van de auto in droevige toestand. Linkerdeur heb ik helemaal kaalgemaakt en die vervang ik. Deurpennen moesten toch vervangen worden en de grote deuk in deze deur was het niet waard uit te deuken.

Tijdens werkzaamheden aan de deur viel me op dat alle schroeven al uitgelubberd waren. De meeste vrij dolgedraaid zelfs (Fijn, zo'n slagschroevendraaier!) Ik heb zelf nog nooit aan de deur gewerkt dus dat moest de vorige eigenaar geweest zijn. Dat vermoeden werd bevestigd:

Deze vond ik onderin de deur

- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
Let op de strak zwarte wielkastrand. Fertan werkt echt perfect wat dat betreft. Dadelijk primer en tectyl er over en dat roest nooit meer.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Jos360;108112 schreef : Let op de strak zwarte wielkastrand. Fertan werkt echt perfect wat dat betreft.
Is dat van dat spul wat je over een roestplek doet en daarmee reageert en zwart kleurt?
Dan hebben wij dat ook op de auto zitten :woops:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Toen dus maar de schrotbak uitgespit en het lasapparaat ter hand genomen:

Hiermee ging het perfect en de deur is er dan ook mooi uitgekomen zonder beschadiging. Half uurtje lassen spaart toch weer een eurotje of 30 uit voor zo'n tool.
Toen heb ik het front, alle lasnaden en de zijschermen nog eens licht opgeschuurd en in de zinkprimer gezet. Het ziet er netjes uit al zeg ik het zelf:

De rechter raamhoek heb ik helemaal opengeslepen want die was tot onderin de deurstijl rot. Nu is hij weer mooi blank:

- V300 register
- Verbannen
-