show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2009 09:41 #787995 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter
Gewoon op internet kijken (marktplaats, speurders, kapaza) of advertentie op de clubsite plaatsen www.v3c.nl/advertenties . Dan kom je er wel. Heel veel clubleden hebben toch al meer dan 1 auto's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2009 10:44 #788005 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter

coenbmw;113251 schreef :
ps. weet iemand nog een 300serie verkoop site/adresje? (bedoel natuurlijk niet autoscout enzo..)
niet te duur, maar wel goed lopend..

Ja, de advertentiepagina van de website van de club.

Of je neemt eens contact op met Erik, die heeft ook e.e.a. staan dacht ik.

Edit: leuk trouwens, een leeftijdsgenoot!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 22:33 #791493 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Vandaag heb ik weer wat gedaan aan de volvo. Ik ben niet echt tevreden met de snelheid waarop ik werk maargoed, ik heb meer dingen dan een volvohobby... Jammer maar helaas.

Jullie vinden mijn project trouwens ook niet boeiend, of ik ben goed met vermommen want niemand heeft gezien dat de paravan er op de vorige foto's los opligt. Vandaag heb ik hem wel echt vastgezet:

Onderste rand gelast:
[img

A-stijl gelast:
[img

Geheel:
[img

Ik ben erg tevreden met hoe hij er op zit, je ziet dadelijk niet meer dat hij er ooit af is geweest als ik hem gladgeschuurd heb. Eerst daarvoor een lamellenschijfje kopen.

Andere kant heb ik lasklaar gemaakt. Hij is helemaal afgeslepen tot alle roest weg is, de binnenplaat is kaalgeschuurd en de oppervlakte in de zink gezet. Binnenin heb ik hem ook helemaal in de zink gespoten. Dadelijk nog tectyl erover voor de buitenplaat er op gaat en het is helemaal goed.

Helemaal blank:
[img

Kaalgeschuurd:
[img

In de zink tot waar ik het niet meer hoef te behandelen, de A-stijl moet ik nog recht afslijpen:
[img

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 23:15 #791501 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360i 2.3 liter
Heb je het ruiterwissergat weer precies op dezelfde plaats teruggekregen?

Mooi werk. Dit wordt een keiharde auto. En maak je niet druk om dat het niet op schiet. Dit werk neemt veel tijd in beslag omdat het preciesiewerk is. Als de raamafstanden of ruitenwissergatafstanden niet kloppen heb je een vet probleem.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 23:26 #791504 door V300 register
Klopt 100% gelukkig! Ik ben daarom ook erg blij met de paravan die ik van jou heb (ik heb nog geen rekening gezien!). In de hoeken van artaparts zitten deze gaten niet voorgeboord.

De hoeken waar het raamrubber in hangt moet ik nog glad slijpen, maar de afmetingen daarvan heb ik dus dat is zo gebeurd. Tijd is niet erg maar het probleem is dat ik het dadelijk een half jaar tot een jaar moet laten staan. Daar baal ik van.

Maargoed, dadelijk als de rechtse hoek er in zit kunnen de voorschermen er weer op dan oogt het degelijk. Er is alleen nog wat roest aan de bodem. Maar dat doe ik pas nadat ik van de USA terug ben, daar heb ik nu geen tijd meer voor helaas. Dat kan ook wel nadat hij van de spuiter terug komt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 23:44 #791505 door V300 register
Dat we niet echt reageren betekent niet dat we geen interesse hebben eh ;)
Ik ben erg benieuwd hoe dit verder gaat, bijvoorbeeld.
Goed dat je het rustig aan doet trouwens, beter wat rustiger en degelijk dan dat je net te snel voor jezelf werkt en steken laat vallen. Niet iedereen is een Anjo, dat tempo van hem kan bijna niemand bijhouden zonder fouten te maken ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2009 23:47 #791506 door V300 register
Klopt ook, maar omdat ik volgende maand een half jaar/1 jaar niet meer kan werken frustreert dat een beetje ;) Maargoed, haastwerk is inderdaad vaak knoeiwerk dus dat is dan weer goed.
Morgen de andere kant er op als ik tijd heb, anders wordt het donderdagavond weer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2009 00:21 #791511 door V300 register

Jos360;114319 schreef : Jullie vinden mijn project trouwens ook niet boeiend, of ik ben goed met vermommen want niemand heeft gezien dat de paravan er op de vorige foto's los opligt.

Halloooo, echt wel!
Ik ben gewoon stinkend jaloers, zou willen dat ik de ballen had voor zo een klus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2009 00:22 #791512 door V300 register
Haha, ik doe dit ook voor het eerst hoor, ik had voordat ik deze Volvo had nog nooit een lasapparaat in mijn hand gehad. En ?berhaupt nog nooit echt aan een auto gesleuteld eigenlijk. Je leert al doende, en als je niets doet leer je ook niets.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2009 00:53 #791513 door V300 register

Jos360;114338 schreef : en als je niets doet leer je ook niets.

Auw.

Je hebt helemaal gelijk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC