show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 14:32 #796304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Jij bent onwaarschijnlijk goed bezig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 14:38 #796305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
zeg dat wel ja!
Ik heb er nog eentje die ik wel eens een tijdje in jou handen wil achterlaten hoor! Als ik hem dan zo terug krijg als de jouwe... direct!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-09-2009 16:46 #796416 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt voor de complimenten heren!

Als ik een paar centen had voor "semi-professionele" poets spullen, een eigen parkeerplaats/terrein en wat meer tijd ( ik ga er van uit dat ik straks weer volledig aan het werk ben) dan was je echt van harte welkom met jouw auto Karsten!

Het kan zelfs dan nog wel even duren voor je hem weer terug hebt hoor, ik heb in mijn auto tot nu toe zo'n 150 uur gestoken (even snel gerekend), sommige mensen waaronder mijn ouders vragen me wel eens: "is hij nu klaar" ?
Nou eh nee, eigenlijk is het nooit klaar.......

Gr; Wouter.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 21:16 #796439 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zelfs het verschil in spuithoek en richting tussen de velgen en de kapjes kan al een (klein) kleurverschil opleveren...

Volgens mij wordt bijvoorbeeld bij een volledige spuitbeurt bij een auto ook in ieder geval de laatste verflaag gespoten met alle te spuiten delen al op de auto gemonteerd?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 21:29 #796444 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
nee dat hoeft niet perse jeroen, sterker nog dat zou ik nieteens willen (ongelijke verfdikte achter de deur bij de aansluitingen bijv

in de spuitcabine word de kale koets gespoten en de panelen hangen in dezelfde spuitcabine rondom op speciale bokken; op die manier kan de spuiter een vaste volgorde in het te spuiten werk creeren en op die manier de individuele droogtijd nagenoeg hetzelfde houden.

overigens verwarren jeroen en ik nu 2 dingen; het verschil is namelijk niet kleurverschil maar kleurdiepte/echtheid/tint

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 21:39 #796447 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Klopt, want de kleur is natuurlijk gewoon hetzelfde zolang het uit hetzelfde spuitbusje komt...
Hoewel... op mijn werk hebben we een fotospectrometer waarmee ik wellicht daar weer het tegendeel van kan aantonen... :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 21:45 #796449 door Anjo van den Akker
nouja, het moeilijke aan spuiten is dus constant dezelfde snelheid van je pistool, spuithoekhoek en spuitafstand tot je te spuiten product behouden, en ook nog eens continue op dezelfde plek overlappen als je een stukje gespoten hebt (om verschil in verfdikte te voorkomen).

dat is een heel simpel zinnetje, maar het is wel wat het verschil maakt tussen proffesioneel en er niet uitziend spuitwerk:D

ik denk overigens dat met deze kleur grijs qua kleurverschil/tint e.d. nog wel mee kan gaan vallen omdat het een kleur is waarbij dat soort verschillen niet zo snel opvallen (de wielen zijn ook weer een x aantal meter van elkaar vandaan gemonteerd, scheelt ook) de kleurverschillen die er hooguit zullen zijn zijn zo miniem dat ze pas opvallen als de lichtval precies goed is en je er op z'n minst 3 dagen naar staat te kijken:humor:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-09-2009 21:50 #796451 door Wouter Borsje
Betekend dat ook dat als ik komende week een nieuw busje Motip 04007 zilvergrijs velgenspray ga halen er ook kleurverschil kan ontstaan?

Zoals jij het nu zegt Anjo herken ik ook van de filmpjes die ik tot nu toe heb gezien hoe auto fabrikanten te werk gaan bij het spuiten van een auto (oa bij discovery)

Spuithoek, richting en afstand, hmmm ik ben toch heel bang dat ik daare even geen rekening mee heb gehouden, de naafkapjes lagen bijvoorbeeld al allemaal anders tijdens het spuiten en heb ze voor de foto even gelijk gelegd....:woops:

Wel interessant om te weten allemaal!

Gr; Wouter.

EDIT:

de kleurverschillen die er hooguit zullen zijn zijn zo miniem dat ze pas opvallen als de lichtval precies goed is en je er op z'n minst 3 dagen naar staat te kijken:humor:

Dan ben ik heel blij dat de VKB maar twee dagen duurt :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 22:00 #796453 door Anjo van den Akker

Wouter76;119444 schreef : Betekend dat ook dat als ik komende week een nieuw busje Motip 04007 zilvergrijs velgenspray ga halen er ook leurverschil kan ontstaan?

nee; in principe mag er bij een kwaliteitsfabrikant (o.a. Motip) nooit kleurverschil zijn van spuitbus tot spuitbus bij hetzelfde laktype en laktint

de verf wordt n.l. met 500 liter tegelijk (richtwaarde:D) gemengd, en vervolgens wordt een monstertje daarvan aan allerlei tests blootgelegd om met het oorspronkelijke monster een 100% identieke match te hebben, spuitbussen worden vervolgens op gewicht volgens een bepaald percentage met verf afgevuld en daarna gaat de houder onder druk.

zelfde proces met deodorant, schoonmaakmiddelen etc; heb dat proces live gezien bij s.c. johnson wax toen ik nog op school zat:D

je kunt _als je goed kunt spuiten_ met een spuitbus in principe hetzelfde resultaat behalen als met een proffesioneel pistool; wat men vaak vergeet is om het tuutje van de oude spuitbus op de nieuwe spuitbus over te zetten; de "spray" wil namelijk nog wel eens van bus tot bus ?ets verschillen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-09-2009 22:14 #796456 door Wouter Borsje
Een heel duidelijk verhaal Anjo, nu alleen even onthouden dat ik dus het spuitbus dopje van de lege op de volle bus ga zetten.

Ik heb nog drie velgen te gaan dus kan met uit de vorige berichten geleerde dingen aan de slag!

Gr; Wouter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC