show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2009 22:24 #778486 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Ik doelde met die opmerking eerder op de roest die er voorheen op zat :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2009 00:46 #778504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
tjaa, dat was een behooorlijke roestschade zo aan die paravan!

maar het wordt goed opgelost zie ik, netjes hoor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 21:39 #779901 door V300 register
Vandaag nog even wat slijpwerk gedaan. De rechter paravanhoek is ook compleet kaal. Ik heb nieuwe plaat besteld. Ik moet nog even wachten tot dat binnen is. Dan kan ik de vorm uitknippen, de hoeken zetten en alles inlassen.

Tevens vandaag mijn originele Volvo 300-serie alarmsysteem binnengekregen :D
Echt mooi. Wel erg jammer dat de deurstickers er niet meer bij zitten. Voor de rest compleet en splinternieuw in de originele verpakking.
Sensors voor in 4 deuren + kofferklep, sleutelbediening in de kofferklep om het alarm aan en uit te zetten (ga ik waarschijnlijk wijzigen...) etc. Omdat mijn dashboard nu uit de auto ligt kan ik mooi het alarm volledig netjes inbouwen nu.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 21:44 #783096 door V300 register
Vandaag weer sloopwerk verricht... De auto gaat er steeds droeviger uitzien, maar tegelijk heb ik steeds meer uitzicht op een goed einde! Morgen nog even uitdeukgereedschap halen en het achterscherm uitdeuken L+R. Dan onderdelen verzamelen en de achterklep inspecteren.

Ik heb Fertan gehaald en alle oppervlakkige roest ingespoten. Alles is nu netjes weg dus de rotte plekken kan ik gaan lassen. Daarna kan de auto naar de spuiter als ik niets raars meer tegenkom.

Aanblik van de auto in droevige toestand. Linkerdeur heb ik helemaal kaalgemaakt en die vervang ik. Deurpennen moesten toch vervangen worden en de grote deuk in deze deur was het niet waard uit te deuken.

[img

Tijdens werkzaamheden aan de deur viel me op dat alle schroeven al uitgelubberd waren. De meeste vrij dolgedraaid zelfs (Fijn, zo'n slagschroevendraaier!) Ik heb zelf nog nooit aan de deur gewerkt dus dat moest de vorige eigenaar geweest zijn. Dat vermoeden werd bevestigd:

[img

Deze vond ik onderin de deur :D Een ouderwetse schroevendraaier met houten handvat. Lag muurvast onder de raamgeleider.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-06-2009 22:39 #783101 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360i 2.3 liter
Goed werk Jos. Nu lijkt het misschien nergens op, maar straks heb je een mooie en volledig roestvrije 360! :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 22:42 #783104 door V300 register
Voor minder doe ik het niet.
Let op de strak zwarte wielkastrand. Fertan werkt echt perfect wat dat betreft. Dadelijk primer en tectyl er over en dat roest nooit meer.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-06-2009 22:48 #783107 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360i 2.3 liter

Jos360;108112 schreef : Let op de strak zwarte wielkastrand. Fertan werkt echt perfect wat dat betreft.

Is dat van dat spul wat je over een roestplek doet en daarmee reageert en zwart kleurt?
Dan hebben wij dat ook op de auto zitten :woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 22:52 #783111 door V300 register
Juist, dat spul. Wel netjes wegwerken natuurlijk. Het vormt een roestwerende laag, maar dient niet als primer en helemaal niet als zwarte lak oid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 17:33 #783238 door V300 register
Vandaag weer veel gedaan. Ik heb de rechterdeur er ook uitgehaald. De linkse deur was afgeschreven en wordt vervangen, dus ik had de onderste pen er naar onder toe uitgetikt en daarmee de deur omgebogen. Toen ik bij de rechtse deur wel voorzichtig moest zijn viel het opeens tegen... De gewone pendrijver kon niet langs de deur vanwege de krappe ruimte. Ik geloof dat dit een bekend probleem is voor iedereen die ooit een deur gewisseld heeft.

Toen dus maar de schrotbak uitgespit en het lasapparaat ter hand genomen:
[img

Hiermee ging het perfect en de deur is er dan ook mooi uitgekomen zonder beschadiging. Half uurtje lassen spaart toch weer een eurotje of 30 uit voor zo'n tool.

Toen heb ik het front, alle lasnaden en de zijschermen nog eens licht opgeschuurd en in de zinkprimer gezet. Het ziet er netjes uit al zeg ik het zelf:
[img

[img

De rechter raamhoek heb ik helemaal opengeslepen want die was tot onderin de deurstijl rot. Nu is hij weer mooi blank:

[img

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2009 00:25 #783357 door V300 register
Vandaag ook nog een origineel Volvo sportstuur incl. naaf op de kop getikt :D Redelijk slechte staat, maar ik kan de naaf netjes stralen+spuiten en het stuurwiel misschien opnieuw bekleden, misschien een ander stuurwiel er op (ik heb een mooie op het oog :D .

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC