show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-09-2009 17:02 #796665
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zo.......weer eens even lekker in de weer geweest, ditmaal met de zekeringenkast en het plaatwerk er eh ruim omheen :yeah:
Ook meteen de contacten gepolijst en ingewreven met vaseline en de stekkers ingespoten met contact spray.
Zekeringenkast gedemonteerd en dit was daarna het aanzicht:
Beetje sop met autoshampoo en een verfkwast later:
Wat commandant en wax nog een beetje later:
De zekeringenkast na wat poetswerk:
En weer terug op zijn plek:
Ow ja, voor de zeer scherp oplettende kijkers onder ons, de ty-wraps heb ik ondertussen al weer vastgezet
Minder leuk nieuws is dat ik het hele sterke vermoeden heb dat de radiator lek is........
Koelvloeistof, thermostaat en bovenste koelslang vervangen, krijg je dit......:hmmz2:
Het was overigens niet veel wat er uiteindelijk uitgelekt kwam, als de druk bij afkoelen zeg maar weer van de ketel is stopt het lekken ook.
Nu heb ik meteen bij het bemerken van de lekkage na een korte rit vanaf mijn ouders ( na het poetswerk) meteen de motorkap opengezet en gekeken of het toch niet stiekem ??n van de slang aansluitingen was maar die blijven netjes kurkie droog.
Nu is er mij een bedrijf bekend dat nog nieuwe radiatoren voor de 300 serie verkoopt dus ga ik dat maar eens overwegen.
De huidige radiator is ook al aardig aangetast door roest onderin, dus als ik dan toch moet gaan sparen voor een andere heb ik zoiets van meteen maar een nieuwe er in zetten.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Ook meteen de contacten gepolijst en ingewreven met vaseline en de stekkers ingespoten met contact spray.
Zekeringenkast gedemonteerd en dit was daarna het aanzicht:
Beetje sop met autoshampoo en een verfkwast later:
Wat commandant en wax nog een beetje later:
De zekeringenkast na wat poetswerk:
En weer terug op zijn plek:
Ow ja, voor de zeer scherp oplettende kijkers onder ons, de ty-wraps heb ik ondertussen al weer vastgezet

Minder leuk nieuws is dat ik het hele sterke vermoeden heb dat de radiator lek is........

Koelvloeistof, thermostaat en bovenste koelslang vervangen, krijg je dit......:hmmz2:
Het was overigens niet veel wat er uiteindelijk uitgelekt kwam, als de druk bij afkoelen zeg maar weer van de ketel is stopt het lekken ook.
Nu heb ik meteen bij het bemerken van de lekkage na een korte rit vanaf mijn ouders ( na het poetswerk) meteen de motorkap opengezet en gekeken of het toch niet stiekem ??n van de slang aansluitingen was maar die blijven netjes kurkie droog.
Nu is er mij een bedrijf bekend dat nog nieuwe radiatoren voor de 300 serie verkoopt dus ga ik dat maar eens overwegen.
De huidige radiator is ook al aardig aangetast door roest onderin, dus als ik dan toch moet gaan sparen voor een andere heb ik zoiets van meteen maar een nieuwe er in zetten.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2009 17:22 #796667
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wow, ik reageer niet de hele tijd, maar ik kijk wel mee. Dit ziet er weer fantastisch uit, een nieuwe radiateur zal de motorruimte ook goed doen. Je zou het bijna sowieso doen, zonder dat het nodig is 
Een vriend van me zag echt direct dat ik een nieuwe had zonder dat ik het hem verteld had (en zonder dat hij er specifiek op hoefde te letten).

Een vriend van me zag echt direct dat ik een nieuwe had zonder dat ik het hem verteld had (en zonder dat hij er specifiek op hoefde te letten).
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2009 18:32 #796681
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooi werk weer!
Opvallend hoe mooi het dekseltje van de zekeringenkast nog is... maar je hebt vast en zeker vals gespeeld
Ik heb nog een radiator liggen maar die heeft volgens mij geen schakelaar voor de ?... thermoswitch..?
Anjo, zeg er eens wat van, jij hebt 'm gezien.
Opvallend hoe mooi het dekseltje van de zekeringenkast nog is... maar je hebt vast en zeker vals gespeeld

