show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360i 2.3 liter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:56 #751430
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Het enige potenti?le probleem zijn de spiebanen van de koppelingsplaat en de lengte van het uitstekende gedeelte van de torque-tube. Het complete koppelingshuis kun je zover ik weet uitwisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:57 #751431
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Maar persoonlijk vind ik het nogal zonde om een gloednieuwe koppelingsset te vervangen door een gebruikt en onbetrouwbaar exemplaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 16:59 #751432
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 20:31 #751486
door V300 register
de bak heeft maling aan de koppeling Joost;
ik zou deze kans aangrijpen... mooi de bak vervangen en de koppeling laten zitten.
(en de pook ook, met zn 4-gang schakeldiagram)
ik zou deze kans aangrijpen... mooi de bak vervangen en de koppeling laten zitten.
(en de pook ook, met zn 4-gang schakeldiagram)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:02 #751497
door V300 register
Wat zijn de overbengingsverhoudingen van die 4 bak?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2009 21:03 #751498
door V300 register
Zullen we anders alle discussie over de bak van Joost naar het topic van de GLS doen, en hier verder praten over mijn 360? :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-02-2009 17:27 #754009
door V300 register
Zo, vanavond even naar Anjo de juiste boutjes ophalen en morgen sleutelen! Ik hoop dat we het redelijk afgebouwd krijgen.
Ik heb alleen geen nieuwe benzineslangetjes en klemmen. Weet iemand de juiste maten, en of ik ongeveer 1/2/3 etc. meter nodig ga hebben? Ik moet de slangetjes van de linkse naar de rechtse tank, van de tank naar de brandstofpomp etc vernieuwen...
Ik heb alleen geen nieuwe benzineslangetjes en klemmen. Weet iemand de juiste maten, en of ik ongeveer 1/2/3 etc. meter nodig ga hebben? Ik moet de slangetjes van de linkse naar de rechtse tank, van de tank naar de brandstofpomp etc vernieuwen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2009 15:15 #768387
door V300 register
Ik heb weer wat foto's gemaakt van de voortgang. Nu ik een nieuwe telefoon heb gaat dat wat makkelijker.
Allereerst heb ik voor de motorwerkzaamheden een oplossing bedacht, om de motor er makkelijk uit te kunnen pakken heb ik een afneembaar front gemaakt:
Hier zie je de bovenbalk helemaal blankgeschuurd vast zitten aan de rest. Deze heb ik dus losgehaald en met opgelaste plaatjes en vastgelaste moertjes weer aan het front vastgemaakt. Nu is hij met 3 boutjes losdraaien er compleet af. De scherpe randen werk ik waarschijnlijk met rubber af tegen trillingen en bijgeluiden.
Balk in het front:
De passagierskant naad, deze schuur ik dus glad en daar komt rubber overheen:
De bestuurderskant naad, ook hier komt rubber zoals links:
De boutverbinding aan de passagierskant. 1 bout aan de binnenkant en 1 aan de onderkant. Het rechtse plaatje op de foto is om de balk gelijk te leggen met het deel aan de auto:
Hier zie je het onderste plaatje. De lasnaad geeft aan waar het plaatje aan de buitenkant zit:
En zo heb je ruimte om de motor in 1 x naar voren te trekken en er uit te pakken. Werkt echt perfect zo!
Allereerst heb ik voor de motorwerkzaamheden een oplossing bedacht, om de motor er makkelijk uit te kunnen pakken heb ik een afneembaar front gemaakt:
Hier zie je de bovenbalk helemaal blankgeschuurd vast zitten aan de rest. Deze heb ik dus losgehaald en met opgelaste plaatjes en vastgelaste moertjes weer aan het front vastgemaakt. Nu is hij met 3 boutjes losdraaien er compleet af. De scherpe randen werk ik waarschijnlijk met rubber af tegen trillingen en bijgeluiden.
Balk in het front:

De passagierskant naad, deze schuur ik dus glad en daar komt rubber overheen:

De bestuurderskant naad, ook hier komt rubber zoals links:

De boutverbinding aan de passagierskant. 1 bout aan de binnenkant en 1 aan de onderkant. Het rechtse plaatje op de foto is om de balk gelijk te leggen met het deel aan de auto:

Hier zie je het onderste plaatje. De lasnaad geeft aan waar het plaatje aan de buitenkant zit:

En zo heb je ruimte om de motor in 1 x naar voren te trekken en er uit te pakken. Werkt echt perfect zo!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2009 15:22 #768392
door V300 register
Hier een foto van het motorblok dat nu langs de auto ligt, en met een beetje geluk vanavond weer in de auto:
Mijn achterraamjalouzie
:
En de reden dat die foto zo slecht is:
Dadelijk ga ik nog even wat schuur- en laswerk aan de auto doen. De voorbalk, binnenschermen en de hele constructie daaromheen wordt kaalgeschuurd en zwart gespoten in de (soms)-zichtbare delen en getectyleerd in de binnenschermen.
Roest:
Dit kwam aan de dorpelkant uit het linker binnenscherm vallen:
Bumpertrompertjes en motorkapsteunen heb ik gezandstraald, die worden van de week ook gespoten:

Mijn achterraamjalouzie

En de reden dat die foto zo slecht is:

Dadelijk ga ik nog even wat schuur- en laswerk aan de auto doen. De voorbalk, binnenschermen en de hele constructie daaromheen wordt kaalgeschuurd en zwart gespoten in de (soms)-zichtbare delen en getectyleerd in de binnenschermen.
Roest:

Dit kwam aan de dorpelkant uit het linker binnenscherm vallen:

Bumpertrompertjes en motorkapsteunen heb ik gezandstraald, die worden van de week ook gespoten:

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2009 15:28 #768397
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Netjes!
Moderators: Mark Smeets