show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360i 2.3 liter

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2009 17:45 #791554 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360i 2.3 liter
Ik lees ook elke keer waar je mee bezig bent, puur om me zelf op voor te bereiden op het klusje wat ik nog heb staan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2009 17:59 #791555 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360i 2.3 liter
Daarom documenteer ik het ook netjes, omdat dan iedereen kan zien dat het te doen is en niet iets onmogelijks is.
Ik ga deze week hopelijk flink doorwerken! Hij moet z.s.m. klaar.
Welk klusje heb je nog staan trouwens Laurens? Ik heb nog de raamhoeken van artaparts liggen die ik niet gebruik, als je dat nog moet doen...

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
29-07-2009 21:21 #791582 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360i 2.3 liter

Jos360;114319 schreef : Jullie vinden mijn project trouwens ook niet boeiend, of ik ben goed met vermommen want niemand heeft gezien dat de paravan er op de vorige foto's los opligt.

Ik dacht dat je al klaar was :D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2009 23:00 #791597 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360i 2.3 liter
Ik heb nog een 343 Blue Special staan die opgeknapt moet gaan worden, maar dat kan pas als ik mijn schuur heb opgeruimd, en om mijn schuur te kunnen opruimen heb ik stellingen nodig, en om de stellingen neer te kunnen zetten heb ik ruimte nodig, dus moet ik opruimen. En raamhoeken, ik heb nog een hele goede raamomlijsting die er uit geslepen moet worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2009 23:36 #791609 door V300 register
Vandaag heb ik de rechtse hoek trouwens op maat gemaakt. Morgen de roestbehandeling afmaken en dan lassen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:08 #791745 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360i 2.3 liter
Jos, deze minicursus van jou is enorm handig omdat ik het ook nog moet gaan doen.

Omdat ik me voorgenomen heb wat minder off-topic te gaan, en ik op jouw laswerkzaamheden weinig zinnigs kan zeggen, reageer ik niet :)

Bedankt voor de foto's, die zullen hier nog eens uitgeprint worden :D

Maar voorlopig mag de 343 hier de schuur in voor veeeeeel meer laswerk, pas in het nieuwe jaar kan de mijne er weer in....
of ik moet heeeel hard gaan doorwerken.

Hoe groot is die raamhoek die je nog hebt liggen? Is die voor de bijrijderskant?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 14:20 #791775 door V300 register
Beide kanten heb ik, ze links strekt hij tot net voorbij het ruitenwissergat en de A-stijl is 4cm hoog ongeveer. Rechts hetzelfde.
de linkse kant heb ik ook vanaf het ruitenwissergat tot net voorbij het volgende ruitenwissergat.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 14:57 #791789 door 16673-dummy
Mijn plek gaat niet eens de a-stijl op, laat staan tot aan het gat voor de ruitenwisser.

Ik zal je even PB'en, ik denk dat ik er wel wat aan heb! En anders, kan ik ze altijd voor de 343 gebruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 17:26 #791916 door V300 register
Ik ben vandaag weer verder gegaan met de 340 diesel:

Laswerk was ik even beu, dus ik ben begonnen aan het uitdeuken. Dat is een gigantisch werk omdat de vorige eigenaar nogal een paaltjesridder was. Deze auto heeft 20 jaar midden in het centrum van Utrecht gereden dus de staat van het plaatwerk was navenant.

Het linkse achterscherm was het meeste werk. Dit was echt een golfplaat waarbij ook nog eens "schadeherstel" uitgevoerd was, dat grofweg neerkwam op het raggen met een hamer. Hij zit nu weer aardig in de vorm, de rest moet ik plamuren. De grootste putjes die er nog inzitten zijn nu ongeveer 1,5mm diep dus dat is met plamuur goed op te lossen. Gelukkig, want ik ben er lang op aan het kloppen en trekken geweest.

Het rechter achterscherm had ook op de hoek wat schade. Waar het achterlicht onder en aan de zijkant aansluit was hij gebutst. Dit was niet veel werk ondanks dat de plaat gevouwen was. 4x trekken en een paar keer van binnenuit terugkloppen en hij is weer 90% in vorm. Een paar oneffenheden moeten nog met plamuur dicht.

Een klein vouwtje midden op het achterscherm. 3x tikken en die was ook weer 90% goed.

Toen heb ik de roest die er nog aan zat ge?nventariseerd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet tevreden ben met beide dorpels en ik heb dan zojuist bij euro-autoparts.nl dan ook een linkse en rechtse dorpel besteld. Deze ga ik dan ook beide compleet vernieuwen inclusief binnenplaat en waarschijnlijk ook de rechtse bodemplaat hetzelfde als links. Dan kunnen ook beide kriksteunen de komende 20 jaar niet meer inzakken, en ben ik zeker van mijn zaak.
Foto's van de rechtse dorpel:
Bodemplaat:

Onheilspellende roestontwikkeling hier. Dit geeft gewoon aan dat de dubbele bodem waar de kriksteun op rust doorgerot is. Dat duurt dus geen jaar meer voordat hij compleet inzakt.

Aansluiting buitenkant aan de linkse dorpel:

Weer genoeg te doen volgende week. Eerst de rechtse raamhoek aflassen, alles strakmaken, de resterende deukjes en putjes in het plaatwerk zoeken, ook de deuren, voorschermen en motorkap inspecteren en dan kan hij geschuurd worden voor de spuiter.
Als het qua prijs niet veel uitmaakt kan ik overwegen om de binnenkant mee te laten spuiten trouwens, hij is nu toch helemaal kaal.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 21:40 #791966 door 16673-dummy
Huh? Heb je ook nog een Diesel dan? Nee toch?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC