Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
@Niels; ah kijk dus ik ben gelukkig niet de enige die zoiets heeft meegemaakt, ik ga straks de nieuwe slangklemmen erop zetten ( en goed vastdraaien

@Wim; Nee gelukkig dat niet, het temperatuur metertje liep al wel aardig naar rechts maar ik had het op tijd in de gaten en een kilometer later de parkeerplaats opgegaan voordat de meter helemaal rechts kwam te staan.
Maar goed dat ik hier nog even kijk voordat ik met de auto bezig ga zometeen, zou bijna de camera vergeten mee te nemen......:woops:
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Vanmiddag maar eens even aan de slag gegaan met de auto, eerst gewassen en zo kon de motor afkoelen.
Daarna de onderste radiator slang eraf gehaald en de koelvloeistof ( meer water en wederom bruin vocht....) af laten lopen.
De slang schoongemaakt en de nieuwe slangklemmen erop gezet, ook de bovenste koelslang heb ik nu voorzien van de goede slangklemmen.
Daarna het systeem weer afgevuld, en nog even in de gaten houden dat de voorraad op peil blijft in het expansievat.
Daarna de spuitbus motorontvetter en een emmer sop erbij gehaald en wat borstels om de motorruimte onder handen te nemen, na het eruit spuiten van de koelvloeistof afgelopen zaterdag zag het er niet echt fraai meer uit en kon sowieso wel weer even een schoonmaakronde gebruiken.
Nog wat onderdelen daarna in de wax en plasti-shine gezet voordat het tijd werd om weer huiswaarts te gaan.
Nieuwe slangklemmen erop:
Motorruimte schoongemaakt:
Volgende keer dat ik met de auto bezig ga is het de bedoeling om de zekeringenkast te verwijderen, de contacten ervan te polijsten en het plaatwerk rondom de zekeringskast te poetsen.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ziet er weer netjes uit wouter:yesyes:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dank je Anjo, nu het er naar uitziet dat mijn auto op de VKB mag staan is de motivatie om de auto er zo goed mogelijk uit te laten zien alleen nog maar groter geworden!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;118881 schreef : Volgende keer dat ik met de auto bezig ga is het de bedoeling om de zekeringenkast te verwijderen, de contacten ervan te polijsten en het plaatwerk rondom de zekeringskast te poetsen.
Dan is ie echt klaar voor de VKB! yeehaa!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gisteren is de afspraak gemaakt voor de A.P.K. op maandag 5 oktober bij de Volvo dealer, ook word dan meteen de remvloeistof vervangen, de deurpen aan de bovenzijde van het bestuurdersportier vervangen (deur "hangt" ietsjes nu) en 4 winter banden om de stalen velgen gelegd in de maat 175/70R13.
Het gaat om de door ADAC als goed geteste Goodyear ultragrip 7+ :
De stalen velgen die van origine op deze auto horen heb ik sinds gisteren allemaal in de primer staan en heb vanmiddag schuurpapier korrel 1000, zilvergrijze velgenlak en blanke lak gehaald om vanaf morgen de velgen stuk voor stuk helemaal af te maken.
Zo staan de velgen en naafkapjes er nu bij:
Gr; Wouter.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Zoals je misschien al hebt gezien heb ik de velg net iets te vroeg omgedraaid, er zitten nu een paar dunne stukjes krant aan...:hmmz2:
Morgen er maar even afhalen en iets bijspuiten, de volgende velg wat langer op ??n kant laten liggen...:hmmz:
Dan ook meteen de velgkapjes spuiten en in de blanke lak zetten.
Gr; Wouter.