Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bodejodel;142812 schreef : Voor de kleine klusjes is een goedkope 2 tons garagekrik inderdaad prima.
volvofiel;142816 schreef : Wouter, bij Halfords hebben wij een blauwe krik gehaald voor een paar tientjes en die heeft bewezen dat 'ie goed is; hij heeft m'n auto twee dagen opgetild en hij is welgeteld 5 mm gezakt (heb 't bijgehouden).
Fijn om te lezen dat jullie daar voor de 'zo af en toe eens' klussen ook goede ervaringen mee hebben, precies zoals ik er eigenlijk ook over dacht.
Voor de meer ervaren sleutelaar die vaak onder de auto ligt zoals bijvoorbeeld Anjo, Karsten, Marcel, Eva dan kan ik me heel goed voorstellen dat je liever een wat professionelere garagekrik gebruikt.
Bodejodel;142812 schreef : Nu staat er wel een goede 4-tonner op de verlanglijst waarmee ik mijn auto bijna ondersteboven kan wippen. :+
Hahahahaha, sta je met de buurman te praten en tegelijk niet al te oplettend je auto op te krikken hoor je ineens; kggggggg...KLANG!!!
Ligt je mooie 360 op z'n dakkie....:wtf2:
Dan is het maar te hopen dat je eigen gereedschap niet zo heel sterk is, arme Herma....:+
- V300 register
- Verbannen
-
Vermilion;142810 schreef : Ik heb een michelin krik en 4 assteunen van de halfords, ik heb er geen problemen mee gehad nog. Al moet er soms een stukje hout op de krik om hem hoog genoeg te krijgen om de steunen een standje hoger te krijgen.
Dat deed ik dus ook ja, met een blokje hout! Achteraf vond ik het altijd linke soep en ben nu echt hyper tevreden met mijn 4-tonnertje!
Het mag dan wel in totaal 95 euro gekost hebben, ruilen zou ik het toch niet meer doen!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Voor vandaag maar eens besloten de motorkap te demonteren en deze aan de binnenkant schoon te gaan maken en poetsen, gelukkig was de motorkap in mijn eentje nog goed te tillen.
Zoals het erbij stond voor de 'operatie' :
Huuup huup...
Als u links kijkt ziet u helaas niet dat het rechts schoner is :nono:
Voor:
Na:
Weer enigzins toonbaar:
Close up van de E-nummering:
Het kost een lam armpje maaaaarrrrr dan heb je ook wat:
En weer terug geschroefd op z'n plekkie:
De volgende update word er weer ??n van technische aard, brandstofslangen vervangen en de tank reinigen.
Ook heb ik de afgelopen twee weken wat meer kilometers gereden en daarbij viel het me op dat het benzine verbruik bij wat langere stukken waarbij ik niet harder heb gereden dan 100 uitkomt op 1:13.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Nog even een voor-na plaatje met paint geknutseld:
Ook kwam Jeroen vandaag nog langs met een setje velgen+banden en de bijbehorende wieldoppen om de zomer op door te komen zodat de vorig jaar nieuw gemonteerde winterbanden gespaard kunnen worden, nogmaals bedankt! :y:
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Afgelopen sleuteldag werd ik aangenaam verrast door Jeroen die mij een bergrem schakelaar gaf om als caravan/sport schakelaar te gaan gebruiken.
Deze heeft natuurlijk al even wat detail/poets aandacht gehad:
En alvast even opgeschreven hoe de schakelaar aangesloten gaat worden:
- V300 register
- Verbannen
-