show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2009 11:39 #783543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Tja, ik zie ene sportstuur meer als een noodoplossing om achter het stuur te passen en te kunnen ontkoppelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 22:27 #784560 door V300 register
Vandaag heb ik het interieur er uit gehaald omdat ik van die vieze blauwe kleur toch naar zwart wil. Staat mooier bij oranje buitenkleur.

Toen ik de vloermat optilde kwam ik minder leuk nieuws tegen...
[img

De bodem stond helemaal bol (ingezakte kriksteun) en de dorpel van binnenuit weg aan het rotten.

[img

Hier zie je goed hoe de roest zich ontwikkeld. De binnenkant van de dorpel is volledig weg aan het rotten terwijl je buiten niets er van ziet.

Ik heb alles netjes weggeslepen zoals ik gewend ben en met nieuwe 1mm plaat aan de gang gegaan om alles bij te lassen. Ik moet nog wat afwerking doen met de slijptol maar het ziet er nu zo uit:

[img

Ik ga niet alles 100% gladtrekken want ik leg er toch isolatie en een vloermat over. Zolang alle roest weg is vind ik het hier wel best.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 00:57 #784586 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter
Zeer bekende plek. Check aan de onderkant de bevestiging van de kriksteun ook. Deze event. oplassen of extra verstevigingsplaat tussen of rondom kriksteun lassen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2009 07:53 #784593 door V300 register
ik heb de kriksteun terug geklopt, boven een verstevigingsplaat ingelast en ook extra aan de dorpel vastgelast. Die is iig weer stevig genoeg. Van buitenaf moet ik het geheel nog bijwerken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 09:40 #784601 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360i 2.3 liter
zo hehe, wat je allemaal niet tegenkomt als je een auto stript:D

vreemd genoeg is m'n rode daar ook nog knetterhard, en bij de blauwe is het al helemaal maagdelijk..

respect jos:worship: heb je al iets bedacht om alle gelaste delen en de binnenkant van de balken (ivm laswarmte!) te beschermen gedurende de periode dat je naar Amerika gaat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-06-2009 10:38 #784605 door V300 register
De auto gaat een jaar in een verwarmde en niet-vochtige schuur. De blanke delen die ik aan de voorschermen had zijn in 2 maanden tijd ook niet aangeroest dus opzich ben ik daar niet bang voor.
Dit wil niet zeggen dat ik ze niet bescherm natuurlijk. De binnenkant van de dorpel was nog hard, maar de aangeroeste delen zijn ingespoten met Fertan. De rotte delen en de lasnaden ook trouwens. Dadelijk als de Fertan volledig uitgewerkt is (1 weekje) gaat er een zinkprimer doorheen. Hittevast en roestwerend. Ook de bodemplaat gaat in de zink.
Daarna in de dorpel tectyl en aan de bodemplaat gewoon zwarte lak. De bodem van de auto aan de buitenkant moet ik nog een middel voor kopen. Iemand goede tips daarvoor? Standaard zit daar ook een dikke mat tegen.. Tenminste bij mij wel. Of is dit een hard geworden anti-roestlaag?

Van de ene kant ben ik trouwens wel blij dat het zo'n roestige auto is. Ik kan nu (vind ik zelf) redelijk plaatwerklassen en voordat ik een 360 had kon ik dat nog niet... Elk nadeel heeft zijn voordeel dus ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 11:50 #786490 door V300 register
Iemand vroeg me via PM naar een handleiding voor het lassen van je kriksteunen. Die heb ik dus even schematisch getekend en ik dacht dat het voor iedereen handig zou kunnen zijn. Hier dus een paint van hoe ik het aangepakt heb. Graag op- en aanmerkingen.

[img

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 12:01 #786492 door V300 register
Nog 1 ding overigens:

Als je aan de bodemplaat gaat lassen en je ontdekt meerdere gaten: kijk goed uit waar de kokerbalk loopt. Door de koker aan de bestuurderskant lopen de benzineleidingen, en die wil je niet raken met lassen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 21:44 #786563 door V300 register
Weet iemand waarom er standaard een gat in de bodem zit? Tenminste standaard... Bij mij lag er keurig een plaatje overheen in de juiste vorm dat rondom afgekit was... Het leek dus standaard..

Nouja, ik heb het niet nodig dus dichtgelast. Mocht ik het om een rare reden wel nodig hebben is het zo weer terug...

Gat, met een indicatie waar het precies zit:
[img

Geen gat:
[img

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 23:16 #786594 door V300 register
Ja typisch, het was mij ook al opgevallen bij mijn auto's. Er zat een beetje roest omheen dus dat heb ik weggeschuurd, behandeld en weer dichtgekit.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC