Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb er nog eentje die ik wel eens een tijdje in jou handen wil achterlaten hoor! Als ik hem dan zo terug krijg als de jouwe... direct!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Als ik een paar centen had voor "semi-professionele" poets spullen, een eigen parkeerplaats/terrein en wat meer tijd ( ik ga er van uit dat ik straks weer volledig aan het werk ben) dan was je echt van harte welkom met jouw auto Karsten!
Het kan zelfs dan nog wel even duren voor je hem weer terug hebt hoor, ik heb in mijn auto tot nu toe zo'n 150 uur gestoken (even snel gerekend), sommige mensen waaronder mijn ouders vragen me wel eens: "is hij nu klaar" ?
Nou eh nee, eigenlijk is het nooit klaar.......
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Volgens mij wordt bijvoorbeeld bij een volledige spuitbeurt bij een auto ook in ieder geval de laatste verflaag gespoten met alle te spuiten delen al op de auto gemonteerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in de spuitcabine word de kale koets gespoten en de panelen hangen in dezelfde spuitcabine rondom op speciale bokken; op die manier kan de spuiter een vaste volgorde in het te spuiten werk creeren en op die manier de individuele droogtijd nagenoeg hetzelfde houden.
overigens verwarren jeroen en ik nu 2 dingen; het verschil is namelijk niet kleurverschil maar kleurdiepte/echtheid/tint
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hoewel... op mijn werk hebben we een fotospectrometer waarmee ik wellicht daar weer het tegendeel van kan aantonen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat is een heel simpel zinnetje, maar het is wel wat het verschil maakt tussen proffesioneel en er niet uitziend spuitwerk:D
ik denk overigens dat met deze kleur grijs qua kleurverschil/tint e.d. nog wel mee kan gaan vallen omdat het een kleur is waarbij dat soort verschillen niet zo snel opvallen (de wielen zijn ook weer een x aantal meter van elkaar vandaan gemonteerd, scheelt ook) de kleurverschillen die er hooguit zullen zijn zijn zo miniem dat ze pas opvallen als de lichtval precies goed is en je er op z'n minst 3 dagen naar staat te kijken:humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Zoals jij het nu zegt Anjo herken ik ook van de filmpjes die ik tot nu toe heb gezien hoe auto fabrikanten te werk gaan bij het spuiten van een auto (oa bij discovery)
Spuithoek, richting en afstand, hmmm ik ben toch heel bang dat ik daare even geen rekening mee heb gehouden, de naafkapjes lagen bijvoorbeeld al allemaal anders tijdens het spuiten en heb ze voor de foto even gelijk gelegd....:woops:
Wel interessant om te weten allemaal!
Gr; Wouter.
EDIT:
de kleurverschillen die er hooguit zullen zijn zijn zo miniem dat ze pas opvallen als de lichtval precies goed is en je er op z'n minst 3 dagen naar staat te kijken:humor:
Dan ben ik heel blij dat de VKB maar twee dagen duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nee; in principe mag er bij een kwaliteitsfabrikant (o.a. Motip) nooit kleurverschil zijn van spuitbus tot spuitbus bij hetzelfde laktype en laktintWouter76;119444 schreef : Betekend dat ook dat als ik komende week een nieuw busje Motip 04007 zilvergrijs velgenspray ga halen er ook leurverschil kan ontstaan?
de verf wordt n.l. met 500 liter tegelijk (richtwaarde:D) gemengd, en vervolgens wordt een monstertje daarvan aan allerlei tests blootgelegd om met het oorspronkelijke monster een 100% identieke match te hebben, spuitbussen worden vervolgens op gewicht volgens een bepaald percentage met verf afgevuld en daarna gaat de houder onder druk.
zelfde proces met deodorant, schoonmaakmiddelen etc; heb dat proces live gezien bij s.c. johnson wax toen ik nog op school zat:D
je kunt _als je goed kunt spuiten_ met een spuitbus in principe hetzelfde resultaat behalen als met een proffesioneel pistool; wat men vaak vergeet is om het tuutje van de oude spuitbus op de nieuwe spuitbus over te zetten; de "spray" wil namelijk nog wel eens van bus tot bus ?ets verschillen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ik heb nog drie velgen te gaan dus kan met uit de vorige berichten geleerde dingen aan de slag!
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.