show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-07-2009 21:02 #791223
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Weer even een update:
Vorige week een paar langere ritten gemaakt i.v.m werk en afgelopen zaterdag even naar het werk hier in Deventer geweest omdat ik wat aan de late kant was maar even met de auto gegaan, na het werk instappen en de choke uittrekken, sleutel omdraaien..........een heel langzaam draaiende startmotor en gelukkig sloeg de motor nog net aan.
Nu viel het me met het meten aan de audio een tijdje terug al op dat de accu spanning wat aan de lage kant was (ca 11.8 V) maar nu was het nog maar 10.5V....
Afgelopen vrijdag dus na het werk maar even op de fiets naar de Volvo dealer en gelukkig hadden ze nog een passende accu staan (zelfs netjes in doos)
Meteen ook maar een wat zwaardere van 60Ah i.p.v. 44 Ah en ook een behoorlijk hogere koudstart stroom.
En meteen dezelfde avond tussen de buien door gemonteerd:
De oude accu:
En de nieuwe:
De nog vieze accubak:
Even gepoetst:
En na wat wringen ( accu past maar net in de bak):
De polen en massa contact naast de accubak even in de zuurvrije vaseline en nog even de laadspanning gemeten en het lijkt erop dat alles nu weer in orde is.
Verder vandaag nog even met de het interieur schoongemaakt en het kunststof behandeld met Plastic reiniger:
Over twee weken de hele auto weer even in de wax zetten want met die buien van afgelopen week viel het me wel op dat de druppels niet meer meteen van het plaatwerk aflopen.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Vorige week een paar langere ritten gemaakt i.v.m werk en afgelopen zaterdag even naar het werk hier in Deventer geweest omdat ik wat aan de late kant was maar even met de auto gegaan, na het werk instappen en de choke uittrekken, sleutel omdraaien..........een heel langzaam draaiende startmotor en gelukkig sloeg de motor nog net aan.
Nu viel het me met het meten aan de audio een tijdje terug al op dat de accu spanning wat aan de lage kant was (ca 11.8 V) maar nu was het nog maar 10.5V....
Afgelopen vrijdag dus na het werk maar even op de fiets naar de Volvo dealer en gelukkig hadden ze nog een passende accu staan (zelfs netjes in doos)
Meteen ook maar een wat zwaardere van 60Ah i.p.v. 44 Ah en ook een behoorlijk hogere koudstart stroom.
En meteen dezelfde avond tussen de buien door gemonteerd:
De oude accu:
En de nieuwe:
De nog vieze accubak:
Even gepoetst:
En na wat wringen ( accu past maar net in de bak):
De polen en massa contact naast de accubak even in de zuurvrije vaseline en nog even de laadspanning gemeten en het lijkt erop dat alles nu weer in orde is.
Verder vandaag nog even met de het interieur schoongemaakt en het kunststof behandeld met Plastic reiniger:
Over twee weken de hele auto weer even in de wax zetten want met die buien van afgelopen week viel het me wel op dat de druppels niet meer meteen van het plaatwerk aflopen.
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 20:09 #791578
door Wouter Borsje
Vanavond kwam Jeroen v Bodegom even langs om mijn op de BBQ vergeten kampeer/visserstoeltje terug te brengen omdat hij toch al in de buurt was.
En natuurlijk even de tijd genomen om wat over de auto's te kletsen en een tweetal foto's te nemen:
Gebroederlijk naast elkaar en ook bijna even oud:
Sedan versus Hatchback:
Nogmaals bedankt voor het terug brengen van het stoeltje Jeroen :y:
Gr; Wouter.
En natuurlijk even de tijd genomen om wat over de auto's te kletsen en een tweetal foto's te nemen:
Gebroederlijk naast elkaar en ook bijna even oud:
Sedan versus Hatchback:
Nogmaals bedankt voor het terug brengen van het stoeltje Jeroen :y:
Gr; Wouter.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
29-07-2009 22:13 #791587
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Welke auto was nu 'witter'? :+
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
29-07-2009 22:42 #791591
door Wouter Borsje
Onder het vuil op beide auto's even wit..........

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 02:33 #791720
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Graag gedaan!
Ondanks dat beide auto's vanwege het dagelijks/regelmatig gebruik wat vies waren was toch duidelijk te zien dat die van Wouter veel beter gepoetst is.
Die van mij is alleen nog maar gewassen en nog niet/nooit gepoetst.
Ondanks dat beide auto's vanwege het dagelijks/regelmatig gebruik wat vies waren was toch duidelijk te zien dat die van Wouter veel beter gepoetst is.
Die van mij is alleen nog maar gewassen en nog niet/nooit gepoetst.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2009 23:09 #792795
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
geef wouter eens een kans jeroen..dan wordt ie tot aan de tandwielen gepoetst..
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2009 00:11 #792930
door Jeroen van Bodegom
Ik ga straks zelf wel aan de poets hoor...

- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-08-2009 22:30 #793227
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
om 00.11 uur?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2009 23:02 #793233
door Jeroen van Bodegom
Yupz, het is lekker rustig dan...
:nono:
:nono:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 18:32 #794982
door Wouter Borsje
Zo, weer even een kleine update.
De afgelopen twee keer dat ik de auto gewassen heb zijn de wielkasten voor en achter ook zo goed mogelijk schoongemaakt:
Verder heb ik afgelopen zaterdag de themostaat verwijder en een koelsysyteem reinigingsmiddel toegevoegd.
Nu dacht ik dat de thermostaat voor een deel open bleef staan maar hij stond gewoon dicht toen ik hem eruit haalde......
Toch vreemd dan dat het naaldje van de meter niet meer tot de helft komt, wat tot een paar maanden geleden altijd wel zo was.
De nieuwe thermostaat ligt al klaar om in de eveneens nieuwe bovenste koelslang gemonteerd te worden.
Met het reinigings middel heb ik afgelopen weekend ruim 200 km gereden, bij het eruit halen van de thermostaat kwam er al een beetje behoorlijk vieze koelvloeistof uit, het zal me dus ernstig benieuwen hoe het er morgen uit ziet.......:wtf:
Nog even een vraag voor de technische mensen hier: Nu was ik een beetje snel met demonteren van de thermostaat, maar hij zit toch met de was-stift richting waterpomp gemonteerd??
Morgen verder!
Gr; Wouter
De afgelopen twee keer dat ik de auto gewassen heb zijn de wielkasten voor en achter ook zo goed mogelijk schoongemaakt:
Verder heb ik afgelopen zaterdag de themostaat verwijder en een koelsysyteem reinigingsmiddel toegevoegd.
Nu dacht ik dat de thermostaat voor een deel open bleef staan maar hij stond gewoon dicht toen ik hem eruit haalde......
Toch vreemd dan dat het naaldje van de meter niet meer tot de helft komt, wat tot een paar maanden geleden altijd wel zo was.
De nieuwe thermostaat ligt al klaar om in de eveneens nieuwe bovenste koelslang gemonteerd te worden.
Met het reinigings middel heb ik afgelopen weekend ruim 200 km gereden, bij het eruit halen van de thermostaat kwam er al een beetje behoorlijk vieze koelvloeistof uit, het zal me dus ernstig benieuwen hoe het er morgen uit ziet.......:wtf:
Nog even een vraag voor de technische mensen hier: Nu was ik een beetje snel met demonteren van de thermostaat, maar hij zit toch met de was-stift richting waterpomp gemonteerd??
Morgen verder!
Gr; Wouter
Moderators: Mark Smeets