Ik heb nog een radiator liggen maar die heeft volgens mij geen schakelaar voor de ?... thermoswitch..?
Anjo, zeg er eens wat van, jij hebt 'm gezien.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2009 18:34 #796684
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
jep, die van jou heeft wouter niets aan helaas.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-09-2009 19:41 #796694
door Wouter Borsje
@Steven en Joost, bedankt voor de complimenten!
Toch bedankt voor het aanbod Joost!
Nee zonder thermo switch word het wel een erg warme boel in de motor bij situatie's dat de fan aan zou moeten slaan.
Gr; Wouter.
Toch bedankt voor het aanbod Joost!
Nee zonder thermo switch word het wel een erg warme boel in de motor bij situatie's dat de fan aan zou moeten slaan.
Gr; Wouter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-09-2009 13:31 #796916
door Wouter Borsje
Zonet op en neer geweest naar Zwolle en bij thuiskomst met draaiende motor nog eens gekeken waar de lekkage nu precies zit, de onderste en bovenste aansluiting op de radiator lekken heel iets en dus gelukkig niet de radiator.
de slangklemmen die ik nu gebruikt heb moesten een behoorlijk eind ingedraaid worden voordat de diameter zodanig klein was dat het ook ging passen dus ik haal morgen bij de dealer even een paar slangklemmen die al wel op hooguit 10mm na de juiste maat hebben en die monteren naast de slangklemmen die er nu al zitten, dan zal het toch wel eens goed dicht zitten dacht ik zo.
Woensdag verder met het spuiten van de volgende velg.
Gr; Wouter.
de slangklemmen die ik nu gebruikt heb moesten een behoorlijk eind ingedraaid worden voordat de diameter zodanig klein was dat het ook ging passen dus ik haal morgen bij de dealer even een paar slangklemmen die al wel op hooguit 10mm na de juiste maat hebben en die monteren naast de slangklemmen die er nu al zitten, dan zal het toch wel eens goed dicht zitten dacht ik zo.
Woensdag verder met het spuiten van de volgende velg.
Gr; Wouter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-09-2009 17:46 #799813
door Wouter Borsje
Gisteren heb ik het logo op de naafkapjes weer zwart geschilderd met een penseeltje, daarna de randjes gemorsde verf verwijderd door de hele naafkap weer heel licht op te schuren met korrel 1000-nat, daarna ontvet en nogmaals in de blanke lak gezet:
Toegegeven, helemaal superstrak is het niet maar ik ben toch best tevreden met het reslutaat.
De velgen die nu alleen nog een keer schoongemaakt, opgepoetst en in de wax gezet gaan worden:
En nog even de velg met naafkapje er op:
Iets verder af en een andere lichtinval:
In tegenstelling tot wat ik eerder zei worden ze de 28e gemonteerd met de winterbanden erop in maat 175/70R13.
Volgende week dinsdag weer even de auto wassen als het droog blijft en dan is het plan de deurrubbers te verwijderen en het plaatwerk/rand waar het rubber op aansluit schoon te maken en te poetsen, daarna meteen de rubbers weer in de vaseline zetten.
En als het goed is heb ik vanaf de sleuteldag een goed setje gordelsluitingen om te gaan monteren, weer een puntje om af te vinken voor de VKB, met dank aan Laurens.
Het ziet er namelijk nu nog zo uit:
Zoals je ziet is van de linker sluiting het afdekplaatje er af.
Komende zaterdag op de sleuteldag de olie verversen en het olie filter vervangen (moet eigenlijk nog even een olie filter sleutel halen)
Verder eens even kijken of ik de klepspeling met wat hulp kan controleren/afstellen en de schijfafastand van de CVT controleren/afstellen als hier nog voldoende tijd voor is.
Gr; Wouter.
Toegegeven, helemaal superstrak is het niet maar ik ben toch best tevreden met het reslutaat.
De velgen die nu alleen nog een keer schoongemaakt, opgepoetst en in de wax gezet gaan worden:
En nog even de velg met naafkapje er op:
Iets verder af en een andere lichtinval:
In tegenstelling tot wat ik eerder zei worden ze de 28e gemonteerd met de winterbanden erop in maat 175/70R13.
Volgende week dinsdag weer even de auto wassen als het droog blijft en dan is het plan de deurrubbers te verwijderen en het plaatwerk/rand waar het rubber op aansluit schoon te maken en te poetsen, daarna meteen de rubbers weer in de vaseline zetten.
En als het goed is heb ik vanaf de sleuteldag een goed setje gordelsluitingen om te gaan monteren, weer een puntje om af te vinken voor de VKB, met dank aan Laurens.
Het ziet er namelijk nu nog zo uit:
Zoals je ziet is van de linker sluiting het afdekplaatje er af.
Komende zaterdag op de sleuteldag de olie verversen en het olie filter vervangen (moet eigenlijk nog even een olie filter sleutel halen)
Verder eens even kijken of ik de klepspeling met wat hulp kan controleren/afstellen en de schijfafastand van de CVT controleren/afstellen als hier nog voldoende tijd voor is.
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 12:14 #799890
door V300 register
Ik zou niet zomaar de radiator vervangen als er onder in die rand roest staat. Tja die rand is van ijzer ja, de rest is koper. Als die lekt zou ik pas vervangen. Of als de meter te hoog uitslaat, maar dan zou ik wat anders dan de radiator de schuld geven.
En er worden nu 2 types radiatoren gemaakt, die rotzooi van alu en plastic of eentje van koper a 300 euro of meer.
En er worden nu 2 types radiatoren gemaakt, die rotzooi van alu en plastic of eentje van koper a 300 euro of meer.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 12:16 #799891
door V300 register
Mijn fout, te snel gelezen. Hij is daadwerkelijk lek. Laatst 2e handsje op de kop getikt. Maar had ik denk ik wel geluk mee, die was als nieuw. Nog mooi in de zwarte lak en geen blauw aangeslagen koelvinnen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-09-2009 12:20 #799893
door V300 register
Ik kan eventueel voor de liefhebbers nog een paar radiateurs scoren morgen! Ga een dealertje plunderen!
Moderators: Mark Smeets