show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 09:15 #800751 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

AvdAkker;120702 schreef : 3/8 ratel

is dit hetzelfde als 'het vierkant van een 3/8" ratel (net iets minder dan 10 mm. vierkant) past in het vierkant gat van de carterplug'? :hmmz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 09:29 #800752 door V300 register

roestjager;121460 schreef : is dit hetzelfde als 'het vierkant van een 3/8" ratel (net iets minder dan 10 mm. vierkant) past in het vierkant gat van de carterplug'? :hmmz:

Dat is em ja!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-10-2009 19:44 #802206 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Morgen ga ik de 55.555 km aantikken, hopelijk denk ik er op tijd aan met de mobiele telefoon even een fotootje van te maken.

Verder aankomende zaterdag de auto wassen en in de wax zetten, het nieuwe kofferbak rubber monteren en alle rubbers in de vaseline zetten.
Interieur stofzuigen en schoonmaken, de GL stoelen heb ik ook weer even apart schoongemaakt zodat ze weer terug de auto in kunnen.

De wielkasten en een deel van de onmderkant van de auto wil ik gaan schoonspuiten met de HD reiniger van mijn vader.

Ook gaat het luchtfilter er denk ik even af om dan te proberen iets aan de CO afstelling en stationair toerental te gaan doen, de motor draait nu ca 650-700 toeren stationair en bij het gebruik van de rem/bergrem of pookknop valt het stationair toerental zo ver terug dat van de week de motor na het parkeren al een paar keer afsloeg ( motor moet dan toch al uit natuurlijk :f)

Voor zover ik het goed begrepen heb mag bij een correcte CO afstelling de motor maar nauwelijks reageren op vacu?m gebruik.

Heeft iemand misschien nog tips of truucs voor het afstellen van de carburateur? (heb gisteren de zoekfunctie gebruikt en al wel de nodige topics over afstelling CO doorgelezen )

Gr; Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2009 07:49 #802239 door V300 register
Even langs de garage rijden is mss wel de beste tip Wouter! Metertje eraan en dan is het altijd goed!

Heb mij ook is 'n paar keer gewaagd aan zelf proberen doen, maar dat heb ik al opgegeven! Mijn lokale monteur kan hem trouwens perfect afstellen zonder co-meter! Getraind gehoor!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-10-2009 21:58 #802304 door Wouter Borsje
Dank voor de tip Karsten, maar ik ben dan toch weer zo eigenwijs dat ik het eerst even zelf wil proberen...:crazy1:

Nog net op de valreep een foto weten te maken vandaag:

Ook had het vandaag door ??n of andere %$#%$#%!!! (censuur in het kwadraat) niet veel gescheeld of ik had niet op de VKB kunnen staan (of uberhaupt geen auto meer gehad.)

Op een groot verkeersplein in Zwolle met drie banen naast elkaar leek het de #$%#%## een goed idee vanaf de binnenste ring naar rechts te komen terwijl ik er pal naast reed, gewoon die knipper aan en gaan....gelukkig kon ik nog net op tijd uitwijken naar de rechtse baan met als gevolg dat ik nu de snelweg opreed i.p.v de ringweg te blijven volgen....waarvoor mijn hartelijke dank :mad:

Morgen blijft het droog als ik de site van het KNMI mag geloven dus dan word de auto weer even lekker vertroetelt!

Gr; Wouter.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 22:08 #802305 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Gelukkis is ie nog heel!

Wel jammer dat je niet even de dagteller op 5555 hebt gezet... :D

Ik ben nu aan het mikken op de km stand 123456...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2009 22:08 #802306 door V300 register

Wouter76;123109 schreef : Ook had het vandaag door ??n of andere %$#%$#%!!! (censuur in het kwadraat) niet veel gescheeld of ik had niet op de VKB kunnen staan (of uberhaupt geen auto meer gehad.)

Op een groot verkeersplein in Zwolle met drie banen naast elkaar leek het de #$%#%## een goed idee vanaf de binnenste ring naar rechts te komen terwijl ik er pal naast reed, gewoon die knipper aan en gaan....gelukkig kon ik nog net op tijd uitwijken naar de rechtse baan met als gevolg dat ik nu de snelweg opreed i.p.v de ringweg te blijven volgen....waarvoor mijn hartelijke dank :mad:
Gr; Wouter.

Wat een tellerstand, doe je goed:yesyes:

Was dat op de grote rotonde onder afslag Zwolle-zuid? En was dat toevallig een oudere heer in een vrij nieuwe BMW touring?:D

Heb daar laatst een keer bijna slaande ruzie gehad met een 'heer' die vond dat zijn richtingaanwijzer een soort voorrangslampje was. Thijs vond van niet:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2009 13:14 #802346 door V300 register
Daar heb ik afgereden...kloteplein. Altijd troubles daar, gelukkig ging het toen (in 1x) goed!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2009 13:15 #802347 door V300 register

Bodejodel;123110 schreef : Ik ben nu aan het mikken op de km stand 123456...

h? ja, ik ook! heb net 111111 gehad.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-10-2009 22:36 #802459 door Wouter Borsje

Wel jammer dat je niet even de dagteller op 5555 hebt gezet... :D

Ik ben nu aan het mikken op de km stand 123456...

Hahaha ja als ik dat ook nog voor elkaar had kunnen krijgen...., ik was al blij dat ik niet vergeten was de mobiel klaar te leggen voor het 55.555 moment.

Welke km stand staat jouw 360 nu op dan Jeroen?

Was dat op de grote rotonde onder afslag Zwolle-zuid? En was dat toevallig een oudere heer in een vrij nieuwe BMW touring?:D

Heb daar laatst een keer bijna slaande ruzie gehad met een 'heer' die vond dat zijn richtingaanwijzer een soort voorrangslampje was. Thijs vond van niet:f

Ja inderdaad, de rotonde bij Zwolle zuid, nee het was een Eskrot volgens mij, ik kan me jouw boosheid toen goed voorstellen, ik was op zijn zachtst gezegd ook niet echt vriendelijk op dat moment, ik zal de genoemde woorden hier maar niet herhalen....:nono:

Daar heb ik afgereden...kloteplein. Altijd troubles daar, gelukkig ging het toen (in 1x) goed!

Nou zeg dat wel, zo iets moet je niet te vaak meemaken anders ga ik een andere route overwegen.

Gisteren ben ik weer even lekker met de auto bezig geweest, de wielkasten en deurraamrubbers aan de onderkant van de portierramen met de Hoge druk reiniger schoongemaakt evenals de raamlijst van de achterruit, daar kwam best nog wat troep onder uit!

Ook heb ik het nieuwe kofferbak rubber geplaatst en ingevet met vaseline net zoals de deurrubbers.
De achterklep moet nu echt met behoorlijk wat overtuiging worden dicht gedaan, daar zal vast geen windgeruis meer door komen :D

En nog een paar plaatjes van de velgen en de hele auto:

Alle poetsspullen neem ik gewoon mee naar de VKB...heee die rijmt :)
Dan kan ik daar de bumpers en kunststof delen nog behandelen of misschien zelfs buiten de hallen nog even met wat water en autoshampoo schoonmaken/in de wax zetten want dat laatste heb ik gisteren niet meer kunnen doen.

Gr; Wouter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC