show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 19:31 #799941
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nou Wouter, die velgen zien er weer spic en span uit! Knap gedaan.
Had jij ook nieuwe deurrubbers besteld? Ik zal proberen om deze week alle pakketten op de post te doen.
Had jij ook nieuwe deurrubbers besteld? Ik zal proberen om deze week alle pakketten op de post te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 20:01 #799947
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Joost, ik had bij Anjo een kofferbak rubber besteld.
Heeft geen haast hoor, het zou wel fijn zijn het rubber voor de VKB thuis te hebben zodat ik het dan nog kan vervangen.
Vandaag even wat spullen gehaald voor de komende sleuteldag: olie, oliefilter tang, trechter en een blikje oliesysteem reiniger.
Morgen nog een kleppendekselpakking en oliefilter halen.
Gr; Wouter.
Heeft geen haast hoor, het zou wel fijn zijn het rubber voor de VKB thuis te hebben zodat ik het dan nog kan vervangen.
Vandaag even wat spullen gehaald voor de komende sleuteldag: olie, oliefilter tang, trechter en een blikje oliesysteem reiniger.
Morgen nog een kleppendekselpakking en oliefilter halen.
Gr; Wouter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 19:10 #800040
door Wouter Borsje
Vanmiddag het oliefilter en kleppendekselpakking opgehaald, alle spulletjes voor de sleuteldag zijn nu binnen:
Nu vraag ik me alleen nog af welke "sleutel" er op de aftapplug van het carter gaat, zou iemand me dit kunnen vertellen?
Vanmiddag nog even de auto gewassen en de bij de Volvo delaer gekochte slangklemmen gemonteerd, ook de slang waar de koelvloeistof de waterpomp in gaat even opnieuw bevestigd want die zat niet helemaal goed (al doende blijft men leren) :yesyes:
Ook vanwege de aankomende A.P.K. de originele drie-deurs stoelen weer even gemonteerd i.v.m. de voorover-klap functie hiervan.
Zaterdag ??n van de technische mannen even vragen om wat hulp/uitleg bij het kleppen stellen.
Verder neem ik ook een oliefilter sleutel mee zoals je al zag op de foto want vorig jaar liep Anjo ondanks zijn toch aardig sterke armen nogal paars aan bij het proberen los te krijgen van het olie filter.......:hmmz:....
Gr; Wouter.
Nu vraag ik me alleen nog af welke "sleutel" er op de aftapplug van het carter gaat, zou iemand me dit kunnen vertellen?
Vanmiddag nog even de auto gewassen en de bij de Volvo delaer gekochte slangklemmen gemonteerd, ook de slang waar de koelvloeistof de waterpomp in gaat even opnieuw bevestigd want die zat niet helemaal goed (al doende blijft men leren) :yesyes:
Ook vanwege de aankomende A.P.K. de originele drie-deurs stoelen weer even gemonteerd i.v.m. de voorover-klap functie hiervan.
Zaterdag ??n van de technische mannen even vragen om wat hulp/uitleg bij het kleppen stellen.
Verder neem ik ook een oliefilter sleutel mee zoals je al zag op de foto want vorig jaar liep Anjo ondanks zijn toch aardig sterke armen nogal paars aan bij het proberen los te krijgen van het olie filter.......:hmmz:....

Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 19:23 #800043
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Leuk model oliefiltersleutelloshaalgeval! Wij hebben er een met een stuk fietsketting.
Helaas onbruikbaar op een B19...
Verder ziet het er goed uit allemaal! Ben je niet bang voor warme handjes tijdens het aftappen van de olie?
Helaas onbruikbaar op een B19...

Verder ziet het er goed uit allemaal! Ben je niet bang voor warme handjes tijdens het aftappen van de olie?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2009 19:23 #800044
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
kijk, zo'n kratje met inhoud ziet er voor mij uit als een "man met een plan"
geen specifieke ervaring maar wel tot de puntjes voorbereid; dat zie ik graag.
Ik zal een olieplug sleutel meenemen, speciaal stuk krom gereedschapstaal met vierkante uiteinden.
geen specifieke ervaring maar wel tot de puntjes voorbereid; dat zie ik graag.
Ik zal een olieplug sleutel meenemen, speciaal stuk krom gereedschapstaal met vierkante uiteinden.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 19:24 #800045
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
3/8 ratel
en sinds de sleuteldag vorig jaar had ik zelf ook maar een oliefiltersleutel aangeschaft:D
die ellendige pulsair pijpjes ook:halo:
en sinds de sleuteldag vorig jaar had ik zelf ook maar een oliefiltersleutel aangeschaft:D
die ellendige pulsair pijpjes ook:halo:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 19:40 #800048
door Wouter Borsje
@Joost,uit mijn koks periode ( loooooong time ago...:rolleyes:) heb ik nog een klein beetje warmte bestendige vingers overgehouden, en anders maar even pijn lijden, je moet wat over hebben voor je hobby 
@Wouter, dank je, ja als leerling-kok (nogmaals, looooong time ago) werd er al ingestampt dat een goede voorbereiding het halve werk is, nu de andere helft nog voor elkaar zien te krijgen.....:f
@Anjo, ah dus ??n van de onderdelen uit mijn el-cheapo ratel setje zou er ook op moeten passen.
Hahaha ja, dat pulsair systeem, bij het onderhoud aan de motor ( bougie's vervangen ook zo leuk...) heb je er nogal last van.
Ik zeg...........eraf met die handel
Gr; Wouter

@Wouter, dank je, ja als leerling-kok (nogmaals, looooong time ago) werd er al ingestampt dat een goede voorbereiding het halve werk is, nu de andere helft nog voor elkaar zien te krijgen.....:f
@Anjo, ah dus ??n van de onderdelen uit mijn el-cheapo ratel setje zou er ook op moeten passen.
Hahaha ja, dat pulsair systeem, bij het onderhoud aan de motor ( bougie's vervangen ook zo leuk...) heb je er nogal last van.
Ik zeg...........eraf met die handel

Gr; Wouter
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 19:52 #800051
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
ja normaal draai ikoliefilters altijd met de hand los, mocht er meer olie op het filter zitten dan er in hoort dan grijp ik pas naar de oliefiltersleutel:D
ik heb btw zowieso zo'n ratel bij me, heb hem vrijdag toch nodig:)
ik heb btw zowieso zo'n ratel bij me, heb hem vrijdag toch nodig:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 20:02 #800054
door Wouter Borsje
Gaat helemaal goedkomen dus, hmmm ik bedenk me ineens dat er vorig jaar na het olie aftappen een nieuw ringetje op de aftapplug is gekomen.
Is dat noodzakelijk en levert de automaterialen zaken deze ook?
Gr; Wouter.
Is dat noodzakelijk en levert de automaterialen zaken deze ook?
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2009 20:04 #800056
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Automaterialenzaak levert die dingen ja.
Het is wel zeer aan te raden om een nieuw ringetje te gebruiken. De oude vervormt als je hem 1x vastgedraaid hebt en heeft naderhand nooit meer zijn originele functie 100% terug.
Oftewel, nog even terug naar de winkel.Hoeft al niet meer
Het is wel zeer aan te raden om een nieuw ringetje te gebruiken. De oude vervormt als je hem 1x vastgedraaid hebt en heeft naderhand nooit meer zijn originele functie 100% terug.

Moderators: Mark Smeets